Pretraga

Lepota dolazi iznutra: sve što treba da znate o trendu \"jestive kozmetike\"

Lepota dolazi iznutra: sve što treba da znate o trendu "jestive kozmetike"

BURO. otkriva ko pravi ove proizvode, o kakvoj industriji se radi i da li cela priča ima smisla

Tekst: BURO247.ru


Koncept takozvane “jestive kozmetike” svakako nije nov ali je u poslednje vreme dostigao neviđene visine i popularnost u beauty industriji. Njegov fokus, pak, više nije samo na vitaminima ili tabletama, danas su glavne zvezde ovog pokreta praškovi, čajevi, tablete i probiotici u raznim oblicima koji obećavaju zdraviju (i samim tim lepšu) kožu, nokte, kosu i, jednom rečju, celo telo. Mnogi proizvođači se deklarišu kao “hibridni” u smislu da izbacuju i kozmetiku i suplemente u vidu bio-aditiva. Takvi su, na primer, Dr. Barbara Strum i južnokorejska korporacija Amorepacific koja u svom portfoliju ima 33 beauty kompanije - Laneige, Innisfree, Annick Goutal, Etude House i druge - i koja svom asortimanu dodaje marke koje će se specijalizovati za beauty suplemente i vitamine, uz plan da se odmah šire i u inostranstvo.

Lepota dolazi iznutra: sve što treba da znate o trendu "jestive kozmetike" (фото 1)

 

Nije ni čudo, trenutno je svetsko tržište dodataka ishrani teško oko 120 milijardi dolara sve sa godišnjom stopom rasta od 6%. Glavni igrači očekivano se nalaze u Aziji i Severnoj Americi, a ekspanzija je toliko uzela maha da je od 1. oktobra ove godine Google doneo nova pravila o oglašavanju neispitanih, eksperimentalnih i neregistrovanih suplemenata (i lekova) koji iza sebe nemaju naučne potvrde. Instagram je takođe uveo nove restrikcije po istom pitanju. Na primer, detoks programi se više ne smeju reklamirati korisnicima mlađim od osamnaest godina. Realno gledano, ljudsko telo jeste u stalnom procesu detoksikacije, ako se prema njemu ponašate kako treba, posebni čajevi i tekućine “prepune antioksidanasa” vam nisu potrebne. Posebno je zabrinjavajuća činjenica da je dokazano da slične kure mogu biti okidači za pojavu poremećaja u ishrani, posebno orthorexiae nervosae.

#trending

 

Termin “jestiva kozmetika” prvi put je upotrebljen kao ime trenda 2014. godine u izveštaju agencije za predviđanje trendova WGSN. “Lepota dolazi iznutra” bio je jedan od slogana ovog izveštaja u kom su se spominjali brendovi Neal's Yard Remedies i Dr. Perricone, brendovi koji se bave i proizvodnjom kozmetike i dodataka ishrani, i koji se generalno smatraju pripadnicima linije cosmeceuticals.

 

Nešto kasnije, takozvana nova generacija brendova se pojavila na svetskom tržištu: HUMM, Nutrition, Moon Juice, Advanced Nutrition Program, Skinade. Vrlo je verovatno da ste bar za neke od njih čuli, a možda i tražili da vam neko donese neke od njihovih proizvoda. Moon Juice prodavnice su posebno Instagram friendly sa svojim policama prepunim pakovanja sa raznobojnim praškovima, jasno označenih namena. Svi ovi brendovi, u suštini, imaju sve što se očekuje od savremenih firmi: primamljiva imena i pakovanje, zgodne veličine pakovanja (što je milenijalsima nekad presudan faktor) i slogane koje se lako pamte. Moon Juice, na primer, u svom asortimanu nudi prašak po imenu "Spirit Dust" i sadrži mešavinu adaptogena. Kompanija The Advanced Nutrition Program razvila je čitave kure u trajanju od po 30 dana u kojima su različiti suplementi podeljeni po danima i odvojeni u posebna pakovanja - zgodno i praktično. Ne treba da mislite ni o čemu osim o tome gde vam je kreditna kartica. Brend Skinade proizvodi tečni kolagen i "Beauty Chocolate", koja ne sadrži šećer. Premisa je da ulepšava kožu ali ne budi osećaj krivice (realno, nijedna čokolada sama po sebi ne budi krivicu, to radimo sami sebi).

Lepota dolazi iznutra: sve što treba da znate o trendu "jestive kozmetike" (фото 2)

 

Brend The Forever Wild Organics krenuo je drugačijim putem. Njihov koncept je da sve što se može uzeti oralno, može da se nanesei topikalno, dakle direktno na kožu i kosu. Zato u svom asortimanu imaju čaj za kosu koji možete i da pijete i da koristite za ispiranje kose.

Druga strana

 

Nema sumnje da su kozmetički dodaci ishrani postigli neverovatan komercijalan uspeh. Činjenica da prodaja raste je rezultat rasta potražnje. Stalno stižu nove studije o tome koliko je važno da čuvamo mikrobiom, koliko je sunčevo zračenje štetno, plava svatlost takođe, kao i sasvim običan život u gradu zbog zagađenja i stresa. Progutati nekoliko tableta ili dodati kašičicu nekakvog čarobnog praška u smoothie izgleda kao najbezbolniji i najlakši način koji takoreći ne zateva nikakvo vreme (a ono nam uvek i najviše fali!), a može da nam pruži puno. Nažalost, na pitanje da li je sve ovo samo izmišljotina, još uvek nema 100% sigurnog odgovora.

 

Pored teoretskih nedoumica, postoje i one vrlo praktične, a to su problemi koji se tiču doziranja i kontrole kvaliteta (posebno kod nas). Na primer, kada se radi o kolagenu, da bi imao pozitivan efekat dovoljno je samo 10g pa bi i suplementi trebalo da imaju nekog efekta. Drugačija je situacija kada su u pitanju adaptogeni, vitamini i mikroelementi koji ne samo što mogu izazvati alergije i neželjene nus-pojave, nego pre svega moraju biti međusobno ozbiljno usklađeni kako ne bi blokirali apsorpciju jedni drugih.

Lepota dolazi iznutra: sve što treba da znate o trendu "jestive kozmetike" (фото 3)

 

Sledeći problem su “lažnjaci” raznih lekovitih sastojaka kao što su ehinacea, ginko, nar… A globalna kontrola za ovo jednostavno ne postoji. Mnogi brendovi, među kojima je i Moon Juice, ni ne otkrivaju listu sastojaka svojih “patentiranih mešavina” što odlučivanje o tome da li su efikasne ili ne takoreći čini nemogućim.

 

Na kraju krajeva, da li ćete probati nešto, zavisi samo od vas samih, ali vas molimo da to ne činite na svoju ruku, već da sve dodatke ishrani, koja god da im je funkcija, dozirate uz pomoć profesionalca.

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor

Ostavite komentar