Santoni Carter: Magija ručnog rada

autor Uroš Popović
183 1

Santoni je nedavno predstavio čuveni model muških cipela s dvostrukom kopčom, u posebnom izdanju koja je inspirisano paletom boja BMW „petice“ u Touring karoseriji. Osim vanvremenske siluete modela Carter u prvom planu je „velatura“, specijalna tehnika nanošenja boje.

Saznajte zbog čega je taj proces na samoj granici umetnosti i zanatske veštine.

Ušuškan između regije Emilia-Romagna i čuvene Toscane nalazi se Marche, koji se proteže na području od 9.694 kvadratnih kilometara. Poznat po rustičnom, autentičnom ambijentu i lokacijama koje turisti još uvek nisu iskvarili Marche je takođe i na mapi najpoznatijih proizvođača luksuzne kožne obuće. Kao prvi među jednakima godinama nastupa brend koji je osnovan 1975. a koji uprkos globalnom uspehu i danas sanja velike snove.

Santoni BMW

Kako bi potvrdio status u svetu Made in Italy obuće Santoni modelom Carter ponosno ističe upotrebu cenjenog i veoma zahtevnog „velatura“ tretmana

Monk shoes: Od monaha do Pitti Uomo ekipe

Iako su danas nezaobilazni deo ozbiljnog muškog cipelarnika, monk cipele više vekova bile su paradoksalno zaštitni znak skromnih monaha. Praktične, komforne i vanvremenski oblikovane, one su evoluirale od tradicionalnih sandala u model koji je danas redovan čak i na crvenim tepisima.

Umesto pertli monk forma podrazumeva jedan ili više kaiševa, koji su vremenom postali zaštitni znak i detalj po kojem se monk cipele takođe izdvajaju od klasičnih Derby ili Oxford modela.

Santoni Carter orange 1

Andrea Santoni i njegova supruga Rosa Cippitelli osnovali su sredinom sedamdesetih u mestu Corridonia kompaniju za proizvodnju cipela Santoni. Istrajnost i ulaganje u kvalitet su se isplatili, pa je porodični atelje tokom godina postao globalni igrač u klasi luksuznih muških cipela. Kako bi ponuda bila kompletna a ravnopravnost polova zadovoljena, Santoni je naknadno u portfolio dodao i ženske modele, te liniju prestižnih aksesoara.

Nakon saradnje s Mercedesovim AMG odeljenjem i renomiranom časovničarskom kompanijom IWC, za čije potrebe Santoni izrađuje prvoklasne kaiševe, na red je došao i bavarski BMW. Kao inspiracija je ovo prilikom poslužila aktuelna serija 5 u Touring izdanju karoserije.

„Velatura“: Santonijev potpis izvrsnosti

Prema očekivanjima, model Carter izrađen je od pažljivo odabrane, najfinije kože s akcentom na tradicionalnoj tehnici gradiranja boje koju Santoni zove „velatura“. U pitanju je ručna tehnika ekskluzivnog bojenja koja ističe lepotu siluete, pa se praktično ne razlikuje od slikanja: pojedinačne boje se nanose ručno u odvojenim slojevima na kožu, jedna za drugom, dok se ne postigne željena nijansa. Rezultat je fascinantan, jer vešti majstori ateljea Santoni proizvode duboki volumen i neuporedivi karakter.

Zanat ili umetnost, procenite sami. Pogrešnog odgovora svakako nema.

Za saradnju s brendom BMW Santoni je pripremio pet autentičnih nijansi: Frozen Deep Grey Metallic, Black Sapphire Metallic, Tanzanite Blue, Cape York zelenu metalik i vatrenu Red metalik boju. Svi modeli koštaju 1.380 evra.

Santoni Carter blue 2
Santoni Carter gray

Poput svih modela kuće Santoni detalji su istaknuti prepoznatljivom orange nijansom. Osim vitke siluete i najvišeg stepena udobnosti model Carter karakteriše i poznata Goodyear konstrukcija koja garantuje najbolje performanse u pogledu otpornosti i dugotrajnosti.

Touring ulazi u eru elektrifikacije

S duge strane imamo novi BMW serije 5, koji upotrebljivom Touring karoserijom nudi najsavremeniju tehnologiju, tradicionalne vozačke vrednosti i lifestyle imidž.

Karavan verzija nastupa s internom oznakom G61 a da u Minhenu duvaju vetrovi promena potvrđuje info da će „petica“ karavan prvi put biti ponuđena i kao električni model – i5 Touring! Elektromotori sportskog karavana raspolažu impresivnom snagom od 601 KS pa će ljubitelji silovitih ubrzanja svakako biti zadovoljni.

BMW Santoni

Uz to, Touring nudi i kapacitet prtljažnog prostora koji je uvećan sa 520 na 570 litara, dok se obaranjem naslona zadnjeg sedišta dobija čak 1.700 litara korisne zapremine.

Foto: Promo