BRAT: Kako je Charli XCX obeležila ovo leto

autor Anja Paspalj
1 1

BRAT je šesti studijski album pevačice Charli XCX (Charlotte Aitchison) i prvi kojim je zauzela počasno mesto u popularnoj kulturi. Jednostavan cover art je odmah privukao pažnju: jarko zelena boja i jednostavan natpis albuma u glomaznom Arial fontu.

Međutim, prepoznatljiva nijansa zelene boje koju sada vezujemo sa ovim albumom nije ni malo lepa niti prijatna na pogled. U pitanju je drečava, gumenkasta, glasno zelena (Pantone 3570-C, da preciziramo) – ili ćete je voleti ili mrzeti.

Jasno je da se u industriji zabave ništa ne prepušta slučaju, pa tako ni odabir boje za kaver novog albuma (kao ni efekat koji je proizveo). Pevačica je sa svojim timom radila na odabiru boje mesecima pre nego što je izdat album, a iza upečatljive nijanse stoji dizajn studio Special Offer Inc.

BRAT je ubrzo postao najslušaniji Charli XCX album zahvaljujući neočekivanom spoju empatičnih balada, prljavih tehno bitova i iskrenih tekstova, napisanih tako da više liče na poruke koje bismo razmenile sa najboljim prijateljicama nego na promišljenu poeziju. Naravno, nijansa koja se sada naziva BRAT zelena postala je asocijacija na sve to.

NA TALASU POPULARNOSTI

To su brzo prepoznali i najzvučniji brendovi. Sa željom da uzjašu talas popularnosti, odjednom su svi od modnih do beauty brendova, počeli da prodaju proizvode u BRAT zelenoj boji. Njujorški brend Kate Spade je na društvenim mrežama predstavio BRAT starter pack sa svojim prepoznatljivim aksesoarima u ovoj specifičnoj zelenoj nijansi. S obzirom da je, po Launchmetrics, od izlaska albuma u junu BRAT generisao ekvivalent od 22.5 miliona dolara u medijskom uticaju na tržištu, sasvim je očekivano da će mnogi probati da rekreiraju sličan uspeh ili makar da se na njega nadovežu.

Kao i sama boja, BRAT nije za svakoga. Pitanje je ko bi uopšte kupio Kate Spade torbicu u BRAT zelenoj nijansi, najpre zbog toga što se ciljna publika brenda ni malo ne preklapa sa grupacijom kojoj se XCX obraća. Mnogo toga može da se prepakuje i preproda, ali BRAT kao koncept ne.

Snapinsta.app 451449912 18447852625052491 3289605860887743227 n 1080
Charli XCX
Snapinsta.app 453028376 18449711800052491 5030169370169521170 n 1080 2

ŠTA JE BRAT

“Ona je iskrena, promenljiva i bez dlake na jeziku. To znači biti BRAT”, izjavila je Charli XCX na pitanje kako objašnjava duh BRAT-a. Album slavi naše nesigurnosti i naše samopouzdanje u jednakoj meri. Pesme nisu savršeno ispolirane, ali pronalaze svoje slušaoce baš zbog toga što su sirove. Daleko od toga da prodaje priču da je ugledan idol za mlade devojčice, Charli XCX je prosto to što jeste.

Pevačica pripoveda o jarkom kontrastu sa kojim se u životu susreće njena generacija (sada ima 31 godinu) – neki prijatelji i poznanici grade porodice, drugi su na rejvovima do jutra. Neki koji na površini deluju izgrađeni i samouvereni su u svoja četiri zida krhki i nesigurni, dok oni koji na površini deluju ambivalentni kriju širok spektar iskustva u sebi. Gde smo mi u svemu tome? Zavisi od pesme.

U atmosferi gde svako može da bude kenselovan (često neopravdano), posebno je osvežavajuće slušati album koji je zabavan i koji neće voleti svi. Za razliku od većine trending trenutaka u pop kulturi, BRAT će teško da se svede na neki privremeni estetski pravac, stil ili imidž koji prezentujemo drugima. Charli XCX je predstavila nešto naizgled jednostavno i sasvim retko – autentičnost u moru neautentičnosti.