Kada je reč o luxury modi, ne postoji brend koji može opstati u tom polju na račun stare slave, a isto tako još je teže dopisati se na taj elitni spisak, ukoliko ste novi u poslu. Dakle, nema spavanja, kreativa i marketing na maksimum, a onda sledi neizvesnost feedbacka. Uspeh nikada nije zagarantovan, pa čak i ako su u pozadini basnoslovna ulaganja.
Bez iznošenja konkretnih brojki, nedavni izveštaji o prihodima su pokazali da su mnogi od najcenjenijih igrača u industriji imali poteškoća da ispune – a kamoli premaše – svoje finansijske ciljeve. Postavljaju se krucijalna pitanja: Da li nas je u poslednje vreme teško impresionirati i da li smo se zasitili od ponude luxury brendova?
Kako je Heidi Klum umela da kaže u svojoj emisiji Project Runway: ”U modnoj industriji ste jedan dan IN, a već sledeći ste OUT“. To je jednostavno priroda ove oblasti, i čak ni veterani u igri nisu imuni na to.
Šta se dogodilo, i zašto baš sada?
Za početak, trendovi dolaze i odlaze, a neke kompanije su se jednostavno bolje prilagodile onome za čime potrošači čeznu. Na taj način je quiet luxury trend zaveo neke dizajere, da su njihovi brendovi prigrlili baš ovakvu minimalističku i anti-logo estetiku. S druge strane, na zalasku ovog trenda, može se očekivati nova ekspanzija maksimalizma i logotipa kao novi talas kontra-teže.
Statistike kažu da do nagle i ekstremne promene, ovoga puta, ipak neće doći.
Luksuzna moda u svojoj paradoksalnoj, ili bolje rečeno skromnoj, eri pokazuje da duga istorija, visoka cena i veliki marketinški budžeti ne garantuju uspeh: Kako promišljene navike kupovine i second hand koncept dobijaju prednost u odnosu na brendove u tržnim centrima, potrošači masovno preusmeravaju fokus, vođeni trendom “neupadljivog bogatstva”.
U međuvremenu, veliki brendovi nastavljaju svoju politiku menjajući i uvodeći nove kreativne direktore i dosađujući svojoj publici ponavljanjem starih trikova. Da, modna monotonija je više nego očigledna, a ovo su neki brendovi čiji jedinstveni koncepti mogu da prevaziđu ovakvu kreativnu krizu:
AURALEE
Japanski brend posvećen usavršavanju materijala i dizajnu koji nije vođen trendovima, a koji su dovoljno avangadni i inovativni, ali istovremeno i vrlo nosivi. Širem auditorijumu se ovaj brend predstavio uspešnom klaboracijom sa New Balance-om.
Kartik Research
Delujući pod sloganom „Budući indijski vintage“, umetnik iz Nju Delhija Kartik Kumra spaja savremenu mušku modu sa starim i nepravedno zapostavljenim zanatima obrade tekstila.
LEMAIRE
Christophe Lemaire je pre samostalne karijere radio za prestižne Hermès i Lacoste, i dizajnirao za Uniqloovu U liniju. Njegov eponimni brend možda deluje kao prirodni nastavak takvih karijernih prekretnica, idealna za luksuznu, suptilnu eleganciju.
Khaite
Osnivačica ovog njujorškog relativno mladog brenda, Catherine Holstein, utemeljila je estetiku na spajanju kontrastnih referenci preuzetih iz muške i ženske mode, a odlikuju je snažne siluete i nežni minimalistički pristup.
Masion Rabih Kayrouz
Libanski dizajner sa sedištem u Parizu je u igri već 16 uspešnih godina, plasirajući eleganciju ženske mode u svom punom savoir faire elementu. Krojevi su bezvremenski, dok vrlo vešto eksperimentiše sa bojama.
Our Legacy
Iz Stokholma, Our Legacy plasira evergreen ekološki osvešćenu estetiku kroz savremenu prizmu, koristeći pritom samo etički proizvedene tkanine.
The Row
Mary-Kate i Ashley Olsen nazvale su svoj minimalistički brend po ulici Savile Row u Londonu, gde se nalaze neke od najboljih krojačkih radionica na svetu. Njihov besprekoran minimalistički dizajn čini omaž ovakvoj vrsti personalizovane mode.
Sacai
Dizajnerka ovog brenda, Chitose Abe je demonstracija konstantne kontradikcije. Japansko nasleđe kroz njen umetnički potpis je suprotstavljanje različitih tkanina, tekstura, silueta, stvarajući tako nešto zaista novo. Istovremeno tradicionalno i modernističko.
Foto: Instagram, Pinterest