Vagina haljina i ostale stvari – zašto je Gabriela Hearst jedna od najvećih dizajnerki današnjice

autor Jelena Milinčić
1 8 1

U januaru ove godine Gillian Anderson zamolila je prijateljicu, modnu kreatorku Gabrielu Hearst, da dizajnira autfit koji će glumica nositi na dodeli Zlatnih globusa. Gillian je imala jasnu poruku – želi haljinu koja na sebi ima vaginu, što je Hearst prihvatila oberučke. „Radila sam jajnike na džemperu, tako da sam se osećala dovoljno sigurnom da se pozabavim i ženskim genitalijama, a u mom umu sve to izgleda kao cveće“, istakla je Gabriela na WWDxFNxBeauty Inc 50 Women in Power konferenciji u  Njujorku.

Gillian, kao primer seksualne pozitivnosti, haljinu na kojoj je svaki cvet, odnosno vulva, rađen 3, 5 sata, nosila je sa posebnim autoritetom i ona je postala viralna. 

Hearstova, naravno, u istoriji neće ostati upamćena kao žena koja je dizajnirala haljinu sa vaginama, ali hoće kao dizajnerka koja svojski radi na ženskom osnaživanju. Kada je pokrenula brend 2015. godine, bila je inspirisana svojom majkom koja se takmičila u rodeu u ruralnim delovima Urugvaja i uvek preispitivala norme o tome šta žena treba da bude, kao i brojnim istorijskim ličnostima.

Svaka njena kolekcija je, na primer, inspirisana određenom ženom – od nadrealističke umetnice Leonore Harrington do pionirske irske umetnice, arhitekte i dizajnerke nameštaja Eileen Gray. U poslednjoj kolekciji proučavala je Mariju Gimbutas, litvansku arheološkinju i antropološkinju. 

– To su žene koje dolaze do mene. Proučavam ih, fascinirana sam njima. Sve one imaju te zajedničke crte – vide neki put i idu njime. Marija Gimbutas suprotstavila se celokupnoj arheološkoj zajednici zbog tadašnjeg načina razmišljanja. To su žene koje razmišljaju van okvira. Volim da ih zovem ‘vešticama’ u navodnicima, ali one su zapravo žene na pozicijama moći.

gabriela hearst resort 2025
Gabriela Hearst Resort kolekcija, 2025.

Zašto je Gabriela Hearst jedna od najvećih dizajnerki današnjice?

Sem osnživanja, Hearst oseća veliku strast prema održivosti i često uključuje zajednice iz svog rodnog Urugvaja, kao i iz Bolivije, u svoje projekte. Radi sa organizacijom Manos del Uruguay (Ruke Urugvaja), koja postoji više od 50 godina. U pitanju je organizacija koja radi na osnaživanju žena tako što im omogućava da ostanu u svojoj zajednici, čime se osnažuje i čitava zajednica (filozofija Gabriele Hearst).

– Kada čujete priče o tome da su mnoge od tih žena bile žrtve porodičnog nasilja i da nasilje prestaje onog trenutka kada počnu da zarađuju više od svojih partnera, shvatite da je to još jedan primer žena na pozicijama moći. Bitno je da svaki brend na svetu razume da moramo da zapošljavamo druge jer svi živimo u istoj realnosti, istakla je na konferenciji WWD-a koja je održana pre desetak dana u Njujorku.

Privatno i poslovno

Gabriela Hearst je naširoko poznata po svojoj posvećenosti održivosti i etičkoj modi. Rođena je u Urugvaju i odrasla na porodičnom ranču Santa Isabel, koji se prostire na 17.000 hektara. U detinjstvu je bila okružena konjima i drugim životinjama, što je značajno oblikovalo njen pristup luksuzu i kvalitetu. Studirala je komunikacije na Univerzitetu ORT u Montevideu i kasnije se preselila u Njujork, gde je studirala umetnost performansa na Neighborhood Playhouse School of Theatre.

gabriela hearst nina bag
Nina bag (inspiriacija za ime – Nina Simone), prva Gabrielina tašna za koju postoji lista čekanja

Karijeru u modnoj industriji započela započela je 2003. godine, osnovavši brend Candela sa još dva partnera. Brend je brzo postigao uspeh, proširivši se na ready-to-wear kolekcije i obuću. Godine 2015. lansira liniju odeće sa svojim imenom, fokusirajući se na dugotrajnost i održivost. Tada je počela i da sarađuje sa Manos del Uruguay, kako bi podržala žene iz ruralnih predela Urugvaja koje proizvode ručno rađene odevne predmete za njene kolekcije.

Inovacije

Gabriela konstantno radi na inovacijama – odeći sa unutrašnjim slojem koji štiti od zračenja mobilnih telefona i odeća tretirana alojom, koja troši manje vode u proizvodnji. Njena predanost održivosti rezultirala je potpunim uklanjanjem plastike iz poslovanja brenda Gabriela Hearst, uključujući upotrebu kompostabilne ambalaže i recikliranih kartonskih ofingera. Luksuzni konglomerat LVMH 2019. preuzeo je manjinski udeo u njenoj kompaniji, čime je postala jedan od retkih američkih dizajnera u koje je LVMH investirao.

poslednja revija za chloe
Poslednja revija Gabriele Hearst za Chloe

Gabriela Hearst je poznata i po humanitarnim naporima. Godine 2017. posetila je Keniju sa organizacijom Save the Children i donirala sredstva kako bi pomogla hiljadama porodica pogođenih sušom. Njena modna revija za proleće/leto 2020. bila je prva carbon neutral revija u industriji, uz donacije u ime svakog gosta za organizaciju Our Children’s Trust.

Rad sa Angelinom Jolie

Ono u šta veruje Gabriela Hearst apsolutno je utkala u francuski brend Chloe na čijem se čelu nalazila, kao kreativna direktorka, od 2020. do 2023. Održivost je postala njena glavna polazna tačka i upravo to bio je razlog zašto je Angelina Jolie, kad je pokretala svoj modni brend, Atelier Jolie, odabrala da sarađuje sa Gabriele na prvoj kolekciji.

gabriela hearst angelina jolie
Angelina Jolie i Gabriela Hearst

Njena politika

Ako vas zanima političko opredeljenje Gabriele Hearst, dizajnerka je otkrila i to na pomenutoj konferenciji – pruža podršku potpredsednici Kamali Harris da postane sledeća predsednica Sjedinjenih Američkih Država, navodeći da „kao majka i žena, jednostavno oseća da nije ispravno da ćuti.“ A na pitanje da li je činjenica da osnažuje žene postala prodajna tačka njenog brenda, Hearst kaže da ljudi uvek kupuju iz želje, a ako u svoju odeću uspete da upletete svoje vrednosti i dobre namere, to je onda win – win situacija.

Verujem da se u tome krije razlika između proizvoda koji izgleda dobro i proizvoda u kome se osećate dobro – materijali koje koristite i ruke koje su ga napravile.

Fotografije: Instagram, Pinterest