Kad me pitali ono leksikonsko, da mogu da budem neko drugi na jedan dan, rekla bih – marketing direktor LVMH, ili finansijski savetnik Bernarda Arnaulta, neko od njih. Možda zvuči čudno, jer Arnault sigurno uživa veće (novčano) bogatstvo, između ostalih stvari. Međutim, ovo dvoje ljudi znaju ono što zapravo najviše vredi – gde i kako investirati? Vođa marketing tima jednog od najvećih konglomerata luksuznih brendova zasigurno raspolaže informacijama (doslovno) zlata vrednim. A to nisu one o aktuelnim dešavanjima u svetu preduzetništva i poslovanja, već one o dalekosežnim prognozama šta će biti.
Ne kažem da su Arnaultovi finansijski savetnici u rangu vrača koji predviđa budućnost, ali – skoro pa. Jer, zašto bi onda LVMH potpisao ugovor na 10 godina sa Formulom 1, sportskom kompanijom koja u njihovoj oblasti poslovanja nije očekivan partner?
Istorijsko parterstvo LVMH – pa još jedno
Kada su, ispred Formule 1, saoštenje objavili sa naslovom historic partnership – nisu pogrešili. Gotovo istim je rečima, na podjednako iznenađenje, nešto više od godinu dana ranije najavljeno da će LVMH biti i generalni sponzor Olimpijskih igara u Parizu 2024. godine. Francuska kuća luksuznog nakita Chaumet bila je zadužena za dizajn medalja – onih koje su do grudiju sportista stizale, a kako bi drugačije, u Louis Vuitton torbama. Vina i ostala alkoholna pića obezbedio je Moët & Chandon i Henessy, u okviru gastronomskih programa koji su se održali tokom Olimpijskih i Paraolimpijskih igara. Sephora je pratila Olimpijsku baklju na svim njenim stanicama do Pariza, pa je tako pored čuvenog plamena bio postavljen štand sa šminkom i kozmetikom.
Učestvovali su, preko svojih ambasadora i predstavnika, čak i na otvaranju Olimpijskih igara. Na ceremoniji koja predstavlja najveće slavlje sporta, odjednom – modni dizajneri, modeli i drugih koji nisu sportisti. Ipak, takva je kolaboracija, iako neočekivana, donekle mogla biti opravdana činjenicom da su Igre u Parizu, Bernard je Francuz i ima para, pa što sebi ne bi priuštio nešto tako u domovini.
Formula 1 jeste najskuplji sport na svetu, a njegova publika jedna od najbogatijih sportskih entuzijasta – da li je to dovoljan povod da ih LMVH partnerski podrži?
Možda je Arnault samo veliki fan sporta – ali onih najskupljih
Nije Formula 1 prva egzibicija Arnaulta u svet sporta. Iako ne direktno i eksplicitno, na način na koji je sada otelotvoreno njegovo interesovanje za brze aute, LVMH već neko vreme aktivno traži svoju ciljnu grupu untar sportskih entuzijasta, i to vrlo specifičnih disciplina. Konglomerat nije generalni sponzor nijednog teniskog turnira, ali Carlos Alcaraz jeste ambasador kuće Louis Vuitton. Rafael Nadal i Roger Federer družili su se u švajcarskim Alpima, u jaknama sa čuvenim logotipom. Naomi Osaka bila je lice nekoliko kampanja.
Po analogiji sa interesima u belom sportu, moglo bi se pretpostaviti da slične ciljeve LVMH želi da ostvari i kroz partnerstvo sa F1. Medijski vizibilitet, iako važna marketinška stavka, verovatno nije primarni, a svakako nije jedini razlog zbog kojeg luksuzni brendovi žele da se predstave sportskoj publici. I to vrlo pažljivo odabranoj.
Logiku finansijskog savetnika i direktora marketinga, koji verovatno dobro sarađuju, samo mogu da pretpostavim. Analitičari bi to zasigurno bolje objasnili, ali nesumnjivo je jedno – LVMH širi svoj uticaj, ne samo vidljivost. Ovakve odluke nisu nastale samo iz potrebe da više ljudi kupi Speedy torbu. Šta više, gotovo da nema nikakve veze sa modom, ni luksuznim nakitom ili skupim šampanjcima. Tamo gde je LVMH zastupljen, on utiče na potrošačke odluke koje čak ne moraju ni rezultirati kupovinom njihovih proizvoda. Ipak, oblikuje svest široke populacije, barem onu kupovnu, ali njome – i svaku drugu, čak i vrednosnu.
Foto: LVMH; Louis Vuitton, Formula 1