Repertoar Fashion Week-a je obilovao prezentacijama i revijama domaće autorske mode, kako etabliranih dizajnerskih imena, tako i mladih talentovanih nada, cirkularne ekonomije – održive mode, kao i bogatim umetničkim i izložbenim programom. Posebno su se istakle sjajne revije autorskih kolekcija dizajnera i brendova koje neko vreme nismo imali prilike da vidimo na beogradskoj pisti.
JSP povratak beogradskoj publici
Sestre, Jelena i Svetlana Proković i njihov brend JSP, posle 10 godina su ponovo obradovale publiku Perwoll Fashion Week-a, predstavljanjem kolekcije “Seekers/ Rule Breakers / Path Finders”. Kolekcija za jesen/zimu 2024/25 u kojoj dominiraju odela muških krojeva, zatim haljine, suknje, pantalone, kaputi, dominantno crne boje koja je uvek prisutna u njihovom radu. Pored crne, dizajnerke uvode i boje i različite dezene, od senf žute, preko oker, maslinasto zelene, plave do roze.
JSP brend je prepoznatljiv po specifičnom fokusu na ženstvenost, precizne krojeve i osoben stil, koji otelotvoruje etičku i održivu modu. Ovaj autentični modni brend su kreirare i razvile sestre Jelena i Svetlana Proković, a koje su širom regiona priznate po 30 godina iskustva u stajlingu, kostimografiji i savremenoj modi. Brend su pokrenule 1992. godine u Beogradu, a 1999. godine ga proširile na Sloveniju i Hrvatsku.
DAIRE: ženstvena autentičnost
Kolekcija Her Place, brenda DAIRE, je inspirisana načinima na koje moderna žena današnjice dolazi do svog mira. Her place ili njeno mesto je ujedno i njen dom, njena sigurna luka i njeno srce iz kojeg stvara i iz koga dalje izlazi u svet. Želja stvaralaca koji stoje iza imena DAIRE je da se žena u ovim komadima oseća da je na svom mestu, da je autentična verzija sebe, žena koja u isto vreme uviđa i snagu i lakoću življenja. DAIRE je slow fashion brend osnovan 2016 godine, napravljen za svaku ženu koja vrednuje autentičnost.
George Styler: etno-futurizam
Povratak Stajlerovih se konačno dogodio. George Styler se posle niza godina vratio na Beogradsku nedelju mode. Njegova blistava inostrana karijera obiluje kreacijama koje su nosile Nicki Minaj, Rita Ora, Gwen Stefani, Cara Delevingne… Kolekcijom predstavljenom na Perwoll Fashion Week-u, nastavio je da autentično spaja tradicionalno i moderno, kombinujući stilove iz svih krajeva sveta sa balkanskim etno motivima. Nakon devet godina, novom kolekcijom doneo nam je umetnost kojom je oduševio svet. Odveo nas je na putovanje kroz prošlost, sadašnjost i budućnost u miksu tradicije sa najsavremenijim tehnologijama u oblasti džinsa, trikotaže, i 3D materijala. Kroz scenski kostim i editorijalske komade igra se bojama, teksturama i formama kreirajući jedinstvenu modu koja govori sve svetske jezike. Blistavi sjaj svakog detalja, poput ogledalaca disko kugle je od modne scene ovojesenjeg Fashion Week-a napravio pozornicu kojom dominiraju modeli u kojima je publika rado prepoznavala etno momente i Stylerovu ljubav i saradnju sa Sirogojnom.
Dragane Ognjenović: evergreen sofisticiranost
Kolekcija Dragane Ognjenović očekivano odiše gracioznošću i ženstvenošću, a precizan modni izraz i njena stalna ljubav prema svedenom, naglašavajući volumen i slojevitost. Duge suknje, haljine, mantili, materijali najfinijih tekstura, taft i šljokice, svedeno u crno – bele kombinacije, a sve akcentovano DO aksesoarima među kojima su se izdvojile genijalne meke torbe.
Marko Feher: održivost kao modni imperativ
Marko Feher modni dizajner iz Bosne i Hercegovine, je svoju kompletnu prezentaciju posvetio osvešćenju javnosti i publike Beogradskog Fashion Week-a o važnosti održive mode, za šta je dobio i podršku programu Održiva moda od strane Ministarstva zaštite životne sredine Srbije. Paralelno je publici predstavljao zastrašujuće i impresivne činjenice o odeći kao zagađivaču planete dok je predstavljao kolekciju My Digital Legacy. Ono što ovu kolekciju čini neobično svojom i potpuno održivom je i način na koji je Marko došao do materijala za izradu. Marko je pozvao svoje Instagram pratioce da mu doniraju sakoe, odela, košulje koje žele da bace. Na taj način nije samo obezbedio materijal, već je kolekciju direktno povezao sa publikom. Uneo je novi život odbačenim materijalima, a publiku je uključio u proces održivosti i spoznaje važnosti ove teme.
Foto: Đorđe Tomić