Upoznajte Barbour i jakne koje 130 godina nose i lokalni ribari i plemići plave krvi…
Barbour jakna je britanska koliko i uporna kiša ili čaj u pet sati…
Praktično je nemoguće zamisliti tipičniji odevni predmet od slavne Barbour olive green jakne prekrivene tankim slojem voska. Na crtu verovatno može da mu stane samo Burberry trench coat…
Barbour jakna je poput većine iconic proizvoda nastala iz suve potrebe i borbe sa nemilosrdnom prirodom. Inspiracija nije bila potrebna, jer su stanovnici Ostrva jednostavno morali da se suprotstave oštrom vremenu, vetru i kiši. Plan „B“ jednostavno nije ni postojao…Na taj zadatak je prvi odgovorio John Barbour, čije jakne nose vekovima nose pastiri i pripadnici royalty ekipe.
Barbour: Directed by Nature
Scenario za nastanak brenda Barbour je pružila južna Škotska, poznata po valovitim brežuljcima i poprilično surovom krajoliku. Iako zvuči idilično, zapravo nije, jer je glavna karakteristika regije bila i ostala izrazito vlažna klima. Nakon što je detinjstvo proveo u ovim uslovima, John Barbour je iskoristio iskustvo, jer je najbolje znao šta je potrebno za borbu sa kišom…
Kada se osnivač kompanije Barbour preselio u užurbanu luku South Shields u Engleskoj već je imao ideju kako da opremi pomorce, ribare i druge radnike na otvorenom…Nedugo zatim, 1894. godine John Barbour je počeo da proizvodi odeću sa svojim potpisom.
Barbour je majstor spajanja ruralnog i urbanog
Glavna inovacija kompanije Barbour bila je vezana za robustne proizvode koji su se nosili prilikom boravka u prirodi. Neretko su u pitanju to bila jedra sa brodova koja su bila tretirana ribljim uljem kako bi površina postala vodootporna i rezistentna na oštećenja. Kao problem se naravno javio neprijatan miris, pa je prema predanju Barbour pamučnu tkaninu prvi tretirao lanenim uljem. Uspeh nije izostao, pa je Barbour na internacionalnoj mapi debitovao već 1908. kada je naslednik Malcolm Barbour odlučio da proširi poslovanje katalogom za naručivanje poštom.
Naredni milestone brenda Barbour se vezuje za 1936. godinu kada je Malcolmov sin Duncan predstavio liniju proizvoda za motocikle koji su stajali rame uz rame sa postojećom linijom jakni i kaputa. Asortiman „bajkerske“ odeće je prosto procvetao kada je Steve McQueen viđen u jakni kompanije Barbour.
Brzo se etablirajući kao jedan od vodećih dobavljača odeće u UK, Barbour je postao dobro poznat po svojoj inovativnosti i visokom nivou kvaliteta. Godine 1983. Barbour je predstavio uniseks voštanu jaknu Beaufort. Elegantan, jednostavan ali vrlo praktičan model bio je nosiv u gradu i na selu, pa je brzo postao ikona britanskog stila. Vremenom, Beaufort je postao evergreen model, prepoznatljiv po okovratniku od somota. Nakon što je pokojna princeza Diana viđena u Beaufort jakni prodaja je prosto eksplodirala, jer su žene – posebno one u Ujedinjenom Kraljevstvu, želele da izgledjui baš poput buntovne i zlosrećne princeze…
Takav imidž naravno i obavezuje, pa urbana legenda kaže da je za izradu samo jedne Barbour jakne od početka do kraja potrebnan doprinos ukupno 36 ljudi – a svaka je osoba bitan deo proizvodnog procesa. Još značajnije, svi modeli brenda Barbour s vremenom dobijaju patinu koja svakom primerku daje šarmantan i unikatan karakter… Ako na to dodate činjenicu da je brend Barbour još uvek u porodičnom vlasništvu i da postoji već pet generacija dobijete cool faktor koji je nemoguće ignorisati!
U novu sezonu Barbour ulazi jači nego ikada. Za poznati brend 2023. je čak bila i rekordna. Uspeh se vrlo verovatno krije u svestranosti, jer se odeća sa Barbour potpisom sviđa bukvalno svima – seniorima u varošicama koji nikada nisu kročili u kosmopolitski Soho ali i gradskim hipsterima…
Foto: Instagram