
Ne dozvolite da vam bilo šta prođe „ispod radara“ – otkrivamo vam brendove autentičnog dizajnerskog potpisa, koji mogu da inspirišu vaš stil odevanja, obogate vaš ukus i prošire vam (modne) vidike ka nekim novim formama, idejama, persepktivama. Ovoga puta, predstavljamo vam brend HYKE.
Japanski brendovi su poznati po funkcionalnosti – mnogi spajaju streetwear i workwear, a to je slučaj i sa HYKE, koji je predvodnik utilitarističke, promišljene, ali i beskrajno cool mode iz azijske zemlje.



Osnovali su ga dizajneri i bračni par Hideaki Yoshihara i Yukiko Ode 2013. godine, a brend sa sedištem u Tokiju predstavlja jedinstvenost u pejzažu modnog sistema.
Jednostavnost, izuzetna pažnja posvećena tkaninama, vezovima i završnim detaljima, kao i izražena delikatnost uprkos stalnom očuvanju funkcionalnog faktora, predstavljaju svet oko kojeg su izgrađene HYKE kolekcije.

Nasleđe i evolucija su temelji kreativnog procesa Yoshihare i Ode, a odevni predmeti inspirisani su različitim siluetama iz opsežne vintage kolekcije dvoje dizajnera, koja se stalno reinterpretira kroz ocenjivanje istorije svakog komada i njegove transformacije u savremeni način života.



Strast prema vintage radnoj odeći, uniformama i sportskim odevnim predmetima uopšte, podstakla je Yoshiharu i Ode da otvore svoju vintage prodavnicu Bowles u Tokiju, a kasnije i da osnuju svoj prvi brend, Green.
Nakon što su obustavili kolekciju na tri godine kako bi se posvetili deci, dizajneri su odlučili da se vrate poslu, ali umesto da ponovo započnu sa Green brendom, kreativni duo odlučio je da stvori novi brend, HYKE, kao sintetički izraz novog početka i evolucije njihovog dizajna i istraživanja koje su radili tokom godina.
„Često smo pod uticajem starih stvari. Bilo da su u pitanju radna, vojna, sportska ili druge uniforme, inspiraciju crpimo iz starih odeća čije tehnike i istorijski kontekst istražujemo. Analiziramo tkanine, krojeve i aksesoare kao sirovine, a zatim ih preradimo u nove oblike kroz naš filter ideja“, rekli su.

Upotreba pažljivo odabranih materijala, pažnja posvećena tkaninama i posebna briga pri odabiru dobavljača – sve su to elementi koji se jasno vide u kolekcijama brenda HYKE.
Uspeh i međunarodno priznanje došli su zahvaljujući brojnim saradnjama tokom godina, sa brendovima kao što su Mackintosh, adidas, The North Face i mnogi drugi.

Brend je, zahvaljujući „hajpu“ oko tehničke odeće poslednjih godina, postao referentna tačka savremene mode.
HYKE je gotovo odmah postao uspešan, zahvaljujući svojim čistim, minimalističkim dizajnom i sticanju lojalne fan baze. Ode i Yoshihara imaju cilj „da evoluiraju istoriju mode uz pomoć emocija“, prepravljajući vojnu odeću sa specijalno napravljenim tkaninama.

Iako neki komadi sadrže razigrane rese ili duboke plisirane detalje, osnova svake kolekcije ostaje ista: par prepoznaje ključne vintage komade za inspiraciju, bilo da je u pitanju klasična M65 jakna ili fishtail parka, dekonstruiše odeću kako bi proučio krojeve, niti i zanat, pre nego što ih ponovo sastavi putem savremene izrade krojeva.
Na taj način, HYKE stvara odeću koja zaista traje, a pritom je veoma udobna – baš ono što vam treba za svaki dan.
Fotografije: instagram hyke_official