Nismo ni videli novi Versace – a već su stigle loše vesti

O čemu se šuška u Milanu?

autor BURO.
versace

Modna scena je turbulentnija nego ikad, a nedavno su stigle šokantne vesti – Versace neće prikazati kolekciju na reviji tokom Nedelje mode u Milanu, već će umesto toga organizovati intimni događaj povodom debija novog kreativnog direktora Daria Vitalea.

Odluka deluje kontraintuitivno: tih i nenametljiv debi obično nije dobar znak u modi. Pojavile su se glasine koje već neko vreme kruže Milanom o turbulentnom stanju iza kulisa kada je reč o Vitaleu.

O čemu se radi?

versace
instagram versace

Versace debi pod znakom pitanja

„Dario Vitale je već predstavio projekat sa svojom vizijom brenda. Ako je, kako se čini, prvi rezultat te vizije toliko nezadovoljavajući da je septembarska revija otkazana, možda problem ne leži u Dariu Vitaleu, već u onima koji su taj projekat odobrili“, napisao je italijanski modni novinar Andrea Batilla u svom newsletteru, prenosi nss mag.

Glasina koja ovih dana kruži, a dodatno ju je podgrejao intervju koji je Lorenzo Bertelli dao za Vogue Business, kaže da je Vitale angažovan od strane „bivših“ vlasnika brenda Versace tokom prelazne faze akvizicije, koja još uvek nije finalizovana.

Pa je tako, prema nekima, Capri Holdings je odlučio da ne investira u Versace reviju čije će plodove uskoro ubirati neko drugi.

„Do zatvaranja dogovora, mi smo samo posmatrači“, rekao je Bertelli.

Pričati o glasinama možda nije primereno, ali u modnoj industriji često otkrivaju više od umirujućih zvaničnih saopštenja. U poslednjih nekoliko meseci, mnoge od tih glasina tiču se sukoba između novih kreativnih direktora i starih menadžera.

Prva i osnovna tačka sporenja jesu timovi: često se dešava da kreativni direktor zahteva da ceo njegov prethodni tim bude angažovan zajedno s njim, dok se prethodni tim otpušta. To, naravno, stvara velike glavobolje za rukovodstvo brenda i neretko dovodi do ozbiljnih tenzija.

Prema pričama koje kruže, upravo to se dogodilo sa najmanje dva velika kreativna direktora koja su nedavno postavljena. U oba slučaja, problemi su navodno počeli zbog ovog gotovo feudalnog mehanizma po kom određeni dizajner mora da se „preseli“ sa svojom pratnjom – ili da se ne preseli uopšte.

Takođe se priča o jednom kreativnom direktoru koji, iako bi trebalo da radi u Evropi, namerava da nastavi život u Los Anđelesu. Ne nedostaje ni nezadovoljnih zaposlenih u jednom italijanskom brendu čiji kreativni direktor živi u drugoj zemlji i ne dolazi u kancelariju onoliko često koliko se očekuje.

U Velikoj Britaniji, u međuvremenu, kruže glasine o najmanje dvojici poznatih dizajnera koji imaju običaj da ne isplaćuju plate svojim zaposlenima. Tako su kreativni direktori često omiljeni negativci mnogih modnih priča. Ali pravo pitanje glasi: nezavisno od njihovog ponašanja, kakvo je zapravo okruženje u kojem rade?

Uzimajući u obzir strmoglavi pad prodaje koji trenutno pogađa celu modnu industriju, pritisak s vrha mora biti ogroman. Kada je Tom Ford sredinom devedesetih spasao Gucci kolekcijom za jesen/zimu 1995, nije samo došao nakon neuspešnog debija – prema njegovim rečima, kreativnost te kolekcije proizašla je upravo iz nemoći menadžera, koji su bili toliko očajni da su mu dali potpuno odvezane ruke.

Kako se objavljuju kvartalni finansijski izveštaji, investitori zahtevaju sigurnost na svakom koraku, a uspeh (ili neuspeh) postaje hitan zadatak, kreativno vođstvo se na kraju davi u moru ličnih, korporativnih i finansijskih zahteva. Ne treba ni naglašavati da margina tolerancije za greške i korekcije gotovo da više ne postoji.

Znakovito je da upravo u ovako surovom trenutku počinju da kruže nezvanične, svakako delimične i često neproverene informacije, koje govore o radnim okruženjima koja su sve napetija i teža za rad. Nema sumnje da je pred nama burna sezona.

Fotografije: instagram versace