Šovinističke beauty reklame za koje nema mesta u #MeToo eri
Ako vam treba dokaz da kozmetička industrija napreduje u svojoj borbi protiv šovinizma, seksizma i deskriminacije starijih, dovoljno je da bacite pogled na neke od kampanja koje smo videli ove godine. Gillette nam je osvojio srce kratkim filmom kojim podržava #MeToo pokret, Bobbi Brown je angažovala afričko-iransku aktivistikinju Yaru Shahidi kao ambasadorku svoje #PrettyPowerful kampanje, Rodarte u saradnji sa brendom Universal Standard slavi žene svih oblika i veličina.
I dok se radujemo ovim novim tendencijama, one nam u isto vreme služe i kao povod za razmišljanje i osvrt unazad. Na kraju krajeva, onima koji ne poznaju svoju prošlost suđeno je da ponove iste greške. Donosimo vam neke od šovinističkih kozmetičkih kampanja koje ne zaslužuju ništa do prevrtanje očima. I opreza.
Chlorodent pasta za zube
Osim što promoviše stereotip da je samo žena odgovorna za opstanak braka, takođe i okreće žene jedne protiv drugih u izmišljenom takmičenju u kom je glavna nagrada – gle, čuda – naklonost muškarca.
Proactiv linija protiv akni
Najbrži način da o vama počne da se priča je da da budete uvredljivi na primitivan način. To je pristup za koji se odlučio brend Proactiv početkom 2000ih oglasom koji igra na kartu nesigurnosti maldih devojaka. reklama ne samo što implicira da osećaj sopstvene vrednosti leži isključivo u izgledu već i na to da li ste u vezi ili ne.
Love Baby Soft parfem
Uznemirujuća na svim nivoima, ova reklama direktno predstavlja devojke kao seks objekte, sve uz muški glas koji govori: „mazna čista beba… koja je jako seksi odrasla“. Smatrajte nas zgađenim.
Palmolive sapun
Slogan Većina muškaraca pita: „Da li je lepa?“, ne „Da li je pametna?“ ne zaslužuje dalje komentarisanje. Iskreno, ne razumemo ni kakve to veze ima sa sapunom, a nije nas mnogo ni briga.
Underwood lak za nokte
Ne znamo šta nas više nervira – pretpostavka da su svi asistenti a) žene ili b) više okupirane time kako im ruke i nokti izgledaju nego time da dobro rade posao. Jedino što treba „dobro da izgleda“ je kvalitet onoga što je neko uradio, a to ide mnogo dalje od kucanja.
Warners donji veš
Realno, ideja da neki brend ili dizajner odlučuje kako žensko telo treba da izgleda i šta je lepo telo, jednako je nakaradna kao i to da jedina njena vrednost leži u tome da li pored sebe ima muškarca ili ne, i na žalost još uvek nije prevaziđena. Možda nas baš zato posebno iritira. Na svu sreću, mnogo brendova je do sad savladalo lekciju i marketing okrenulo u smeru invidualnosti.
Ivory sapun
Gde da počnemo? Ne samo da potenciraju stereoptip da su žene naporne, stroge i dosadni roditelji (dok su očevi zabavni), nego propagiraju ideju da žene treba potrebe svih drugih da stave ispred svojih. Ko će da im kaže da žene imaju mnogo više razloga da se ljute od kućnih poslova?
Kellog’s vitamini
Da li treba da podsećamo koji su efekti PEP-a? I da li žene treba da se dopinguju da bi podnele kućne poslove i bile slatke – za svoje muževe, razume se?