Svaka stvar u ponudi prati ciljeve održivog razvoja Ujedinjenih nacija
Braća blizanci Byron i Dexter Peart poznati su po svom modnom brendu WANT Les Essentiels koji je dostupan u online radnjama kao što su Shopbop i Mr. Porter. Poslednjih godina osećali su frustraciju radom u industriji koja se vodi samo trendovima i gde većina razmišlja prvo o profitu, a zatim o svemu ostalom. Razmišljali su kako da situaciju na globalnoj sceni učine boljom, na njihovoj tabli inspiracije stajali su pojmovi na koje su želeli da se fokusiraju, a to su bili: good people, good design, good impact. Tih šest reči pretvorile su se u novi koncept Goodee, online shop čija ponuda okuplja dobre ljude koji se se bave dobrim dizjanom i imaju dobar uticaj na našu planetu i društvo.
Tamo, između ostalog, možete pronaći zanimljive stolice od recikliranih materijala, jastuke sa grafičkim printovima koji se izrađuju u Keniji, lustere u duginim bojama koji se prave od upotrebljenih plastičnih boca i još mnogo toga… Braća se vode ciljevima za održivi razvoj koje propagiraju Ujedinjene nacije, pa tako prodaju samo proizvode koji su dobri po nekoliko kriterijuma: pomažu smanjenju siromaštva, utiču na jednaku zastupljenost polova, izrađuju se od recikliranih materijala i tako dalje. Ovaj shop svojim kupcima daje jedinstvenu priliku da izaberu predmete koji su u skladu sa ciljevima čije ostvaranjenje žele da pomognu.
Svaka od stvari prošla je strog test Goodee tima kako bi se dokazalo da su etički proizvedene i da je sve u vezi sa tim procesom transparentno. Da bi bili zastupljeni, brendovi moraju da dostave na uvid sve detalje o materijalima koje su koristili, kao i o ekološkom otisku, uslovima rada radnika i načinu poslovanja.
Sajt je lansiran krajem maja ove godine, a u asortimanu su zastupljeni brendovi iz 20 zemalja širom planete. Trenutno su u ponudi komadi nameštaja, dekoracija, posuđe, kućni tekstil, knjige i kozmetika. U padajućem meniju možete pronaći kratku priču o svakom brendu, osim generalija o njihovim proizvodima tu je i nekoliko rečenica o njihovom poslovanju i trudu da našu planetu učine boljim mestom za život. Ono što je fantastično jeste činjenica da dok istražujete sajt shvatićete da dobar dizajn i te kako može biti održiv i etičan, i obrnuto. Budući da je koncept prilično nov, trenutno vrše isporuke samo na teritoriji Amerike i Kanade, ali planiraju uskoro proširivanje liste (toplo se nadamo da će i Srbija biti dostupna u okviru worldwide spiska).