Da li vam nešto znači ime Ines Alpha? Ona nije Youtuberka ali će na budućnost makeupa verovatno uticati više od mnogih šminkera koji imaju svoje kanale. Njen medijum je 3D i da, govorimo o digitalnom šminkanju. “3D šminka ume da zvuči pomalo apstraktno,” tvrdi Ines (čije pravo ime je Ines Marzat), “Ali gde ljudi danas provode najviše svog vremena? Na svojim telefonima, na internetu – sve je digitalno i vrlo realno. 3D šminka je još uvek relativno nova ali njene mogućnosti su bezgranične – način na koji možete prkositi prirodi, sili gravitacije, teksturama, svetlu…”.
Ines Alpha je devojka koja živi u Parizu i radi sa AR i 3d renderima stoji i iza filtera Future Gloss, a želi da transformiše tradicionalne standarde lepote.
Dok je pre nekoliko godina radila na poziciji art direktora u advertajzing kompaniji, počela je da se igra 3D renderima i ubrzo upala „dole, dole niz zečiju rupu“ programa (nešto sa čime svi možemo da se identifikujemo, svako ima svoju, zar ne?). Otkrila je svet kompjuterske animacije i odgledala “hijade i hiljade tutorijala o tome kako se prave sedefaste površine i uvrnuta stvorenja”. Prvo se igrala video snimcima sa svojih putovanja i dodavala im razna stvoreja i efekte, a nakon izvesnog vremena shvatila je da uz dovoljno strpljenja i mašte može da stvori sve što poželi i odlučila da spoji svoje dve najveće ljubavi: 3D i šminku.
Ines danas na Instagramu ima 144 hiljade pratilaca, a u svom portfoliju saradnje sa brendom nike Nike, pevačicom Charlie XCX i robnom kućom Selfridges za koju je napravila digitalnu makeup kampanju. Full time je posvećena stvaranju fantastičnih verzija stvarnosti tako što svoje rendere oblikuje između ostalog i u aplikacije za šminkanje koje korisnici mogu sami lako da koriste. Na ovaj način, Ines smatra da će sadašnjem i još važnije, društvu sutrašnjice, pružiti više slobode da izrazi svoju neutaživu i sve prisutniju želju da samo sebe transformiše.
“Zašto da na lica ne dodamo 3D elemente, a ne samo boje? Milsim da će upravo to biti šminka budućnosti. Opsednita sam scenom sa Chanel senkama iz filma „Peti element“. Fascinira me i kako ljudi eksperimentišu svojim izgledom upotrebom vrlo naprednih i komplikovanih tehnika šminkanja, rekvizitima i, oni privilegovani, plastičnom hirurgijom. Želim tim ljudima da pružim alate koji donose nove mogućnosti za izražavanje sopstvene ličnosti.“
Iskreno, ova iluzija o tome kako izgledamo online jeste već svakako svuda oko nas, prevnstveno upravo preko filtera i dramatičnog makeupa i Ines svoj rad smatra jednostavnim maksimiziranjem ovog trenda. Cilj? Zabavan i kreativan pristup lepoti, bez mnogo drame. Njene kreacije pomalo podsećaju na žive maske koje bi birali roboti kada bi se doterivali za neki futuristički bal.
A stvarni ljudi? Pa, na njenoj listi saradnji iz snova, prvo ime je Bjork zato što ona stalno pomera granice lepote, a odmah iza nje su Grimes i britanski fotograf Nick Knight. Imamo utisak da ovo neće ostati još dugo samo na nivou želje.