Dok sve stoji i dok izgleda kao da je neko pritisnuo pauzu na svet, ipak se određene stvari dešavaju oko nas. I svi smo svesni da nit’ su lepe, nit’ su naivne, nit’ su prijatne. Neki su odlučili da im je suviše te stvarnosti koju živimo ovih dana pa su poglede uprli ka drugim mestima, dok su se neki uhvatili u koštac sa realnošću i pokušali da iz toga izvuku relevantne poruke. Takav je slučaj i sa print izdanjima širom sveta: od onih koji su odlučili da moda ili daleke destinacije nastavljaju da žive na naslovnim stranama magazina do onih koji su odlučili da je Covid-19 novo lice sa naslovnica. I ne možete zameriti ni jednima ni drugima. Svakome od nas je potrebno nešto u ovom trenutku: nekome vesti, nekome komedija kako vesti ne bi gledali (imamo predloge za to).
Svakako vam je jasno da će naslovne strane koje su odlučile da teraju po starom u ovoj situaciji biti zaboravljene za nedelju dana. One koje su se odlučile da prikažu sadašnji trenutak su postale relevantne i eksplodirale su na internetu. Neke publikacije su otišle toliko daleko da su promenile ime kao Time Out In. Genijalno! Sports Illustrated se odrekao manekenki u kupaćim kostimima i prikazao prazne tribine na naslovnoj, a Vogue Portugal je snimio dvoje ljudi kako se ljube sa maskama. Vanity Fair Italija je možda otišao najdalje od svih u aktivizmu imajući u vidu koliko je Italija pogođena virusom: oni su prvo napravili poseban broj magazina na čijoj nasovnici se našlo 64 poznata stanovnika Milana, od kojih su možda najpoznatiji Giorgio Armani i Miuccia Prada, i osmislili su hashtag #IoSonoMilano (#JaSamMilano) koji su zatim poznati i influenseri počeli da koriste i u ostalim gradovima Italije, samo menjajući ime grada u hashtagu i pozivajući svoje sugrađane da ostanu u svojim domovima dok pandemija traje.
Još jedna stvar je veoma bitna: kreativnost. Videćete ovde razne naslovne strane: od sportskih magazina, preko modnih, pa do nedeljnika. Od nedeljnika smo navikli da reaguju odmah i kreativnije od dnevnih novina. Ono što svakako upada u oči jeste nemogućnost velikih naslova da iskorače iz zone sigurnosti. Koga se tiče Rihanna na Vogue UK naslovnoj strani? A sa druge strane – na čijem storiju niste videli podeljenu naslovnu stranu Vogue Portugala? Ova manja izdanja pokazuju hrabrost i kreativnost koja ih upravo zbog toga stavlja na mapu. Neverovatno je kako svetski magazini ne razumeju ništa drugo od govora novca. Ako prodaja pada – stavimo što veću celebrity na naslovnu. Ali te ljude viđamo svuda! Ono što nam ostaje u sećanju jeste priča koja je kroz naslovnu ispričana. A ona u velikim naslovima po izuzetku nedostaje. ELLE Kanada je imao čitav broj spreman ali su pred slanje u štampu odlučili da izbace naslovnu koju su snimili i stave umesto toga praznu stranu sa porukom „Sami zajedno. Ujedinjeni u nadi.“ Ne nedostaje kreativnost samo print magazinima. I online zajednica kuburi sa trenutnom situacijom i kako da se postavi u njoj. Stavljaju se šoping predlozi, street style kombinacije, ali malo njih odgovara na pitanja koje trenutna situacija postavlja.
I iako ćemo 2020. pamtiti kao određeni zatvor ovo su svakako neke od stvari koje ćemo čitati i pratiti u tom zatvoru i koje će ostati u našem sećanju i za 10 godina kada budemo pričali o slikama i pričama koje pamtimo iz ovog vremena. Predstavljamo vam neke od najboljih naslovnih strana koje izazivaju nadu, divljenje, saosećanje.