Pisali smo pre neki dan kako je izdavaštvo reagovalo na trenutnu situaciju i kako su svi magazini, od nedeljnika do modnih, prilagodili svoju uređivačku politiku oslušujući trenutak. Zaključili smo da upravo odgovornošću i kreativnošću koju iskazuju nove naslovne strane, trenutno aktuelna izdanja odskaču i postaju relevantna i da će zbog kombinacije ta dva faktora ostati zauvek upamćena, čak i kada ovo sve prođe. Zatim smo počeli da razmišljamo da su isto tako kroz istoriju postojale naslovne strane koje su na neki način definisale savremenu kulturu i društvo i da će nam, iz raznih razloga, te naslovne ostati zauvek u sećanju. Tako smo se odlučili na jedan mali eksperiment: kako bi te naslovne koje su nam ostale urezane u sećanju izgledale da su nastale u doba pandemije korone?
Pozvali smo Stefana Gajića i odlučili da započnemo ovaj mali zajednički projekat. Pred vama su naslovne strane koje je Stefan napravio i njegovo razmišljanje koje stoji iza ovog kreativnog zadatka.
Da li je svaka naslovna „ista“ ili je svaka naslovna posebna?
„Verujem da smo do sada svi navikli da viđamo savršeno upeglane naslovne strane najvećih časopisa na svetu.
Te naslovnice su svakako bile stvar trenutka: političkog, modnog, društvenog. One su reakcije na stvari koje su se tada dešavale.
„Ali mi se nalazimo u drugačijem svetu od onog u kome su nastale te legendarne naslovne strane.
Kako se rodila ideja?
„Ideja je bila da uzmemo naslovne strane i fotografije koje smo svi videli, i napravimo da izgledaju kao da su nastale u vreme Covid-19. Od magazina Time pa do National Geographica. Najlegendarnije naslove strane su izmenjene da oslikavaju današnju situaciju.“
Rezultat je neverovatan i tera na razmišljanje. Kako je samo malo dovoljno da se sve promeni.
„Ono sto je mene najviše od svega iznenadilo jeste koliko zapravo dodavanjem jednog elementa mi menjamo priču i kontekst.