Candy: True-crime serija u kojoj glavnu ulogu ne igra sam zločin

autor BURO.

U leto 1980. Candy Montgomary, bogobojazna domaćica iz Vajlija u Teksasu, posetila je svoju prijateljicu, Betty Goore, kako bi od nje uzela kupaći kostim. Dok je Candy napuštala kuću svoje prijateljice, Betty je ležala mrtva u svojoj garaži, jer 41 put udarena sekirom. Ovo ubistvo je bilo jedan od najozloglašenijih zločina u istoriji Teksasa, tako da je izvesno, naročito u našoj eri opsednutosti kriminalom, da će se kad tad pojaviti na platnu u dramskoj adaptaciji. Kreatori Nick Antosca i Robin Veith kroz pet epizoda ispričali su priču o ovoj domaćici čiju ulogu je preuzela Jessica Biel (koja čak i ako ubica psihopata izgleda stylish i prelepo). Iza Bettinog lika je jednako fenomenalna Melanie Lynskey. 

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2022/10/1666684663931617.png

Iako ne nedostaje morbidne intrige i nekih krvavih detalja na koje ste kao ljubitelj dobrog true-crime-a navikli, glavni fokus ove serije je nešto drugo i to je ne čini manje kvalitetnom, već nadograđuje sam žanr i tera nas da o zločinima promislimo van njega.  Ono što je najupečatljivije u vezi sa ovom serijom od pet delova je to što više pažnje posvećuje kućnim i unutrašnjim životima i svakodnevnim problemima svojih subjekata, a ne uznemirujućem razvoju događaja koji ih je učinio monstrumima. Kroz Candy je prikazano i preispitano kako ludilo jednoličnog života može nekoga duhovno da ubije, a najzanimljivije je kada scenario locira i istakne ljudskost koju poseduju i najrazvratniji među nama. Zahvaljujući fenomenalnoj izvedbi glavne glumice, ali i vešto iztkanom scenariju, uspevamo da gvirnemo unutar uma same Candy i shvatimo zašto je tu džezva u kojoj voda sve vreme vri. Serija nas sprovodi kroz dve godine pre ubistva, poskakujući kroz vreme, polako otkrivajući ljude u Candinom okruženju i tako postepeno razvija film o jednom zločinu, ali stvaljajući u centar ubicu, a ne žrtvu. Serija takođe dosta vremena posvećuje i opisivanju pažljivo orkestrirane afere između Candy i Bettinog muža, Alana, koja je jedan od mnogih motiva koje je tužilaštvo sugeriralo kao motiv ubistva.

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2022/10/1666685112975202.jpg

Serija zatim ide i dalje iz domova katerki i samih zločina i prelazi na temu američkog kazneno pravnog sistema i  njegovog tretiranja kriminalce s obzirom na rasu, pol i stalež. Bavi se i problemima i okvirima koji su tipični za male sredine gde je preljuba ogromno prevazilaženje zacrtanic granica i obrazaca ponašanja koja zbog tolikog pritiska na kraju i rezultira svirepim ubistvom.