Brunello Cucinelli: Tihi luksuz, „old money“ stil i Humanost ispred logotipa
Povezano
Preporučeno
Osnivač i vlasnik poznatog brenda pripada ljudima starog kova, koji nastoje da lete ispod radara glosi magazina, masovne popularnosti i selebriti tračeva. Svoj uspeh i modnu imperiju, Brunello Cucinelli gradio je strpljivo, na stabilnim temeljima – prvoklasnoj zanatskoj izradi i viziji najboljih materijala. Bio je to put kojim se ređe ide, ali trasa kojom Cucinelli danas suvereno vlada.
Brunello Cucinelli; foto: Pinterest
Iako nam s Apenina neretko dolaze ekstravagantni modni genijalci, kreativni hazarderi i ekstrovertni inovatori, Italija je oduvek bila i kolevka tradicije. Toj struji decenijama pripada majstor sofisticirane mode i sve poželjnijeg no logo stila, sinjor Brunello Cucinelli. Ovo je njegova (životna) priča.
Brunello Cucinelli, Umbrija; foto: Pinterest
UMBRIJA – lepota na drugi pogled
Brunello Cucinelli je u svet mode ušao neposredno pre osnivanja brenda, 1978. godine. Za epicentar svog sveta i poslovanja, kreator je odabrao piktoresni Solomeo, u srcu Umbrije, nepravedno zapostavljene regije koja je u medijskoj promociji izgubila bitku sa favorizovanom Toskanom. Po mišljenju mnogih, upravo u tome i leži šarm Umbrije i prirode neobično bogatih pejzaža, koja osvaja na drugi pogled. Mnogi će reći baš kao i svedene kreacije brenda Brunello Cucinelli.
Ako pogledate odeću brenda, koloritom, po nekom nepisanom pravilu, dominiraju zemljane boje. Elegantni krojevi najčešće su predstavljeni smeđim i sivim tonovima. Ipak, rane radove obeležile su jarke boje.
Kralj kašmira
U biografiji poznatog kreatora stoji da Brunello Cucinelli pripada društvu uspešnih, onih koji su u mladosti prekinuli formalno školovanje i snove potražili na nekom drugom mestu. Bila je to industrija mode, koja je u Italiji decenijama predstavljala mamac za kreativce svih profila.
Brunello je iskorak napravio jednostavnom idejom proizvodnje kašmirskih džempera u jarkim bojama. Tih dana na tržištu nije postojao obojeni kašmir, što je bila „rupa“ koju je preduzimljivi Cucinelli na vreme prepoznao. A boje su bile popularne, što je potvrdio i planetarni uspeh brenda Benetton.
Brunello Cucinelli; foto: Pinterest
Brunello je instinktivno kontaktirao lokalnog stručnjaka za boje i tkanine, koji je fine džempere po želji dizajnera obojio u intenzivnu, narandžastu nijansu. Uspeh je prevazišao sva očekivanja, jer je Cucinelli u prva tri meseca prodao čak 400 džempera. Prvi profit je uložio u novu količinu kašmira, čime je zakotrljao točak koji se i danas okreće.
Kako bi slika bila kompletna, sedište kompanije je smešteno u renesansnom zamku iz XIV veka koji je brižljivo restauriran, po ukusu vlasnika. A ovaj modni magnat ga definitivno ima.
Bez odstupanja
Osim ponude interesantnih boja, Brunello je od prvih dana insistirao na pažljivoj selekciji prirodnih materijala. Verovatno najfiniji u tom društvu bio je i ostao kašmir, specifična vuna koja je veoma cenjena u tekstilnoj i modnoj industriji.
Cucinelli je vizionarski shvatio da je najbogatijoj (i najzahtevnijoj) klijenteli minimalizam sve češće ispred pretencioznog paradiranja, pa je svoj stil izgradio na svedenim i nenadmašno udobnim kreacijama.
I dok malobrojni rivali u svetu luksuzne mode profit ostvaruju kombinacijom jeftine radne snage i manje kvalitetnih materijala, Brunello je patriorizam dokazao u praksi – kompletnu proizvodnju zadržao je u Italiji.
Kao perfekcionista, Brunello je i dalje veran isključivo tkaninama prve klase. To se, naravno, odražava i na cene koje su poput kvaliteta veoma visoke. Primera radi, za mušku polo majicu iz aktuelne kolekcije morate izdvojiti 650 evra!
Brunello Cucinelli je dobitnik brojnih nagrada, uključujući počasnu diplomu iz filozofije i etike ljudskih odnosa Univerziteta u Peruđi.
Humanizam i profit
Uprkos basnoslovnih miliona na vlastitom računu, Brunello Cucinelli nije zaboravio svoje korene i mladost u skromnom okruženju, odrastanje bez struje i tekuće vode daleko od Rima, Milana ili Torina. Prozor u svet bila je tek malena Peruđa, tradicionalno najpoznatija po Baci slatkišima.
Ako posetite online prodavnicu kompanije Brunello Cucinelli dočekaće vas Kantov citat: „Lepota je simbol moralnog dobra“. Time je Brunello jasno stavio do znanja da definitino vidi i izvan granica profita.
Osim uspeha u svetu mode, italijanski dizajner je time u praksi potvrdio da kapitalizam i humanizam, istina retko, mogu da idu ruku pod ruku.
Čak i danas kompanija pruža veliki otpor hiperprodukciji. Nasleđe se čuva bez kompromisa, pa se više od 50 procenata Brunello Cucinelli odeće i dalje proizvodi ručno – pomoću igle, konca i makaza.
Kao dete radničke klase, Brunello danas veliku pažnju posvećuje pravima zaposlenih, što ga razlikuje od pohlepnih industrijalaca u Mr. Burns kalupu. Prema pojedinim izvorima, radnici kompanije Brunello Cucinelli na pauzama imaju meni koji može da izađe na crtu Michelin restoranima: najbolju italijansku hranu, koju prati čaša vina, desert i nezaobilazna kafa.
Premda je ova slika sasvim sigurno romantizovana, Brunello je definitivno u samom vrhu najhumanijih poslodavaca modne industrije. Princip rada za ovu kompaniju je jednostavan, mnogi bi rekli poput svedenih džempera neprolazne elegancije: Cucinelli velikodušno plaća svoje radnike i očekuje od njih da marljivo rade. To je sve.
Fotografije: Pinterest; YouTube
JOŠ GOTIVNIH PRIČA IZ SEKCIJE BURO.MEN POGLEDAJTE OVDE.