Devedeset godina života ali i pola veka impresivne karijere idealan su povod da zajedno premotamo film i podsetimo se uticaja koji Giorgio Armani ima na svet mode i popularne kulture. Bez obzira na vreme koje surovo teče, Mr Armani je dokazao da trendovi prolaze a stil traje večno.
Razvojni put i postavljanje modnih standarda
Giorgio Armani je rođen 11. jula 1934. u severnoj Italiji, u mestu Piacenza. Danas se smatra jednim od najvećih modnih dizajnera 20. veka ali je njegovo detinjstvo obeležio težak ratni period.
Sam Giorgio se neretko priseća tih dana: „Ponekad mi se činilo da nikada zapravo nisam imao detinjstvo ili adolescenciju. Moj rodni grad bio neprestano pod vatrom i bombardovanjem. Moja porodica se, kao i ostali stanovnici Piacenze, morala sklanjati u podrume…“.
U potrazi za boljim životom porodica Armani se 1949. preselila u Milano, koji tada nije bio „fashion capital“ ali je bio epicentar poslovnog sveta i kulturnih događaja. Iako u arhitektonskom smislu nije mogao da parira prestonici Italije, Milano je očaravao na drugi pogled. Intimna gradska dvorišta, zanosni enterijeri i elegancija koja se prosto osećala u vazduhu inspirisala je čitave generacije. Ni Giorgio nije bio izuzetak…
„Elegancija nije napadno upadanje u oči, već garancija da ste obezbedili počasno mesto u nečijem sećanju“ rekao je jednom Giorgio Armani.
Pre karijere u modnom dizajnu, Armani je studirao medicinu na Univerzitetu u Milanu, da bi se 1953. godine, pre završetka studija, pridružio italijanskoj vojsci. Smešten u ambulantu u Veroni, Armani je počeo da traži drugačiji put. Zainteresovao se za fotografiju, da bi uz pomoć prijatelja osigurao mesto aranžera izloga za La Rinascente, tada uglednu robnu kuću u Milanu. Armani nije krio ambicije, pa je ubrzo postao asistent dizajnera, da bi početkom šezdesetih došao i na poziciju kreativca muške odeće Nino Cerruti. Već tada Armani je izražavao veliku sklonost ka oblikovanju timeless muških odela, koju je tokom karijere doveo do samog savršenstva. Talenta svakako nije nedostajalo.
Giorgio Armani i njegov partner Sergio Galeotti 1973. otvorili su prvi samostalni butik u Milanu. Da bi to učinio, legenda kaže, Armani je morao da proda stari Volkswagen za koji je dobio deset miliona lira.
Nakon plodnog freelance perioda tokom kojeg je sarađivao s „teškašima“ u industriji, poput brendova Ermenegildo Zegna, Ungaro i Loewe Armani je, korak po korak, osnovao dizajnerski „kanc“ u Milanu 1973. Usledila je inicijacija u Sala Bianca prostoru, mitskom mestu palate Pitti, što je zapravo bilo zeleno svetlo za samostalni dizajnerski rad!
Modni tandem Galeotti & Armani je već naredne 1975. osnovao Giorgio Armani S.p.A. Iste godine debitovala je i prva kolekcija muške odeće. Talentovani dizajner je iznenađujuće brzo privukao pažnju publike, posebno dekonstruisanim sakoima koji su vremenom postali zaštitni znak kompanije. Bio je to revolucionarni potez, jer je Armani sa sakoa uklonio postavu i naramenice, dok je pantalone lišio nepotrebnih detalja. To minimalistično, komforno odelo i danas je veran pečat vremena, primer neprolazne muške elegancije.
Armani je međunarodni uspeh potvrdio dominacijom na tržištu SAD. Internacionalnu slavu postigao je posrednim radom u filmskoj industriji, dizajnirajući kostime za „The Untouchables (1976)“ i „A Man for Certain Hours (1980)“
Ctrl+C, Ctrl+V
Nakon što se proslavio muškom odećom, Armani je bio spreman za nove izazove i još uvek neosvojene fashion teritorije. Početkom osamdesetih je smelo lansirao prvu žensku kolekciju koja je prihvaćena glasnim aplauzima dama. Da svestrani talenat ne poznaje granice, Mr Giorgio je potvrdio i dizajniranjem uniforme italijanskog ratnog vazduhopolovstva. Još značajnije, kreirao je i svoj prvi parfem. Bio je to zlatni period, pa je Giorgio Armani dobio zadatak da kreira garderobu i za hit film „American gigolo“. Richard Gere ju je savršeno nosio, pa je GA ponovo sve reflektore ponovo usmerio ka svom radu…
Armani je uneo velike, hrabre promene u modnu industriju, poput zabrane indeksa telesne mase modela ispod broja 18!
Armani je na najbolji način iskoristio momentum. U sezoni 1981. lansirao je linije Armani Jeans, Armani Junior i Emporio Armani koje su izazvale tektonske promene na tržištu!
Naredne godine Giorgio je postao drugi dizajner u istoriji (nakon Diora) koji je prikazan na coveru čuvenog časopisa Time! Poznat po neobičnoj sposobnosti brisanja granica između poslovne garderobe i ležernog stila Giorgio Armani je vremenom postao suvereni vladar svedene elegancije, čovek koji je dokazao da i jednobojna, „obična“ majica može biti deo mode!
Upravo zbog toga GA je danas mnogo više od ikone fashion scene. Inspiracija, mecena, vlasnik uspešnog košarkaškog kluba iz Milana – you name it!
Zato nas i ne čudi vest da je devedeseti rođendan modnog giganta nedavno proslavila i kompanija FIAT, koja je jubilej čuvenog dizajnera obeležila specijalnim izdanjem urbanog modela „500e“.
FIAT 500e Giorgio Armani : krojen poput odela
Iako „Fića“ i u standardnom izdanju provereno stavlja osmeh na lice Giorgio Armani edicija nudi mnogo magične prašine. Mali dimenzijama ali veliki stilom, 500e Giorgio Armani nudi iznenađujući nivo završne obrade, finih materijala i detalja koji se retko viđaju u ovom segmentu. Saradnja sa najvećim imenom italijanske mode donosi dve jedinstvene i ekskluzivne boje, Greige i Dark Green, koje odražavaju tradiciju modne kuće Giorgio Armani.
Novi FIAT 500e Giorgio Armani se ističe čuvenim inicijalima na točkovima i sedištu, dok se potpis italijanskog dizajnera pojavljuje na instrument tabli, unutrašnjosti vrata i zadnjem staklu
Sofisticirana paleta nastavlja se i u enterijeru, koji je dekorisan luksuznim drvenim elementima. Bogat paket opreme uključuje vrhunski JBL audio sistem i stakleni panoramski krov pa je hedonizam zaokružen. Na meti objektiva će svakako biti i felne, ekskluzivno dizajnirane da predstavljaju famozni GA logo.
Cent’anni, dodali bi Italijani! Salute, Mr Armani!
Foto: Promo, Instagram