Renault 5 E-Tech electric: Čista petica, u dnevniku!

autor Uroš Popović
1 1 2

Cene novih automobila skočile su u nebo, a kupovina novog automobila za prosečnog Evropljanina postala je pravi luksuz, misaona imenica. Renault to želi da promeni novom, električnom „peticom“, koja će podsetiti na slavno ime francuskog giganta. Lifestyle imidž dolazi gratis.

Astronomske cene novih automobila u Evropi učinile su da obnova voznog parka poslednjih godina postane nemoguća misija, zadatak koji čak ni Tom Cruise ne može da reši.

renault

Sada je to napokon priznao i neko iz automobilske industrije, na položaju. Ulogu tribuna smelo je preuzeo šef brenda Renault, Luca de Meo, koji smatra da se automobilska industrija na „Starom kontinentu“ mora vratiti proizvodnji kompaktnih automobila, koji se mogu priuštiti, parkirati i održavati. Na tom cilju najvažniju ulogu, makar za Renault. imaće nova „petica“ – auto koji su volele generacije vozača.

Originalni R5 je sedamdesetih pogodio žicu „baby boomers“ ekipe. Oni su želeli autentični stil, nešto novo što će pratiti progresivne trendove. Renault im je upravo to i pružio.

R5 back

Renault 5 – simbol francuskog šarma

Predstavljen 1972. godine, R5 bio je instant hit nekadašnje niže klase i francuski odgovor na Fiat 127. U atraktivnom, modernističkom izdanju se skrivala pouzdana mehanika legendarnog rođaka Renault 4, popularne „cokule“, što je bio put do sigurnog uspeha. Takav utisak pratili su i brojevi, jer je tokom višedecenijske karijere Renault 5 proizveden u čak 5,5 miliona primeraka.

R5 classic 2

Razlog je bio jednostavan, R5 je bio kvalitetan, jednostavan za održavanje i dovoljno jeftin za prosečnu porodicu. Popularan je bio i u nekadašnoj Jugoslaviji, delom i zbog toga što je godinama stizao i iz tada komšijskog Novog Mesta, varošice u Sloveniji.

I tajming je bio savršen. Naftna kriza sedamdesetih je motivisala vozače da pređu na manje i ekonomičnije automobile. U takvim uslovima Renault 5 se pokazao kao savršen izbor. Kada je mehanika počela da pokazuje prve bore 1984. godine je Renault odlučio da predstavi facelift generaciju svog bestselera.

Novo doba: nakon velike pauze, koju je s uspehom popunio simpatični Renault Clio, na red je došla i nova generacija „petice“, koju sada u skladu s vremenom pokreće struja!

Ekspresivan, futuristički dizajn prati i inovativni pogon

Novi Renault 5 E-Tech electric, najavljen je još 2021. godine studijom 5 Prototype. Stvoren je za eru energetske tranzicije, pa je u prvom planu efikasnost. Ona je, sudeći prema informacijama iz centrale bez premca: za proizvodnju električne „petice“ Renault samouvereno tvrdi da je potrebno samo devet sati, čime francuski brend zadaje domaći čak i Tesli! A to nije lako.

Renault igra na najjaču kartu: tradiciju i emocije vozača. To je ono što sve brojniji rivali iz Kine jednostavno nemaju.

R5 Interior
R5 detail

Renault 5 E-Tech electric je prvo vozilo koje je u potpunosti dizajnirano na AmpR Small platformi posvećenoj električnim vozilima takozvanog B-segmenta. U prevodu, nova “petica” nudiće ravan pod, dugačko međuosovinsko rastojanje (2,54 m), optimizovan unutrašnji prostor i upotrebljiv kapacitet prtljažnika (326 litara).

Mamac za aktivne vozače biće i niže težište, koje uz smanjenu masu u najavi obećava okretnost čigre na sve popunjenijim gradskim ulicama.

Renault dizajnom enterijera spaja prošlost i budućnost

U unutrašnjosti je na nizu detalja vidljiv uticaj originalne „petice“, što će posebno ceniti nostalgičari. Analogni instrumenti su prošlost, jer dvostruki horizontalni ekran daje kabini savremen, high-tech izgled koji je godinama obavezan deo novih automobila. Favorit publike je ipak dizajn sedišta, jer su konture direktno inspirisane kultnim R5 Turbo “kadicama”, sa karakterističnom formom u obliku slova H. Osim fotogeničnosti sedišta imaju ulogu da gornji deo tela poslušno zadrže u krivinama, što je takođe potvrda da Renault ne želi da se odrekne pocket rocket epiteta.

United colors of Renault: 5 E-Tech electric biće dostupan u pet atraktivnih boja karoserije.

R5 White
R5 Green

Balans performansi i autonomije

5 E-Tech electric u startu prodaje biće dostupan s dve litijum-jonske baterije. Veća ima domet do 400 km po WLTP standardu. Druga ima kapacitet od 40 kWh, što je kataloški dovoljno za domet do 300 km i svakodnevno krstarenje gradom.

Motor je dostupan s tri stepena snage: najsnažniji ima 110 kW (150 KS/245 Nm), zlatna sredina biće u znaku verzije od 90 kW (120 KS/225 Nm) dok je štedišama namenjen racionalni pogon od 70 kW (95 KS/215 Nm).

U performantnoj verziji Renault 5 E-Tech electric ubrzava od 0 do 100 km/h za manje od 8 sekundi. Najveća brzina je ograničena na i dalje respektabilnih 150 km/h!

Vive la France: Patriotski, proizvodnja je uprkos globalizaciji zadržana u Francuskoj a najavljena je početna cena od okvirnih 25.000 evra.

Foto: Promo