U Body Positivity eri vraćamo se slobodnoj upotrebi forme ženske figure u umetnosti i enterijeru. Iako su motivi golotinje prisutni u istoriji još „pre početka vremena“, neko vreme smo ih izgubili iz vida. U raspravi o ženskim bradavicama na Instagramu kao da smo u međuvremenu odustali od aktova. No, u poslednje vreme, umetnice se sve više okreću formi ženske figure kao inspiraciji, i to sa naglaskom na sve forme koje žensko telo može imati. One kroz svoj rad slave ženu u svakom njenom smislu! I kad pogledamo ta njihova mala remek dela koja su na tragu Botticellijeve Venere skoro da se postidimo svojih kukanja o pravim (ili umišljenim) nedostacima (ili viškovima) na sopstvenim telima.
Raskošne ženske obline se sada nalaze na jastučnicama, zavesama za tuš, saksijama, vazama, šoljama… Svuda! Iako na prvi pogled deluje kao zabavan trend i laka tema, zapravo svi možemo da zastanemo i pozdravimo (ponovo ustanovljeno) poštovanje prema telu. Dizajneri i umetnici na ovaj način odaju počast ženskom pokretu osnaživanja. I iako ne možemo Body Positivity nazvati pukim trendom, nema sumnje da se radi o aktuelnoj temi. Ukoliko i sami želite da u svom enterijeru proslavite žensku snagu i lepotu preporučujemo vam sledeća imena.
Anissa
Kermiche
Anissa je umetnica koju je šira javnost upoznala kroz njeno bavljenje nakitom. Kermiche kreacije su zabavne i ironične, ali i neopozivo elegantne. Sve to su prepoznale Leandra Medine, Pandora Sykes i Camille Charrière, devojke koje stvaraju trendove istovremeno razmišljajući mnogo šire od same mode i pukog presvlačenja. Posle njih su njene kreacije ponele neustrašive žene kao što su Pink, Erykah Badu i Gigi Hadid i nova zvezda je rođena. Budući da je pre Saint Martins škole strudirala elektrotehniku u njenom radu se ocrtava dualitet: poezija u geometriji i senzualnost u konstrukciji. Pošto je svet zavoleo njene kreacije od finih metala, okušala se i u keramici pri čemu se inspirisala radom umetnika kao što su Francois Morellet, Alexander Calder i Constantin Brancusi. Vaza “Love Handles” je zapravo donji deo ženske figure, a postoji u mat i sjajnoj glazuri. Ove godine je lansirala i verziju vaze “Jug Jugs” na kojoj dominiraju grudi, u sklopu kampanje za borbu protiv raka dojke. Od ove devojke tek očekujemo velike stvari!
Cold Picnic
Phoebe Sung i Peter Buer osnovali su brend Cold Picnic 2010. godine posle leta koje su proveli pretražujući rasprodaje knjiga u potrazi za zbirkama u kojima je obuhvaćena umetnost sedamdesetih, kao i onima koje se bave tekstilom karakterističnim za afričke zemlje i udžbenicima istorije američkih starosedelaca. Svu tu inspiraciju pretvorili su u kolekciju ručno izrađenih objekata koji za cilj imaju da ispričaju svoju priču kroz simbole. Njihove dizajn intervencije od svakodnevnih predmeta (kao što su kupatilske prostirke, tepisi, jastučići i ćebad) prave mala umetnička dela. Prva kolekcija nosila je naziv “Private Parts” i izazvala je dosta pažnje u javnosti pa ih tako katapultirala među brendove koje sa pažnjom pratimo.
Pot Yer Tits Away Luv
Iza ovog super koncepta stoji umetnica Emma Low koja se odlučila da kreira kompletno unikatna dela. Kad kažemo kompletno, to i mislimo! Njene keramičke kreacije nastaju tako što Emmi njene mušterije pošalju fotografiju svojih grudi, a zatim ih ona pretoči u oblik saksije, poštujići sve detalje, sve do pegica. Postoji i opcija kupovine već izrađenih komada, ali takođe se radi o jedinstvenim kreacijama. Kako ona kaže u sve ovo se upustila jer je osetila potrebu da izradi personalizovane saksije kako bi proslavila prava ženska tela i podržala pozitavan stav prema svakom telu. Aplaudiramo!