Kako izgleda keramika inspirisana moždanim ćelijama? Apsolutno neodoljivo!

autor BURO.
celijekeramika square 1

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/03/celijekeramika_cover.jpg

Već smo vam skrenuli pažnju na rad fantastične dizajnerke i keramičarke Eny Lee Parker, a ona nastavlja da oduševljava! Nova kolekcija deluje kao da je ispala iz samog epicentra Alisine zemlje čuda.

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/03/1584379795318672.jpg
https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/03/1584374687671949.jpg

Od trenutka kada je diplomirala na Savannah College of Art and Design 2017. godine, razvila je sopstveni stil i postala prepoznatljiva po nameštaju i predmetima od keramke čudnih organiskih formi. Ona je poreklom iz Koreje, ali je rođena i odrasla u Parizu i njen rad očitava mnoštvo kulturnih uticaja iz čitavog sveta. Pri izradi poslednje kolekcije, serije od 11 lampi, ogledala, stoličica i malih stolova nazvane „Internal-izing“ kao inspiraciju je uzela nešto minijaturno, zapravo mikroskopske veličine – ćeliju.

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/03/1584379660140294.jpg

Na tu ideju je došla pošto je pronašla gomilu starih medicinskih crteža u knjižari koja prodaje vintage knjige u Vilijamsburgu u Bruklinu. Pronašla je na stotine delikatnih crteža olovkom i penkalom moždanih ćelija, a autor je bio španski naučnik Santiago Ramón y Cajal. Eny Lee je ostala očarana tim prizorima, toliko da se posvetila tome kako da crteže prevede u predmete od gline, a njen eksperiment je rezultirao oblicima nalik dendritima (kratki nervni završeci koji se nalaze na telu neurona), kao krv crvenim stolovima i lampama oblika sličnog granama koje se završavaju sa starinskim kružnim lampama koje Eny Lee nabavlja u antikvarnicama.

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/03/1584374687716604.jpg
https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/03/1584374754510639.jpg

Parkerova se već pozicionirala kao neko ko je zaljubljen u drugačije i magično, pa ne čudi da je ignorisala standarde koji obično važe kada je u pitanju dizajn komercijalne rasvete. Umesto toga, ona se poigrala velikim formatima, tu je visoka keramička lampa nalik totemu koja je ukrašena sa desetak minijaturnih abažura u retro stilu. Da bi uopšte napravila tu lampu morala je da peče komade pojedinačno u peći za glinu. Dok su stolovi sa glazurom iz iste kolekcije morali da se okrenu naopako i da se dva puta peku. Ipak, tehičke komplikacije je nisu zaustavile u ovom pohodu, kako sama kaže: „dizajn ima previše pravila koja se moraju ispoštovati. Postoji nešto čarobno u samom preispitivanju.“

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/03/1584374687579682.jpg