S vremena na vreme u radnjama zabljesne trend koji u sekundi osvoji pažnju (i srca) kupaca. Posle nekoliko sezona kad su u enterijerima dominirali svedeni i jednostavni predmeti ovog proleća imamo preokret i to ozbiljan.
Svi ljubitelji maskimalizma pažnja! Ironičan kič počinje da se useljava u kuhinje širom sveta. Radi se o keramičkim predmetima koji se izrađuju po uzoru portugalsku i italijansku glaziranu i ukrašenu keramiku iz XV veka, zapravo to je neverovatno posuđe u oblicima voća, povrća, riba, insekata i cveća.
Da, baš nešto što biste lako mogli da zamislite u kredencu svoje bake, ili otkačene tetke (hint, možda se radi o vintage posuđu, a možda je i vreme da ih postetite?). Na sličan način kao što je Piero Fornasetti pomerio granice, tako je i portugalski dizajner Raphael Bordallo Pinheiro (1846 – 1905.) svojom maštom promenio način na koji razmišljamo o posuđu.
Otac mu je bio slikar, a sam Raphael se bavio ilustracijom i u prvom delu svog života ilustrovao je satirične magazine kao što je Illustraded London News, a takođe je odgovoran za začetke stripa u Portugaliji. Njegov britak humor i ljubav prema teatralnom doveli su ga do ideje da svoje smele misli izrazi kroz porcelan, 1884. godine osnovao je fabriku keramike u gradu Kaldas da Rainja koja i danas posluje. Vrlo brzo postao je prepoznatljiv po neverovatnim kreacijama kojima je prevazilazio tehničke mogućnosti izrade. Tako je dizajnirao „Beethoven jar“ 1903. godine koji je danas izložen u muzeju Museu Nacional de Belas Artes u Riju.
Bordallo Pinheiro svet je magičan, koloritan i ekcentričan, a njegove kreacije koje se graniče sa realnošću preuzimaju trpeze i Instagram feedove širom sveta. Pa kako je pobogu, ovaj brend star čak 135 godina postao must have za milenijanse?