Eksentrično, eklektično i apsolutno neodoljivo!

autor BURO.
Square

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/04/iris_1_of_1.jpg

Milenijalsi su komplikovani, posebni, zabrinuti za sudbinu planete i skoro bez izuzetka opsednuti minimalizmom. Moda, dizajn, arhitektura… Bitno je da je skladno i, molim vas, bez suvišnih detalja!
Ako guglujete sintagmu „millennial minimalism“ kao rezultat pretrage izleteće vam stotine tekstova na temu zašto oni imaju tako snažnu vezu sa minimalizmom. Možda jer su njihovi Baby Boomer roditelji tako materijalistički nastrojeni? Zbog Marie Kondo opsesije? Možda jer oni misle na okolinu? Ili zato što ne poseduju sopstvene nekretine, pa im se imetak svodi na nekoliko biljaka? Verovatno jer preziru serifne fontove?
Oko razloga ne možemo da se složimo, ali jedno je sigurno: ideja da milenijasi obožavaju minimalizam toliko je snažno uticala na tržište da su i velike korporacije prihvatile tu pročišćenu estetiku. E-commerce giganti kao što su Amazon, Walmart i Wayfair imaju istaknute sekcije „scandi“ i „minimalist“ na naslovnim stranama. Da li u ovom svetu istih svedenih fotki enterijera na Instagramu uopšte ima mesta za maksimalizam?!
Alessandro Michele i Gucci odgovorni su za činjenicu što je maksima „više je više“ naglo osvojila modne piste, ali kada je reč o enterijeru sve ide dosta sporije. Pre svega zbog prirode industrije, radi se o većim i skupljim predmetima, pa se kupci radije odlučuju za klasične komade koji će sigurno izdržati test vremena.
Minimalizam pristaje svima, taj stil je jednostavan, jasan i skoro je nemoguće napraviti stilsku grešku… Dok maskimalizam zahteva rizik i odvažnost, ali i ukus i određeno znanje o bojama, teksturama i materijalima.

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/04/maxycandy.jpg

Maximalist Candy

Osvežavajuće je da danas vidimo nove brendove koji se usuđuju da ponude maksimalizam kao opciju. Zaboravite na pretrpane stanove ćaknutih tetki koje celog života skupljaju figurice i zamislite razigrane prostore koji su direktan odraz ličnosti i ukusa. Dok je internet preplavljen adresama gde lako i brzo možete kupiti jednostavne komade nameštaja, za suprotnu opciju to nije slučaj. Maximalist Candy je novi web shop koji postoji od januara ove godine, a iznenađujuća je činjenica da su na Instagramu do sada prikupili skoro pedeset hiljada fanova. Tamo možete pronaći stočiće u Louis XV stilu, zlatne lustere, ručno oslikane svilene paravane, Chelsea porcelan… Uprkos višim cenama, sajt beleži solidnu prodaju. „Dobar stepen konverzije je oko 1,4 procenata“, otkrio je suosnivač sajta Tim Scully. „A mi smo tokom jednog dana zabeležili 124 procenta!“.

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/04/nude_glass.jpg

Iris Apfel x Nude Glass

Omiljena digitalna baka milenijalsa, Iris Apfel, svoj modnii uticaj proširila je i na enterijere. Naime, ona je udružila snage sa turskom kompanijom Nude Glass. Iako je brend poznat po staklenim predmetima svedenog izgleda, odabraili su Iris kako bi kupcima ponudili nešto novo. Apfelova je ponovo dokazala da lako može da se nosi sa daleko mlađim influenserima, budući da je početkom godine potpisala ugovor sa modnom agencijom IMG models u svojoj 97. godini.

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/04/the_inside.jpg

The Inside x Scalamandré

Posle saradnji sa dizajnerkom aksesoara Clare V, Christene Barberich glavnom urednicom sajta Refinery29 i blogerkom SF Girld by Bay, brend nameštaja The Inside odlučio je da skrene u novom pravcu i spoji tradiciju, nasleđe i maksimalizam. 

Njihova saradnja sa uglednom kućom luksuznih printova Scalamandré je neočekivan izbor, jer su se njihovi prezasićeni printovi do sada vezivali za dobrostojeće dame iz visokih krugova. Ipak, kolekcija koju krase četiri poznata arhivska printa u raznim bojama deluje sveže i zabavno i lako možemo te komade da zamislimo, na primer, u njujorškom stanu Katy Perry. Možda će, ako super-influenseri nastave da neguju više individualan pristup i maksi estetiku, inspirisati ostale da se sami okušaju u dizajnu enterijera.