Pretraga

Upoznajte agenciju koja stoji iza najspektakularnijih revija na Nedeljama mode

Upoznajte agenciju koja stoji iza najspektakularnijih revija na Nedeljama mode

Tekst: Jelena Karakaš


 

Četiri Nedelje mode protutnjale su kroz naš život i šta je ostalo? Beskrajna lista želja za letnje modne detalje i kompletna fascinacija produkcijom revija, scenografije su bile neverovatne, a igra svetlosti genijalna! Ljudi iza scene odgovorni su za bajkovite setove koji na licu mesta goste uvlače u viziju dizajnera, dok su istovremeno instagramatični do bola i u narednim mesecima promicaće kroz naše feedove dok nas konačno ne ubede koji su to modeli bez kojih stvarno ne možemo da živimo. Ako pregledate revije koje su izazvale najviše pažnje i zagrebete ispod površine, velike su šanse da će se jedno ime ponavljati: agencija Bureau Betak je apsolutni šampion modnih prezentacija.

 

 

 

No, oni nisu svoju karijeru trasirali uz pomoć Instagrama kako bi moglo na prvi pogled da deluje, Alexandre de Betak je agenciju osnovao u Parizu 1990. godine, davno pre buma društvenih mreža. Za nekoliko decenija postojanja, on i njegov tim dobili su reputaciju čarobnjaka, koji lako mogu da produciraju najzahtevnije događaje koji kombinuju arhitekturu, koreografiju, brending, logistiku, produkciju i dizajn svetla. Do sada su radili na najnepristupačnijim mestima, smireno dirigujući timom od stotinu ljudi koji su svi tu kako bi fantazija bila potpuna i ubedljiva.

Danas agencija ima svoje kancelarije u Njujorku, Parizu i Šangaju, a sve je započelo kad je Betaku dosadila karijera fotografa koji prati noćni život u francuskoj prestonici. Tri godine posle otvaranja agencije povezao se sa dizajnerima u Njujorku kao što su John Bartlett, Marc Jacobs i Andre Walker, koji su želeli da svoje kolekcije predstave drugačije, jer, iako sa iz ove perspektive to zvuči čudno, velike modne kuće su se držale uobičajnih način prezentacije, a revije su organizovali in house timovi. Alexandre je praktično sam sebi izmislio profesiju. Uvideo je koliko direktna komunikacija sa publikom na licu mesta znači za promociju, shvatio je koliko jedan događaj može istovremno da ima dimenzija.

 

 

Agencija Bureau Betak je do sada producirala više od 600 revija, odgovorni su za Dior spektakle i za brendove i dizajnere kao što su: Hussein Chalayan, Rodarte, Jason Wu, Viktor&Rolf, Jacquemus, Michael Kors, Berluti i H&M. Oni su radili prvu reviju tada novog brenda Miu Miu (u Njujorku 1994. godine), ali i Victoria Secret reviju koja se 2000. strimovala putem njihovog sajta i koja ga je oborila posle nekoliko minuta.

 

 

Uspeh nije slučajan, rezultat je velike posvećenosti, strasti i ljubavi prema poslu. Iako posmatraču logistika tih velikih modnih revija deluje kao kompletna noćna mora nabijena stresom, de Betak priznaje da uživa u tim napetim trenucima: “Veoma sam detaljan kada je u pitanju uklapanje muzike, svetla, ritma, stava manekenki i uopštenog poklapanja tajminga. Način na koji kreirate tenziju doneće rezultate kakve želite i emociju koju biste voleli da publika ponese sa sobom. Nekada mi se dogodi da provedemo po nekoliko sati uporno vežbajući samo prvih pet sekundi početka revije. Ponekad su te minimalne promene u poslednjem trenutku to nešto što napravi ozbiljnu razliku i doprinese opštem utisku.”.

 

 

Oni sa lakoćom drže konce događaja koji na jedno mestu okupljaju po nekoliko hiljada radoznalih ljubitelja mode, a revije postaju sve veće. Dok ekrani na kojima pratimo revije postaju sve manji događaji postaju sve grandiozniji. “Danas se brendovi obraćaju mnogo širem krugu ljudi, oni koji su pre dvadeset godina zarađivali milione sada zaradu broje u milijardama. Rezultat toga je da sve se diže na viši nivo i svima je potrebno više prostora - kako fizičkog tako i onog u medijima i na društvenim mrežama.”, De Batek objašnjava. “Moda danas ima veoma glasan i jasan glas, koji sa sobom nosi i društvenu odgovornost. Ja sam za kreativnost i evoluciju, za umetnost koja nam pomaže da idemo napred. S druge strane populizam i opsesija instant poznatim ličnostima i uspehom su opozit toga.”, dodaje.

 

 

Ipak, to ga ne sprečava da dalje nastavi da sanja i da svoje snove pretvara u događaje koji nas sve ostavljaju bez daha. Jednom prilikom je na pitanje novinara šta bi za njega projekat iz snova bio, kao iz topa ispalio: “Voleo bih da režiram modnu reviju u svemiru i nadam se da ću jednog dana imati prliku za to”. Budući da De Betak ima tek 50 godina, pažljivo ćemo pratiti njegov budući rad, ko zna možda ga i vidimo u vasioni.

 

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor

Ostavite komentar