Pretraga

Zašto smo toliko oduševljeni dizajnom nove IKEA kolekcije za plažu i dom?

Zašto smo toliko oduševljeni dizajnom nove IKEA kolekcije za plažu i dom?

Krajnje je vreme za civilizacijski pomak ka održivijem životnom stilu, kojim ćemo zaštiti zdravlje planete za buduće generacije, a nova IKEA kolekcija potvrđuje da se u ovoj globalnoj misiji moramo i možemo osloniti na vodeće brendove.

Tekst: BURO.

Klimatski disbalansi su sve alarmantniji; alergije izazvane zagađenjem vazduha u porastu; ukazi naučnika su da će ovakav tempo nesavesnog odlaganja otpada koji završava u rekama, morima i okeanima, dovesti do toga de će u njima plivati više plastike nego riba. Ujedinjene nacije upozoravaju da bi, postojećim životnim stilom većine, do 2050. godine čak 5,7 milijardi ljudi moglo biti zatečeno u oblastima u kojima nema dovoljno vode najmanje mesec dana godišnje.

Zašto smo toliko oduševljeni dizajnom nove IKEA kolekcije za plažu i dom? (фото 1)
Zašto smo toliko oduševljeni dizajnom nove IKEA kolekcije za plažu i dom? (фото 2)

Kad uzmemo u obzir činjenicu da prosečan čovek provede oko 90 odsto svog života u zatvorenim prostorima, još je neverovatnije kad smo i kako, kao čovečanstvo, uspeli da toliko zagušimo prirodu oko sebe, da smo njen opstanak doveli u pitanje! A nema sumnje da jesmo, i da je krajnje vreme da promenimo ploču.

Kako sve korenite promene, pa i usporavanje globalnog zagrevanja i smanjenje proizvodnje otpada kreću od nas samih – pitanje stava, svakodnevnih navika i životnog stila može biti važan deo rešenja gorućih ekoloških problema. Šta kupujemo, kako se oblačimo, kako uređujemo dom i funkcionišemo u njemu, utiče na to kakav će biti naš ekološki otisak, objašnjava Staša Stojkov Rošić, liderka održivosti u kompaniji IKEA.

Zašto smo toliko oduševljeni dizajnom nove IKEA kolekcije za plažu i dom? (фото 3)

„Širom sveta, ljudi žele da žive zdravijim i održivijim životom, ali da bi to ostvarili, neophodna su im jednostavna i finansijski pristupačnija rešenja koja bi im to omogucila. Ambicija koja stoji iza IKEA brenda jeste da kupcima ponudi upravo ovakva rešenja – sitnica koje, jednom uključene u život pojedinaca, vode velikim i važnim promenama na kolektivnom nivou. Pitanje održivosti je već dugo suštinski važan deo našeg poslovanja – od izbora održivih materijala u kreiranju proizvoda, kao što su prozvodi od recikliranih sirovina ili ponuda jela na biljnoj bazi, deplasiranja jednokratnih plastičnih proizvoda, do konačne misije da, do 2030. godine, pređemo na potpuno cirkularan i klimatski pozitivan obrazac poslovanja. Sve ove korake, IKEA preduzima sa ciljem da omogući ljudima da lako biraju zdrava i održiva rešenja za život. Osim toga, trudimo se da podignemo svest o pojedinacnoj odgovornosti – ali i da svojim primerom pokažemo da su promene moguće,” ističe Staša.

Ovo je samo jedan od dokaza da su promene u nivou ekološke svesti kupaca svakako uticale i na brendove, koji se sve više okreću održivim dizajnerskim i proizvodnim rešenjima i kreiranju proizvoda koji upotpunjuju eco-friendly viziju života. Posledično, sve veće simpatije ekološki osvešćenih kupaca pridobijaju ekološka rešenja za dizajn enterijera i eksterijera, a poslednji primer toga je nova KASABERGA kolekcija, kompanije IKEA.

Zašto smo toliko oduševljeni dizajnom nove IKEA kolekcije za plažu i dom? (фото 4)
Zašto smo toliko oduševljeni dizajnom nove IKEA kolekcije za plažu i dom? (фото 5)

“KASABERGA je nastala u želji da smanjimo zagađenje i inspirišemo ljude da umanje svoj uticaj na prirodu, a sastoji se od 26 predmeta upotrebu. Svaki proizvod u kolekciji, od plažnih torbi i sportskih rekvizita do dekorativnih i praktičnih predmeta za plažu, vikendicu i dom – napravljen je od recikliranih materijala, ili iz sirovina koje su reciklabilne ili biorazgradive“, objašnjava Staša.

Surf se kao malo koji sport surf oslanja na prirodu, te ne iznenađuje činjenica da su za ovu zajednicu karakteristicni progresivni ekološki stavovi i negovanje održivog životnog stila. Inspirisana upravo životnim stilom ove zajednice, IKEA je ovu kolekciju kreirala sa Svetskom surfersom ligom, koja okuplja najbolje surfere sveta.

Zašto smo toliko oduševljeni dizajnom nove IKEA kolekcije za plažu i dom? (фото 6)
Zašto smo toliko oduševljeni dizajnom nove IKEA kolekcije za plažu i dom? (фото 7)
Zašto smo toliko oduševljeni dizajnom nove IKEA kolekcije za plažu i dom? (фото 8)

„Kroz saradnju sa aktivistima Svetske surferske lige, pokazali smo da je plastiku iz okeana moguće transformisati u proizvode privlačnog dizajna i maksimalne funkcionalnosti, koji inspirišu ljude na održive odluke i navike. Oni su dali svoj doprinos izboru i dizajnu proizvoda, a u njoj neće uživati samo profesionalni surferi, već svi oni koji žive aktivnijim i održivim životnim stilom,” kaže naša stručnjakinja o trenutnoj misiji kompanije, koja iz kolekcije u kolekciju pomera granice industrijskog dizajna ka još održivijim rešenjima za zdraviji život što više ljudi.

Kao stručnjakinja iz oblasti održivosti posavetovala nas je da bi sve što radimo trebalo da radimo s mišlju da ostvarimo što manji negativan uticaj na planetu i nas same.

Zašto smo toliko oduševljeni dizajnom nove IKEA kolekcije za plažu i dom? (фото 9)
Zašto smo toliko oduševljeni dizajnom nove IKEA kolekcije za plažu i dom? (фото 10)

“Mi otkupljujemo stari IKEA nameštaj i nalazimo mu novi dom. Umesto Crnog, svakog novembra imamo Zeleni petak, kada dodatno naglašavamo značaj cirkularnosti kao održivoj alternativi potrošnje.. Birajmo proizvode od reciklabilnih ili biorazgradivih materijala – bambusa, stakla, plute, nerđajućeg čelika. Kad je u pitanju tekstil pravilo je da sve što prija našem telu prija i planeti -pamuk, svila, vuna, viskoza. Svojim malim ali svakodnevnim odlukama i izborima možemo značajno uticati na zdravlje planete i budućih generacija”, zaključila je ona, a krajenje je vreme da ove odluke izlista svako od nas.

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor