Bordallo Pinheiro i njegov čudesan svet

    15.05.2019.
    RECOMMENDED

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/05/COVER_TANJIRI.jpg

    S vremena na vreme u radnjama zabljesne trend koji u sekundi osvoji pažnju (i srca) kupaca. Posle nekoliko sezona kad su u enterijerima dominirali svedeni i jednostavni predmeti ovog proleća imamo preokret i to ozbiljan.

    Svi ljubitelji maskimalizma pažnja! Ironičan kič počinje da se useljava u kuhinje širom sveta. Radi se o keramičkim predmetima koji se izrađuju po uzoru portugalsku i italijansku glaziranu i ukrašenu keramiku iz XV veka, zapravo to je neverovatno posuđe u oblicima voća, povrća, riba, insekata i cveća.

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/05/TEKST4_TANJIRI.jpg 

    Da, baš nešto što biste lako mogli da zamislite u kredencu svoje bake, ili otkačene tetke (hint, možda se radi o vintage posuđu, a možda je i vreme da ih postetite?). Na sličan način kao što je Piero Fornasetti pomerio granice, tako je i portugalski dizajner Raphael Bordallo Pinheiro (1846 – 1905.) svojom maštom promenio način na koji razmišljamo o posuđu.

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/05/TEKST3_TANJIRI.jpg

    Otac mu je bio slikar, a sam Raphael se bavio ilustracijom i u prvom delu svog života ilustrovao je satirične magazine kao što je Illustraded London News, a takođe je odgovoran za začetke stripa u Portugaliji. Njegov britak humor i ljubav prema teatralnom doveli su ga do ideje da svoje smele misli izrazi kroz porcelan, 1884. godine osnovao je fabriku keramike u gradu Kaldas da Rainja koja i danas posluje. Vrlo brzo postao je prepoznatljiv po neverovatnim kreacijama kojima je prevazilazio tehničke mogućnosti izrade. Tako je dizajnirao „Beethoven jar“ 1903. godine koji je danas izložen u muzeju  Museu Nacional de Belas Artes u Riju. 

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/05/TEKST5_TANJIRI.jpg

    Bordallo Pinheiro svet je magičan, koloritan i ekcentričan, a njegove kreacije koje se graniče sa realnošću preuzimaju trpeze i Instagram feedove širom sveta. Pa kako je pobogu, ovaj brend star čak 135 godina postao must have za milenijanse?

    Saznaj više:
    Povezani članci: