
TikTokeri i YouTuberi presudili su ovim trendovima u dizajnu enterijera
Ako bismo dobili zadatak da definišemo šta zajedničko imaju TikTok i YouTube, sigurno je da ne bismo krenuli od dizajna enterijera. Ipak, kreatori na ovim dvema platformama su se udružili sa idejom da presude cringe dizajnerskim trendovima kojima je vreme da odu na pauzu. Ovo je poziv za estetsku generalku doma, a njihova prognoza možda vam posluži kao putokaz za redizajn.

Ako je verovati TikTokerima i YouTuberima, vreme je da nefunkcionalni - iako nesporno prelepi dizajnerski nameštaj - spakujete i odložite. Kakva je to sofa ako na njoj ne može ni da se dremne?! Premda su skulpturalni i zaobljeni dizajnerski komadi već neko vreme u trendingu - dizajnerka u usponu, Kiva Brent i Nick Lewis - naglašavaju stepen njihove neudobnosti. Pojedini komadi, poput čuvene Verner Panton fotelje u obliku srca, ne ispunjavaju čakni estetske kriterijume što ih prema njihovoj oceni čini apsolutnim dizajnerskim outsiderima.
Primetan je i uspon gomilanja takvog otkačenog nameštaja bez jasnog cilja i plana, pa iako Cluttercore pravi dobrodošlicu haosu, TikTokeri i YouTuberi ne podržavaju dizajnerski pravac - "maksimalizam radi maksimalizma". Takvi prostori osim što su izuzetno teški za održavanje (iako se isprva možda ne čini tako), suštinski produbljuju nered. Oni preporučuju maksimalizam samo u mikro dozama.


Kreatori su se u ovom krugu osvrnuli i na boje - zidova i nameštaja. Iako se slažu da može zazvučati izazovno i hrabro prebojiti zidove drečavim bojama ili postaviti tapete, upozoravaju da je ovo klizav teren koji vrlo lako može preći u kič estetiku. "Umesto užurbanih tapeta, igrajte se elementima kao što su lajsne, dizajn plafona, umetnost, skulptura ili slojevitost tepiha da biste uneli osećaj igre, a da prostoriju zadržite uzemljenom", predlaže TikTok kreatorka @Pigmami. Još jedno veliko ne je farbanje starog drvenog nameštaja u nijanse lavande i mint zelene. Ako već želite da se oprobate u DIY projektima, neka to makar bude u nekoj drugoj boji. Ili još bolje, neka komad ostane prirodnim tonovima drveta, baš takav kakav jeste, sa minimalnim intervencijama.
Oprezno sa bojama, ali oprezno i sa monohromatskom estetikom - kaže Caroline Winkler, dizajnerka enterijera i Youtuberka. Previše jedne boje, isto kao i maksimalizam, može biti pogrešno. Takvi enterijeri vape za karakterom, a to je sigurno utisak koji ne želite da vaš dom odaje.

"Brzi brendovi nameštaja su glavni krivci za to što enterijeri izgledaju kao preslikane verzije njihovih kataloga", navodi kreatorka @DeeplyMadlyModern. Masovna proizvodnja je veliki no no, a TikTokeri insistiraju na promišljenoj kupovini odnosno pre svega održivijem pristupu istoj. Umesto bezličnih komada koje ćete videti u svim ćoškovima Instagramskih enterijera, njen savet je da potražite autentične vintage komade kojima možete udahnuti novi život pametnim intervencijama.
Demokratizacija dizajna dogodila se, najvećim delom, zahvaljujući društvenim mrežama i uprkos tome što se kreatori na TikToku i YouTube-u nedvosmisleno slažu da je to dobra promena, upozoraju na neke njene nuspojave. Oni se osvrću na pojedine prelepe dizajnerske komade koji su objektivno preskupi i stoga za mnoge neuhvatljivi. Tada na scenu stupaju (samoproklamovani) dizajneri koji istupaju sa idejom reprodukovanja tih komada po pristupačnijoj ceni, ali problem nastaje onda kada i oni postavljaju cene tako kao da se radi i originalnim komadima. Osim toga, ta praksa je toliko razvodnjena da jedan te isti komad viđamo bezbroj puta. Zapitajte se samo koliko ste puta videli valovito ogledalo? Oni pričaju upravo o tome.

