
Coachella Art 2019: Predstavljamo vam najzanimljvije radove sa ovogodišnjeg festivala
Iako svake godine pomalo deluje da ispred ultra-pozntih imena sa muzičke liste, kao što su to ove godine Childish Gambino, Ariana Grande, umetnička strana Coachella programa izbledi i padne u drugi plan, instalacije na ovom događaju, su jednako bitne za pravo Coachella iskustvo, jer uspostavljaju celokupnu estetiku festivala.
Umetničke instalacije su u pozadini gotovo svake fotografije, svakog slučajnog ili namernog selfija, i zapravo najprisutniji faktor u našem poimanju festivala. Ovogodišnji umetnički lineup uključuje neka sasvim nova imena, neke povratnike koji su već izlagali na Coachelli i neke koje nikada ne bismo ni zamislili ovde, a svi se slažu u jednom, da je pojavljivanje na ovakvom festivalu, sa tolikom posećenošću (2018. godine je bilo preko 100,000 posetilaca), veliki korak i značajan trenutak za karijeru bilo kog umetnika, dizajnera, arhitektu, mlađe ili starije generacije.
Ne samo što grandiozne skulpture izgledaju sjajno u otvorenom prostoru, menjaju ga i obogaćuju, nego je i sjajna prilika za umetnike da ostvare neke od najambicioznijih projekata, u pogledu fleksibilnosti, budžeta i prostora. Zato, muziku stavljamo na pauzu i drugo mesto i predstavljamo nekoliko radova i umetnika o čijim će se radovima pričati i posle Coachelle.
Peggy Noiland, Foiled Plan
Poznata po svojoj neobičnoj upotrebi materijala kao medija i sa prepoznatljivom DIY estetikom, Peggy Noland je nekrunisana “kraljica tekstila” koja u svojim radovima u poslednje vreme koristi meterijale neobičnih tekstura poput krzna, mebla za automobile i slično. Za svoje treće pojavljivanje na Coachelli iskoristila je celokupnu Sonora scenu kao svoje platno, i radila u saradnji sa mnogim prijateljima, poznanicima i mladim umetnicima iz Los Anđelesa ne bi li uspela da završi ovako gigantsko delo u potpunosti ručno. Njen najnoviji rad Foiled Plan, je multimedijalna instalacija koja uključuje i kaktuse i nameštaj, i sve je pokriveno holografskom folijom što u potpunosti odgovara njenom trenutnom istraživanju refleksija.
Dedo Vabo, H.i.P.O. (Hazardus Interstellar Perfessional Operations
Umetnički duo Vanessa Bonet i Derek Doublin, poznatiji kao Dedo Vabo, stvorili su apsurdni, magični svet koristeći arhitekturu, robotiku, multimedijalne elemente i performere obučene kao nilske kone. Kao što sami navode, koristili su nilske konje kao način da “drže ogledalo” društvu i ljudskoj evoluciji generalno.
Bonet i Doublin su gotovo 10 meseci radili na svom trećem radu za Coachellu, H.i.P.O.—preko 20 metara visoka raketa i laboratorija kojom upravljaju nilski konji. Oboje smatraju ovaj festival jednim od najuzbudljivijih umetničkih događaja posebno u pogledu mnogobrojne i raznovrsne publike. Rad sačinjava šest prostora za performans gde nilski konji, neiskusni u upravljanju raketama i letelicama, pokušavaju da lansiraju raketu i uspostave intergalaktičku komunikaciju. I dok njihov rad s jedne strane nailazi na oduševljenje, a s druge na dosta potpitanja, konfuziju i ekstremne reakcije, oni jedino što žele jeste da ostave utisak i probude pitanja…. i u tome svakako uspevaju .
Office Kovacs, Colossal Cacti
Arhitektonski studio Office Kovacs, delom Colossal Cacti, se prvi put predstavlja na Coachelli, a sam rad je sačinjen od sedam gigantskih kaktusa, od kojih najviši doseže čitavih 15 m, i generalno je iskok od njihovih dosadašnjih radova i najveća instalacija koju su ikada napravili. Kaktusi su spiralno raspoređeni i formiraju pravu malu relax&recharge oazu u kojoj posetioci mogu da sednu, odmore se, upoznaju, ali i neometano đuskaju izolovani od gužve.