10 filmova za koje su kostime radili poznati dizajneri

    28.04.2020.
    RECOMMENDED

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/04/dizajnerfilmovi_cover.jpg

    Ako čitate BURO. onda pretpostavljam da vas moda i film dovoljno interesuju da sigurno znate činjenicu da je Audrey Hepburn za “Doručak kod Tifanija” obukao Hubert de Givenchy. Na kraju krajeva, printovi sa legendarnom crnom haljinom krase bezbrojne zidove, razglednice, šolje i jastučiće. Najveća vrednost ovog filma (lično mislim i jedina ali hajde da ne budem gunđalo) leži upravo u alhemijski genijalnom spoju Audrey i njene odeće. Ona i Givenchy su ukrali ceo film, čak i scene u kojima se Audrey ne pojavljuje pošto se tih scena niko ne seća. Ja bih doduše, pre okačila kadar u kom ona u narandžastom kaputu i sa maskom mačke trči niz ulicu, ali svakom svoje.

    Modni kreatori koji rade kostime nisu ništa novo. Vrlo često se ispostavi da su upravo kultni trenuci ukrštanja filma i mode u vizuelne ikone pop kulture upravo rezultat rada nekog dizajnera na njemu, posebno kada je glavna ženska uloga poverena nekoj od njihovih muza. “Lepotica dana” je jedan od najmodnijih filmova ikada snimljenih, a u sebi ne sadrži nijednu referencu na modu kao takvu. Ipak lakirani crni trenč, crveni komplet koji nosi Catherine Deneuve kao i crna trapezasta haljina s belim okovratnikom – Yves Saint Laurentova varijacija na temu motiva opatice u sado-mazo izdanju kasnih šezdesetih, igraju ulogu Séverine koliko i sama Catherine (koja, veći deo filma, uopšte ne govori). 

    Ova dva filma ne nalaze se na listi upravo zato što sam sigurna da ih znate svi. Skrolujte za poneko iznenađenje.

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/04/1588117165059643.jpg

    „I bog stvori ženu“ 1956 – Pierre Balmain


    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/04/1588116678217172.jpg

    „Barbarella“ 1968 – Paco Rabanne


    „Maîtresse“ 1975 – Karl Lagerfeld


    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/04/1588116729447471.jpg

    „Američki žigolo“ 1980 – Giorgio Armani


    „Glad“ 1983 – Yves Saint Laurent


    „Pogled na ubistvo“ 1985 – Azzedine Alaïa