Mizoginija kao fetiš: „The Idol“ nailazi na užasne kritike, a nije još ni krenula

20.03.2023.
    RECOMMENDED

Hype oko serije The Idol u kojoj glavne uloge tumače Lilly Rose Depp i frontmen sastava The Weeknd bio je, sudeći po najnovijim komentarima koji su procureli u javnost, bio preentuzijastičan. Svi su najavljivali novu Euphoria-u i autentičnu priču ispričanu modernim vizuelnim sredstvima. Međutim, po nedavnom pisanju Rolling Stone-a, izgleda ćemo još jednom gledati uradak iz Holivuda gde se nasilje nad ženama relativizuje, a mizoginija sagledava kao fetiš. Iako je sama premijera serija zakazana za maj, kreatori serije suočili su se sa izvesnim brojem optužbi, što zbog samog scenarija, što zbog ponašanja i atmosfere koja je vladala na setu.

Koliko nam je bilo poznato, radnja serije prati pop pevačicu (Lily-Rose Depp) koja pokušava da se probije u zabavnoj industriji i započinje romansu sa misterioznim vlasnikom kluba koji je takođe i vođa tajnog kulta (The Weeknd). Serija je u najavi opisana kao „najljigavija ljubavna priča“, ali kako je bila predstavljena trebalo je da ilustruje osnažujuću priča o devojci koja se bori da uspe u predatorskoj industriji u kojoj je teško napredovati samo na osnovu rada i talenta. Očekivali smo bad ass feminističku dramu i osvetu za sve one loše filmove, a dobili, izgleda još jedan takav. Rediteljska palica je originalno bila poverena Amy Seimetz koja je snimila sve epizode, ali je ona odustala od projekta pre njegovog emitovanja, a HBO najavio veliko kreativno osveživanje svega snimljenog, kada je set preuzeo Sam Levison. Sudeći po natpisima u medijima, tada je sve krenulo naopako. Levison je najveći broj scena snimio iz početka, jer je perspektiva bila previše feminističla.  Ove promene uključivale su povećanje golotinje, uklanjanje glumačke postave i novu verziju priče koju su neki članovi filmske ekipe opisali kao „pornić sa seksualnim zlostavljanjem“.

Sve je kulminiralo kada je trinaest izvora potvrdilo Rolling Stone-u priču da je snimanje serije otišlo u totalno pogrešnom smeru. Rekli su da nemaju pojma na šta će to na kraju ispasti i tvrde da je produkcija bila praćena kašnjenjima, ponovnim snimanjima i ispravljanjima. Četiri izvora izjavila su da je Levinson na kraju poptuno ukinuo originalan pristup priči, pretvorivši jednu inspirativnu i osnažujuću notu u ponižavajuću i degradirajuću ljubavnu pričom sa šupljom porukom koju su neki članovi ekipe opisali kao dosta uvredljivu.

„Film je kao fantazija o silovanju, a onda se žena vrati po još jer to čini njenu muziku boljom“, objašnjava jedan član produkcije Levinsonovu verziju.

Veliki crveni alarm. Ako nešto ne želimo to je još jedna mizogina serija gde žene vole da budu silovane, a muškarci uživaju u nedodirljivosti i mizoginiji koja se predstavlja kao fetiš.

Niko iz tima se nije oglasio povodom ovih tvrdnji.