Povezano
Banksy identitet je dobro skrivan od samog početka, 1993. godine kada je deklarisan kao slobodni grafiti umetnik. Koristeći šablone od 2000. godine, radi bolje efikasnosti, produktivnosti i preciznosti razvio je karakterističnu ikonografiju prepoznatljivih slika, poput pacova i policajaca, koji su simbolisali njegovu antiautoritarnu poruku. Sa cinizmom i prikrivenošću, Banksy je spojio umetnost grafita sa instalacijom i performansom.
Na svojoj izložbi Crude Oils u Londonu 2005. godine, na kojoj su se nalazile izmenjene i replike dela Klod Monea, Vinsent van Goga i Edvarda Hopera, pustio je 200 pacova da slobodno šetaju .
Iste godine, potpuno prerušen, Banksy je postavio svoja dela na zidove velikih muzeja u Njujorku i Londonu, uključujući Metropolitan i Tate Britain.
Oslikao je zid na palestinskoj strani Zapadne obale: s jedne strane: deca se igraju na zapuštenom komadiću zemlje, dok kroz rupu u zidu vidimo scenu savršene tropske plaže.
Banksy-ja opisuju kao talentovanog vandala, motivisanog da provocira autoritet političkih i umetničkih institucija. Njegova instalacija u skladištu u Los Anđelesu, nazvana Barely Legal, privukla je veliku publiku.
U Bristolu je 2006. godine, kreirao je sliku golog muškarca koji se drži za prozor na zidu javne klinike za planiranje porodice. Lokalni stanovnici su glasali da mural ostane.
Banksy je 2008. godine organizovao Cans Festival i motivisao posetioce da docrtaju/ dopišu sopstvenu umetnost u železnički tunel na jugu Londona, na kojem su on i 40 međunarodnih umetnika sprejevima izradili slike.
Knjigama je dokumentovao svoje projekte i najreprezentativnije primere svog rada, najpoznatije su: Banging Your Head Against a Brick Wall (2001), Existencilism (2002) i Wall and Piece (2005).
U septembru 2015. godine, Banksy je predstavio Dismaland, svoj najambiciozniji projekat do tada, u Weston-super-Mare, Engleska. Privremeni zabavni park i konceptualna izložba, koja je uključivala rad drugih umetnika, Banksy je opisao kao porodičnu atrakciju koja priznaje nejednakost i nadolazeću katastrofu. Među lokacijama i karakteristikama bila je lažna kontrola bezbednosti koju je napravio Bil Barminski, gde su se stvari posetilaca pregledavale u kartonskom rendgenu.
Naredni veliki projekat Banksy-a, Walled Off Hotel, otvoren je u Vitlajemu 2017. godine. Izgrađen pored zida koji razdvaja Izrael od palestinskih teritorija, hotel sarkastično nosi natpis najgori pogled na svetu i sadrži sobe dekorisane originalnim delima umetnika i galeriju koja izlaže radove palestinskih umetnika.
Krajem 2018. godine, „Devojka s balonom“ (2006), platnena verzija jednog od najpopularnijih Banksy-jevih murala, iznenadila je posmatrače na aukciji kada se delo delimično uništilo odmah nakon što je prodato za 1,4 miliona dolara. Spekulacije o značenju tog trika i o uključenosti aukcijske kuće eksplodirale su na društvenim medijima, a Banksy je objavio video u kojem preuzima zasluge za ovu šalu. Kasnije je objavio još jedan video u kojem sugeriše da je uređaj za uništavanje, sakriven u ramu slike, trebalo da potpuno uništiti delo, ali se pokvario.
Iako je postajao sve poznatiji, Banksy je ostao anoniman; njegovi retki intervjuji obavljani su putem
e-maila ili odgovorima sa promenjenim glasom na traci. Ostao je posvećen uličnoj umetnosti.
Ipak, popularnost Banksy-jevog rada dovela je do brojnih neovlašćenih izložbi i reprodukcija. Iako se umetnici obično oslanjaju na zakone o autorskim pravima kako bi zaštitili svoja dela od takvog korišćenja, autorsko pravo zahteva otkrivanje identiteta umetnika. Zbog te kontradiktornosti nisu mu omogućena prava, ali ostaje fokusiran na grupne projekte i nastavlja da inspiriše mnoge street art umetnike širom sveta.