Iako svake godine pomalo deluje da ispred ultra-pozntih imena sa muzičke liste, kao što su to ove godine Childish Gambino, Ariana Grande, umetnička strana Coachella programa izbledi i padne u drugi plan, instalacije na ovom događaju, su jednako bitne za pravo Coachella iskustvo, jer uspostavljaju celokupnu estetiku festivala.
Umetničke instalacije su u pozadini gotovo svake fotografije, svakog slučajnog ili namernog selfija, i zapravo najprisutniji faktor u našem poimanju festivala. Ovogodišnji umetnički lineup uključuje neka sasvim nova imena, neke povratnike koji su već izlagali na Coachelli i neke koje nikada ne bismo ni zamislili ovde, a svi se slažu u jednom, da je pojavljivanje na ovakvom festivalu, sa tolikom posećenošću (2018. godine je bilo preko 100,000 posetilaca), veliki korak i značajan trenutak za karijeru bilo kog umetnika, dizajnera, arhitektu, mlađe ili starije generacije.
Ne samo što grandiozne skulpture izgledaju sjajno u otvorenom prostoru, menjaju ga i obogaćuju, nego je i sjajna prilika za umetnike da ostvare neke od najambicioznijih projekata, u pogledu fleksibilnosti, budžeta i prostora. Zato, muziku stavljamo na pauzu i drugo mesto i predstavljamo nekoliko radova i umetnika o čijim će se radovima pričati i posle Coachelle.
Peggy Noiland, Foiled Plan
Poznata po svojoj neobičnoj upotrebi materijala kao medija i sa prepoznatljivom DIY estetikom, Peggy Noland je nekrunisana “kraljica tekstila” koja u svojim radovima u poslednje vreme koristi meterijale neobičnih tekstura poput krzna, mebla za automobile i slično. Za svoje treće pojavljivanje na Coachelli iskoristila je celokupnu Sonora scenu kao svoje platno, i radila u saradnji sa mnogim prijateljima, poznanicima i mladim umetnicima iz Los Anđelesa ne bi li uspela da završi ovako gigantsko delo u potpunosti ručno. Njen najnoviji rad Foiled Plan, je multimedijalna instalacija koja uključuje i kaktuse i nameštaj, i sve je pokriveno holografskom folijom što u potpunosti odgovara njenom trenutnom istraživanju refleksija.