Sve je veći broj novootvorenih tržnih centara, koji postaju mesta ne samo prostora za kupovinu, već i društvenog života, sa različitim kulturno-umetničkim i zabavnim sadržajima. Ipak, ne možemo da se ne zapitamo, šta se dešava kada se usled niza različitih ekonomskih faktora jedan shopping mall zatvori?
Odgovor možemo potražiti u Sjedinjenim Američkim Državama, gde su i shopping centri i nastali sredinom pedesetih godina 20. veka. Odnos potražnje i ponude postao je nesrazmeran i tako je usled preteranog broja novih tržnih centara, počelo propadanje onih „starijih“. Oni su zatvarani, postale ruine i nazivani „mrtvim tržnim centrima.“ U pitanju su ogromne zgrade koje su preskupe za popravku ili rušenje. I tako, sede, propadaju i čekaju.
Ali postoji nešto posebno zadovoljavajuće u gledanju ovih videa. Sporo je, metodično, tiho i mirno. A ipak postoji element neizvesnosti: kakvo ćemo neočekivano zlato naći iza sledećeg ugla? Više od svega, imate osećaj zatvorenosti. Kao da svi zavirujemo u otvoren kovčeg; gledanje ovih video zapisa deluje poznato i groteskno. Bolno je videti kako ekonomski, i delom društveni simboli leže ispod slojeva prašine i razbijenog stakla. Ipak, i to deluje katarzično.