Pa da krenemo od početka, s obzirom da je nova mini serija koju možemo da pratimo na HBO od nedavno, a koja nosi naziv Irma Vep, zapravo remake jeddnog remake-a. Pa ko je onda originalno bila Irma Vep? Odgovor nas vodi u daleku 1915. godinu i razdoblje francuskog nemog filma, tj u jedan njegod klasik – The Vampires, u kom jedan od ženskih likova nosi ovo ime, a tumačila ga je čuvena Musidora. Ona je bila francuska glumica, rediteljka, spisateljica, producentkinja i novinarka, i neko ko je doprineo ovekovečenju arhetipa fatalne žene, posebno pomenutom filmu. Bila je ćerka kompozitora i feminističke književne kritičarke, koja ju je podstakla da razvije ukus za umetnost. Na sceni je debitovaola sa svega šesnaest godina, sa umetničkim imenom „pozajmljenim” iz romana Fortunio Théophila Gautiera. Sledeća Irma Vep stiže nam 1996. godine kada čuveni Olivier Assayas radi remake sa Maggie Cheung u glavnoj ulozi.
I onda nam je stigla najnovija verzija čuvene predvodnice bande u crnom kostimu, koju potpisuje isti reditelj. Radnja nove Irme Vep prati američku zvezde Miru, iza koje stoji Alicia Vikander, glumicu poznate po snimanju velikih komercijalnih filmova, koja želi da vrati kredibilitet i zaboravi na nedavni skandal u tabloidima koji ju je pratio nakon raskida. Zbog svega toga ona prihvata da radi na malom filmu u Francuskoj, adaptaciji mini serije Les Vampires. U seriji, Mira u Parizu prolazi kroz haos svog ličnog života, u isto vreme suočavajući se sa nekim drugačijim tehnikama snimanja. Sve vreme istražujući lik čuvene Irme i u isto vreme preispitujući sebe. Kako vreme odmiče, u junakinji počinju da se brišu granice između njene ličnosti i lika koji tumači i dospeva na tle između mašte i stvarnosti, umetnosti i života.
Možda vas atmosfera na početku podseti na Call my agent, ali kako epizode odmiču ova satira satira postepeno se pretvara u nešto mnogo dublje i više filozofski nastrojeno. Sasvim suptilno kroz naizgled lagane scene vešto se provlače teme o odnosu između činjenica i fikcije, stvarnosti i snova, života i umetnosti. Negde oko sredine, magične stvari počinju da se dešavaju. Redditelj Rene vidi duhove iz svoje prošlosti. Mira otkriva da možda ipak ima supermoći.
Ova serija je pre svega šarmantana, predvođena sjajnom gllumicom švedskog porekla i dobitnicom Oscara. Ona je jednom istorijskom kinematografskom liku, koji je ispostaviće se bio jako značajan za razvoj ženskih likova na ekranu uopšte, ulila jednu novu boju i dala novi život. U isto vreme čineći veliku stvar uopšte podsećajući nas na nju. Ona je u mini seriji izgubljena, usamljena, rastrzana, ali kada navuče čuveni crni kostim, moć koju dobije pomoći će joj u nošenju sa svim tim nedaćama. Serija obiluje i prelepim sekvencama pesama i plesa, čudnim scenamaseksa i hotelskih apartmani koji će vas naterati da dokono maštate o romantičnim mini pauzama. Ali pre svega, ovo je serija o lepoti filma, u onom tradicionalnom smislu, na koju smo u poslednje vreme možda malo i zaboravili.