Komunikacija je najljudskija stvar koja postoji i ono što nas čini inteligentnim i kreativnim stvorenjima. Razgovori su ono što nas definiše, uz pomoć kojih dolazimo do krucijalnih saznanja ali i putem kojih emitujemo stavove, raspoloženja, ideje. U poslovnom smislu komunikacija je složenija nego ikada pre, ona komunicira, kupuje, prodaje, spaja i inicira da nešto prihvatimo ili ne. Komunikaciju brendovi koriste u plasiranju proizvoda, stvarajući neke nove narative i sisteme razgovora. Kako vreme prolazi upoznajemo nove draži ove dvosmerne ulice, skrivene nivoe i džepove koje ona nosi. Da li komunikacija može da se usavrši, da li ima trendove koji se prate i šta nas očekuje u budućnosti?
Na ova i još neka važna pitanja odgovorila nam je Katarina Todosijević, ekspertkinja koja više od deset godina radi u oblasti brend i korporativnih komunikacija za lokalne, regionalne i globalne klijente. Vodila mnogobrojne nagrađivane kampanje. Sa svojim timom iz New Moment agencije, dve godine za redom osvojila priznanje PR agencije godine. Neki od nagradjenih projekata na kojima je radila su: One book for peace, Button for help, Nesalomivi, Huawei Be present, Unicef Pampers 1 =1, H&M X Erdem…
Koliko je danas kada smo duboko zaronili u digitalnu eru važna komunikacija uživo?
Veoma. Mislim da je komunikacija kao takva, na ivici socijalne anksioznosti. Komunikacija je danas brza i laka, ne postoji osoba i informacija do koje ne može da se dođe uz samo par klikova. Deluje da nikad više nismo komunicirali, a da nikad manje nismo bili u kontaktu. Kad kažemo komunikacija, prva asocijacija nam je mail, zoom, skype, teams, meet… Sastanci uživo se tek bojažljivo ponekad provuku. Mi smo se nakon gotovo dve godine rada od kuće vratili u kancelariju i trudimo se da i internu i eksternu komunikaciju sve više vratimo u stvaran svet.
Da li se komunikacija može naučiti?
Verujem da se sve može naučiti, ali samo ako to istinski voliš i želiš da učiš. Posao u komunikacijama je specifičan, ako vas zavede u samom startu, potpuno se zaljubite u njega i ne postoji ni jedan posao nikada više za vas, i vrlo brzo shvatite da možete da budete deo tog sveta samo ako konstantno učite i usavršavate se.
Kako je usavršiti?
Redovnim praćenjem trendova komunikacija i primenom svega naučenog u svakodnevnom poslu. U našoj branši možeš za dve godine da napreduješ od startne asistent pozicije do senior menadžera, ali samo ako predano učis, osluškuješ šta se dešava na marketinškom nebu, „kradeš“ znanje od starijih kolega i pre svega voliš i uživaš u svom poslu.
Šta po Vama danas čini dobru marketinšku kampanju?
Kreativnost, originalnost i integrisanost. Jasno stavljen akcenat na poruku koju kampanja nosi i poznavanje ciljne grupe kojoj se obraćamo. A u samom procesu kreiranja kampanje, najvažniji je jasan brief i dobra komunikacija između klijenta i agencije.
Koja je Vama kampanja bila najizazovnija?
Sve kampanje koje smo do sada radili nose izvesnu dozu izazova. Meni su najdraže i najizazovnije one koje sa sobom nose neke promene, pokreću i teraju na razmišljanje. Kao što su bile One book for peace, koja na veoma pitak i smeo način spaja dve vere i propagira mir, Dugme za pomoć, anti-trafficking kampanja, koju smo radili u saradnji sa Crvenim Krstom, Pampers Unicef 1=1, veoma značajna globalna kampanja za prikupljanje sredstava za antitetanus vakcine… Naravno brend kampanje su uvek veliki izazov, jer u moru svega moraš da pronađeš nišu kako baš tvoja kampanja da se istakne. Jedna baš takva je Art of Color za Huawei P50, koja nam je dala mogućnost i širinu da maštamo i uživamo u kreiranju i realizaciji zajedno sa našim klijentima. Veliki izazov nam je bila i rebrending kampanja za brend Yettel, jer nikad nije lako predstaviti tržistu promenu. Trenutno pripremamo nekoliko predivnih kampanja, i ništa lepše i izazovnije, nego kad spremate projekat i sa nestrpljenjem čekate da „oživi“.
Šta ja najvažnije u kriznim trenucima?
Transparentnost, iskrenost, smirenost i brzina.
Društvene mreže su danas omogućile da svi imaju mišljenje o svemu. Da li je po Vama ovo dobro ili ne?
Mislim da nije problem to što svako ima mišljenje, već što se osuđuju oni koji ne misle isto. Danas kada nam je nikad dostupnija širina informisanja, kao da pokušavamo da se smestimo u jedan kalup vrednosti, i sve što je izvan njega se osuđuje. Samim tim je komunikacija na društvenim mrežama uvek osetljivija i opreznija nego u drugim kanalima komunikacije.
Kakvi trendovi u komunikaciji će preovladati u 2022?
Društvene mreže, svakim danom dobijaju neke nove oblike, i taman kad pomislimo da su dostigle svoj maksimum, pojavi se neka nova mreža ili neki novi kanal na postojećim. Mislim, da će i u 2022. ova vrsta komunikacije nastaviti da vlada, a sada kada možemo da merimo apsolutno svaki segment SM komunikacije, za brendove će najveći zadatak biti da pronađu pravi način i ton komunikacije ka svojoj ciljnoj grupi.