Sve mi milenijalke, hipnotizovanih očiju i sa uzdahom (koji je jako dugo trajao), smo dočekale „Girlboss“ kulturu“ koja se pojavila negde od 2010. Uz propratnu ženstvenost, kroz ovaj fenomen servirale su nam se premise da možemo biti šta god poželimo sve dok stvarno, zaista naporno radimo za to. Da iz Pepeljuge svako može postati princeza, i u poslovnoj, ali i bilo kojoj drugoj sferi. Ova kultura je verovatno jedna od najduže vladajućih s obzirom da se njeni repovi vuku i dan danas kroz pop kulturu i društvene mreže. Deceniju i više od tada, pokazalo se da ovo nije ništa drugo do zabluda i da ne možemo baš tek tako veštački biti ispunjene optimizmom i entuzijazmom koji će nas dovesti do trona i najskupljih tašni. Ova reprepezntacije samosvesne pametne devojke servirana je kao neka vrsta oslobađanja i feminizma, međutim desilo se to (hvala bogu) da smo kolektivno postali svesniji onoga što on zapravo podrazumeva, onog koji nastoji da se pozabavi strukturalnim pitanjima rasizma, seksizma, sistemske diskriminacije, i onog gde nije u fokusu individualni lični uspeh, što „girlboss“ kultura propagira.
Dakle „Devojka šefica“ već je neko vreme na aparatima, a palica odlučivanja o tome ko će je naslediti pripala je na Gen Z, manje kapitalističku generaciju od prethodne. Zoomeri, posramljeni svojim milenijumskim ružičastim prethodnicima, konačno su nas doveli do novog stereotipa ženskosti. Predstavljamo vam: Girlfailure.
„Girlfailure“ je novi ženski stereotip i definiše se kao „apsolutna gubitnica“. Ovaj koncept se izrodio iz omiljenih ženskih likova iz filmova i serija koji nisu po defaultu snažne, nezavisne i bogate žene, već ih pomalo prati nesreća i šeprtljavost. Nisu uredne i ne drže stvari pod kontrolom. Korisnice Twittera su masovno počele da dele omiljene „failove“ junakinja na filmu, televiziji i u drugim medijima. TikTok je čak napravio korak više i pretvorio likove koji su se nekad smatrali „girlboss“ u njihove „girlfailure“ verzije. Pa je tako Carrie Bradshaw možda imala stan na Manhattanu i hiljade pari cipela Manolos sa platom kolumnistkinje Voguea, ali je isto tako bila grozna u romantičnim vezama, nije uvek bila najbolja prijateljica i volela je da puši u spavaćoj sobi. I svi je i dalje obožavamo takvu! Sve više videa na YouTubeu i po drugim društvenim mrežama prikazuje kompilaciju omiljenih failova devojaka s ljubavlju, a ne osudom.
„Girlfailure“ nas uči da ne moramo biti savršene. U redu je istaknuti svoje neuspehe, jednako kao i uspehe. Možda se „girlfailure“ pronašla u situationshipu, možda je potrošila svu ušteđevinu, a možda je provela ceo vikend ležeći u krevetu gledajući sve sezone Uvoda u anatomiju. I to je skroz okej. Ovaj trend, koliko god bio malo preteran, daje neku novu dozu samopouzdanja koje je „girlboss“ pretvorio u anksioznost. Nismo uvek nasmejane, ne možemo uvek nešto da uspemo i ponekad zaista ne znamo šta bismo sa svojim životom. Ali zbog toga nismo manje vredne. Živeo „girlfailure“!