Pretraga

Assouline je pronašao svoj beogradski dom u Midori&Maison konceptu i tim povodom smo razgovarali sa Ivanom Mrđom

Assouline je pronašao svoj beogradski dom u Midori&Maison konceptu i tim povodom smo razgovarali sa Ivanom Mrđom

Tekst: Manda Javorina

Foto: AudSchule

"Ivana Mrđa je devojka koja je u naš glavni grad pre nekoliko meseci dovela brendove kao što su Andrew Martin, de Gournay, Flamant, Colefax&Fowler, Vaughan, The Rug Company, A Modern Grand Tour..." Ovim rečima započeli smo prvi BURO. članak o njoj, objavljen pre već više od 2 godine. Tada smo dobili priliku da zavirimo u Ivanin dom i porazgovaramo sa njom o tome šta je pokreće. Njen Midori&Maison koncept bio je još uvek mlad, baš kao i naša platforma, ali se već izdvajao od drugih po svojoj eklektičnoj estetici i brendovima koji se do tada nisu pojavljivali na ovim prostorima. Od tada je na svoj nenametljiv ali siguran način samo rastao i sada se, osim kao mesto na kom ćete pronaći s.a.v.r.š.e.n. nameštaj i detalje, prepoznaje i kao adresa na kojoj ćete dobiti jednako posebna idejna rešenja enterijera, a Ivana i njen tim ovog decembra mogu u svoj portfolio da dodaju još jednu pobedu: Midori&Maison postao je dom i jedinom Assouline corneru u Beogradu ali i celom regionu. 

Assouline je pronašao svoj beogradski dom u Midori&Maison konceptu i tim povodom smo razgovarali sa Ivanom Mrđom (фото 1)
Assouline je pronašao svoj beogradski dom u Midori&Maison konceptu i tim povodom smo razgovarali sa Ivanom Mrđom (фото 2)

Izdavačka kuća koja je postala sinonim za luksuzne knjige pronašla je svoj beogradski dom na Topličinom vencu, a mi smo povod iskoristili za razgovor sa Ivanom.  

Midori & Maison koncept je jedinstven ne samo u Beogradu već u celom regionu zbog svoje estetike koja odudara od trendova koji ovde vladaju. Čime si se vodila u odlučivanju kako će izgledati?

Hvala na lepim rečima. Vodila sam se isključivo srcem i znanjem. Midori je spoj svega onoga što mi je donelo iskustvo života od Moskve do Tokia. Gde god da sam živela, koristila sam priliku da nešto naučim, smatram da je to jedini način da koračamo rame uz rame sa vremenom. Za bavljenje ovim poslom na način na koji mi to u Midoriju radimo, neophodno je poznavanje ne samo dizajna nego i umetnosti, književnosti, mode, svega onoga što danas predstavlja stil života. Ja sam jednostavno želela da napravim nešto što je bilo suprotno svemu onome što je tržište moglo da ponudi. Steve Jobs je rekao: “Ako ste stolar koji izrađuje lepu komodu sa ladicama, nećete koristiti komad šperploče na stražnjoj strani, iako je ona okrenuta ka zidu i niko je nikada neće videti. Vi ćete znati da je ona tamo, pa ćete koristiti lep komad drveta za tu stražnju stranu. Da biste mogli spavati mirno, estetika i kvalitet moraju biti u savršenom skladu." Eto, sve je tako nekako počelo.

Kada se zakorači u Midori & Maison dobija se osećaj da se nalazite u jednom veoma ličnom prostoru. Na osnovu čega biraš brendove sa kojima radiš?

Drago mi je ako se stiče takav utisak. Naši brendovi iza sebe imaju veliku tradiciju. Lično poznajem osnivača svakog od njih i verujem da je takav ličan pristup doprineo tom osećaju. Biramo ono za šta smatramo da poseduje vrednost, kvalitet, tradiciju i uklapa se u našu estetiku. Nikada se u Midoriju nismo odlučili za saradnju sa bilo kojim brendom koja se isključivo odnosila na profit, to je protivno našoj filozofiji. Biramo samo ono što smatramo najboljim.

Assouline je pronašao svoj beogradski dom u Midori&Maison konceptu i tim povodom smo razgovarali sa Ivanom Mrđom (фото 3)
Assouline je pronašao svoj beogradski dom u Midori&Maison konceptu i tim povodom smo razgovarali sa Ivanom Mrđom (фото 4)

De Gournay je bio vatreno krštenje. Koji su sve izazovi sa kojima se susrećete ti kao vlasnik i idejni tvorac Midorija i tvoj tim kada želite da dovedete neki brend u Beograd?

De Gournay je naš mali dragulj. Lično sam vezana za taj brend i skoro da ne mogu da zamislim ni jedan projekat enterijera koji radimo, a da oni nisu uključeni. De Gournay je u Midoriju od samog osnivanja. Oni su od početka verovali u mene i to mi je dalo veliki motiv da to poverenje opravdam. Uvek postoji doza rizika kada su velike stvari u pitanju. Samo je pitanje koliko ste u stvari pripremljeni na uspeh, odnosno eventualni neuspeh. To je sve sastavni deo posla. Izazovi uvek postoje ali oni su sa druge strane i pokretačka snaga da ostvarimo ono što smo zamislili.

Koliko je, od ideje do realizacije, trajao projekat otvaranja ekskluzivnog Assouline cornera, jedinog u našem regionu? 

Sam proces od ideje do realizacije trajao je dugo. Kada su takvi brendovi u pitanju, vodi se računa o svakom detalju. Od nijanse boje zidova do načina na koji se knjige slažu i raspoređuju. Dizajn Assouline branded cornera u Midori&Maisonu radio je Assouline dizajn tim iz Pariza. Sjajno je iskustvo bilo sarađivati sa njima. Naš mali uslov bio je da biblioteka bude opremljena onim što je u ponudi Midori&Maison-a, a njima se ta ideja dopala. Mi smo se na kraju potrudili da svaki detalj bude na svom mestu.

Assouline je pronašao svoj beogradski dom u Midori&Maison konceptu i tim povodom smo razgovarali sa Ivanom Mrđom (фото 5)
Assouline je pronašao svoj beogradski dom u Midori&Maison konceptu i tim povodom smo razgovarali sa Ivanom Mrđom (фото 6)

Pomerila si granice onoga što Beograd ima da ponudi, prvo samim Midori & Maison konceptom, a zatim i Assouline cornerom. Šta za tebe predstavlja najveću satisfakciju u poslu?

Meni je zaista drago što ljudi u Midori&Maisonu vide mesto gde se granice pomeraju. Upravo to je i moja satisfakcija, a sada već mogu reći i dužnost prema Midoriju i svima onima koji nam ukazuju poverenje. Za mene Midori predstavlja stil života. Velika je odgovornost kada ti  brendovi kao što su The Rug Company, De Gournay, Andrew Martin, Flamant i Assoulin ukazu poverenje da ih predstavljaš na nekom tržištu. Neizmerno sam zahvalna svom timu koji zajedno sa mnom pomera te granice. Veoma sam ponosna na njih!

Assouline je pronašao svoj beogradski dom u Midori&Maison konceptu i tim povodom smo razgovarali sa Ivanom Mrđom (фото 7)

Šta za tebe predstavljaju knjige, koliko ti znače? 

Ja sam od malena zaljubljenik u knjige. Zaista smatram da ljudsko biće postaje odraz knjiga koje je pročitao, filmova koje je pogledao, muzike koju sluša. Moj ukus je veoma istančan i osetljiv na sve što se suprotstavlja skladu i harmoniji. Smatram da moja ljubav prema knjigama ima velikog udela u tome.

Da li se sećaš svoje prve Assouline knjige?

Moja prva Assouline knjiga je The Allure od Horses. Ova knjiga se, na žalost, više ne štampa ali je pravi dragulj za sve ljubitelje konjičkog sporta.

Assouline je pronašao svoj beogradski dom u Midori&Maison konceptu i tim povodom smo razgovarali sa Ivanom Mrđom (фото 8)
Assouline je pronašao svoj beogradski dom u Midori&Maison konceptu i tim povodom smo razgovarali sa Ivanom Mrđom (фото 9)

Midori&Maison bavi se i dizajnom enterijera i izvođenjem projekata što zaokružuje celu priču.

Dizajn enterijera je veoma važan deo naše filozofije. Svi naši projekti bazirani su na brendovima koje predstavljamo. Na taj način stvorili smo jednu malu Midori ideologiju i za kratko vreme uspeli da izgradimo svoj identitet što mi je bilo veoma važno. Radujem se što ćemo uskoro prikazati sve ono na čemu smo vredno radili u predhodnom periodu. U Beogradu počinju da se dešavaju zaista sjajne stvari i drago nam je ako smo bar na neki način deo toga kako kroz svoje projekte, tako i kroz saradnje sa drugim dizajnerima.

Za mene dovođenje Assoulina u Beograd predstavlja otelotvorenje zdrave ambicije, u najboljem smislu te reči. Trijumf kvaliteta nad kvantintetom. Da li je za tebe povratak života na “ljudsku razmeru”; povratak “iskustvu življenja” ultimativni luksuz?

Puno ti hvala što prepoznaješ ono čemu težimo. Assouline je oličenje brenda okrenutog ka svemu onome što danas poseduje vrednost i kvalitet. Ideja Prosper i Martin Assouline pri samom osnivanju brenda, 90-tih godina, bila je stvaranje prve luksuzne biblioteke na svetu. To danas potvrđuju njihove kolaboracije sa najvećim imenima iz sveta mode, dizajna, umetnosti i svega onoga što se odnosi na kulturu i stil života u njihovom pravom poimanju.

Živimo u vremenu u kom stampedo površnosti pred sobom nosi sve što je istinski vredno. Ultimativni luksuz za mene predstavlja mogućnost da pravimo izbore koji nas čine onim što zaista jesmo. Prevashodni cilj svih nas u Midoriju jeste pobeda kvaliteta nad kvantitetom.

Assouline je pronašao svoj beogradski dom u Midori&Maison konceptu i tim povodom smo razgovarali sa Ivanom Mrđom (фото 10)
Assouline je pronašao svoj beogradski dom u Midori&Maison konceptu i tim povodom smo razgovarali sa Ivanom Mrđom (фото 11)

Midori & Maison nije mainstream koncept. Koliko je u Beogradu teško pronaći svoju nišu?

Ja sam živeći u Tokiu umela da kažem da je živeti u Japanu prelepo i preteško. Kada govorim o Beogradu skoro da mogu da iskoristim istu frazu. Srećna sam jer sam ovde uspela da napravim svoj svet u kome je meni sve potaman. Uvek sam države i gradove u kojima sam živela pamtila po onome što mi se tamo događalo više nego po tome kakvi su oni zapravo bili. Midori se dogodio u Beogradu nakon mog povratka iz Japana. Smatram da kada imamo cilj kome stremimo i jasnu viziju o tome šta taj cilj za nas predstavlja, pitanje je vremena kada će se pojaviti ta jedna niša koja pripada baš nama. Mislim da se u jasnoj spoznaji sebe to dogodi u vremenu i na mestu gde treba da se dogodi.

Šta bi, sa današnje pozicije, rekla sama sebi kada si počinjala da se baviš ovim poslom?

Ovo pitanje bih iskoristila kao priliku da dam podršku svim ženama da veruju u sebe i slede svoje snove. Drago mi je što primetim da su danas žene u biznisu rame uz rame sa muškarcima. Istinski verujem da dolazi vreme kada će žene moći da se oslobode svih stega i kriterijuma koje pred njih postavlja današnje drustvo. Verujem i da će to vreme biti vreme kada će ovaj svet krenuti da se menja na bolje.

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor