BURO. ekskluziva: intervju sa Rachel Cecil Gurney iz brenda de Gournay čije ručno slikane tapete obožavamo

    16.12.2019.
    RECOMMENDED

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/12/degournay_cover.jpg

    “Naš cilj je da unesemo sreću u živote ljudi tako što ćemo za njih stvarati svetle, dinamične i vesele enterijere u kojima mogu da pronađu svoje utočište od užurbanog sveta… Svaki naš prostor je umetničko delo i ručno je oslikan kako bi zadovoljio potrebe naših zahtevnih klijenata.”

    — Claud Cecil Gurney

    Ovim rečima, Claude Cecil Gurney, osnivač brenda de Gournay opisuje zbog čega je 1986. godine započeo brend nakon neuspešne potrage za antikvarnim chinoiserie tapetama za sopstveni porodični dom. Strast prema umetnosti i istoriji odvela ga je svojevremeno sve do Kine gde je pronašao gotovo zaboravljene lokalne zanatlije čije su porodice generacijama koristile posebne tehnike ručnog slikanja. Nije prošlo dugo i Claude Cecil Gurney je tamo otvorio sopstvenu radionicu. Ostatak je istorija, a danas se na čelu kompanije pored njega nalaze i njegove dve ćerke Rachel i Hannah Cecil. 

    Od ove godine, imamo priliku da i sami budemo deo te istorije u Beogradu, zahvaljujući Ivani Mrđi, devojci koja stoji iza koncepta Midori & Maison i koja je u saradnji sa brendovima de Gournay i St.Regis postavila izložbu „Talking Walls“ u BW galeriji. Zamišljena i postavljena kao šest ambijentalnih celina i obogaćena unikatnim komadima nameštaja, ova nesvakidašnja izložba dala je posetiocima priliku da se na intiman način, licem u lice, upoznaju sa svetom de Gournay tapeta. Poseban gost u Beogradu je ovom prilikom bila Rachel Cecil Gurney, direktorka brenda sa kojom smo imali i zadovoljstvo da popričamo.

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/12/1576525107524727.jpg
    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/12/1576525107327163.jpg
    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/12/157652510850163.jpg

    Uspeli ste da kompaniju zdražite u vlasništvu porodice što je u današnje vreme retkost vredna divljenja. Šta je najveća prednost takvog poslovanja, a šta su najveći izazovi?

    Naravno da raditi sa svojom porodicom nosi sa sobom određene izazove ali osnova svakog posla je poverenje, a ne postoji niko na ovom svetu kome verujem više nego svojoj porodici. Ogromno poštovanje koje gajimo prema mom ocu nas sve inspiriše da ispunimo svoj potencijal i održimo ime de Gournay živim.

    Mislim da je jedan od najvećih izazova našeg posla pronalaženje veštih umetnika-zanatlija u ovom svetu koji je orijentisan na tehnologiju. Naš studio zbog toga nudi program za obuku mladih kineskih umetnika, koji drže seniori iz de Gournay proizvodnje, i pruža im priliku da se razvijaju i uče i, nadamo se, ostanu kod nas da rade.

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/12/1576525106844469.jpg

    Kako se ovako delikatna ali i moćna niche kompanija vodi u XXI veku?

    Trudimo se da stalno iznenađujemo ljude tako što pomeramo granice onoga što naši klijenti očekuju i novim dizajnom i novim tehikama izrade. Tako ostajemo verni klasičnoj lepoti kojoj dajemo savremenu notu ali uvek ostajemo posvećeni ručnoj izradi po meri.

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/12/1576525107715846.jpg

    Da li mislite da ponovo dolazi period luksuza po meri u kome se i samo vreme smatra ultimativnim luksuzom?

    U dobu digitalne imitacije, nivo zanatsva i umetnosti koji se trudimo da dostignemo je sve ređi i vredan očuvanja. Mislim da će ljudi upravo zbog toga što svet postaje igralište tehnologije sve više tražiti stvari pravljene ljudskom rukom – umetnička dela koja u sebi nose i duh umetnika koji ih je napravio. U osnovi filozofije brenda de Gournay jeste da je luksuz umetnost i da smo mi umetnici.

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/12/1576525108693813.jpg

    Da li je de Gournay tipična britanska kompanija ali sa francuskim imenom? U smislu da je duboko ukorenjena u tradiciji, zanatstvu i ekskluzivnosti, kao i da je posvećena njihovom očuvanju.

    Ime kompanije je normansko. To je naše originalno prezime iz normanskih vremena koje je vremenom anglicizirano u Gurney. Mislim da se mom ocu dopala ideja o istoriji koja se krije iza imena koje odražava de Gournay nasleđe. U originalnoj formi ono ima i neku auru misterije koje Gurney jednostavno ne poseduje.

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/12/157652510689341.jpg

    Otkrijte nam inspiraciju iza nekih od motiva tapeta u stalnoj de Gournay kolekciji, kao na primer, dizajnu po imenu St. Laurent.

    Motiv Saint Laurent, sa svojim crtežima paunova, se zasniva na antikvarnim panelima iz XVII veka koji su visili u pariskom stanu u kom su živeli Pierre Bergé i Yves Saint Laurent. Trudili smo se da izgleda potpuno autentično, pirinčani papir se oslikava ručno i “gužva” da bi izgledao kao da nije nov. Postojala su svega dva ili tri panela od kojih smo morali da razvijemo kompletan dizajn.

    Nedavno smo sarađivali sa brendom Aquazzura na kolekciji inspirisanoj prašumom Amazona, sa palmama, tukanima, majmunima i papagajima. Mislim da veza sa svetom mode čini de Gourney primamljivim i mlađoj publici. To je bio odličan način da se spoje svet enterijera i mode koji se svakako odlično nadopunjuju. Mi smo na kraju dobili prelepe tapete, a oni neverovatne cipele!

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/12/1576525106943657.jpg

    Koliko često dodajete nov dizajn?

    Mi ne izbacujemo kolekcije u klasičnom smislu te reči ali organski dodajemo motive onda kada ih razvijemo. Stalno tražimo novu inspiraciju i ideje ali i dalje možemo da napravimo svaki motiv koji smo ikada napravili. Na primer, jedan od najstarijih koje proizvodimo, po imenu Earlham, je i dalje jedan od najpopularnijih. Takođe, uvek tražimo načine da reinterpretiramo postojeće motive i eksperimentišemo sa novim bojama i tehnikama.

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/12/15765251074764.jpg

    Da li se svi de Gournay motivi mogu raditi po porudžbini i “po meri”?

    Da, svaki od njih se može prilagoditi željama klijenata ne samo po dimenzijama već i po bojama i tehnici izrade. Obožavamo da eksperimentišemo i volimo kada nam klijenti postave nove izazove zbog kojih pomeramo predstavu od tome šta je moguće u svetu tapeta. Mogućnosti su beskrajne i klijenti nam dolaze sa veoma neobičnim zahtevima: od toga da žele naslikamo farmu koza iz Velsa pa do apstraktnih motiva inspirisanih Rothkom.

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/12/1576525108597984.jpg
    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/12/1576525107177576.jpg

    Koliko ljudi treba da se napravi jedan panel iz standardne kolekcije?

    Uvek radi tim umetnika – uglavnom šest do deset ljudi. Prosečan panel je širok 90 cm i visok 2.5 m, a šest umetnika nekad na jednom panelu radi i do 150 sati. Većina naših porudžbina ima dvadeset panela što znači da za njenu izradu treba od tri do šest meseci, nekad i duže ako ima puno detalja koji se rade po meri. Mislim da mnogo ljudi, kada vide tapet, jednostavno pomisli kako se radi o štampi i ne shvata koliko truda ide u njegovo pravljenje.

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/12/1576525106301951.jpg
    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/12/1576525107278535.jpg

    Koliko imate standardnih kolekcija?

    Naša najpoznatija linija Chinoiserie zasniva se na dizajnu ručno slikanih kineskih tapeta na kojima su predstavljene kineske ptice i cvetni motivi, a bile su toliko popularne u Evropi da su u XVII veku bile istinski statusni simbol.

    Imamo i kolekciju inspirisanu Japanom i Korejom i ona ima orijentalnu estetiku – motive koji su raspoređeni na pozadini sa većim razmacima na većim površinama u slobodnijem i fluidnijem stilu. Dizajn ove kolekcije inspirisan je dekorativnom japanskom i korejskom umetnošću XV i XVI veka koja se nalazila na servisima za čaj, tkaninama, paravanima…

    The Papiers Peints Panoramiques Collection, poznata i kao kolekcija inspirisana panoramama, prikazuju ruralne motive zidnog slikarstva popularnih u Francuskoj u XIX veku koji su prikazivali vizuelne narative imperija u ekspanziji i stara carstva. Ovi murali često su slikani da bi se obeležila neka posebna i monumentalna prigoda, poput otkrića nove teritorije ili velike pobede u bitkama. Najpopularniji su motivi dalekih tropskih predela i scene iz lova.

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/12/1576525297054461.jpg
    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/12/1576525317711205.jpg

    Koji su vaši omiljeni enterijeri u kojima se nalaze de Gournay tapete?

    Volim atmosferu i enterijere privatnih klubova u Londonu, a posebno egzotične zidove ukrašene našim tapetama u klubu Annabel’s u kom se jedan bar zove Elephant Room po našem tapetu Views of India. Plesni podijum u podrumu ukrašen je našim tapetama iz kolekcije Palms koji je hrabar i razigran sa akcentima u boji u vidu rajskih ptica i kolibrija.

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/12/157652507964525.jpg
    Ivana Mrđa i Rachel Cecil Gurney

    Saznaj više:
    Povezani članci: