Pretraga

BURO. razgovor: Ognjena Ratajac

BURO. razgovor: Ognjena Ratajac

Tekst: Jelena Karakaš


Foto: Vanja Milićević

Ognjena Ratajac je devojka koja je odrednicu „jugo“ vratila u naše rečnike i to u kategoriju kul. Rado smo uselili Yugochic odeću u svoje ormane, a među obožavaocima brenda je mnogo onih koji pripadaju generaciji Z.

Zapravo, Ognjeni je pošlo za rukom, ono što malo kome jeste, da u svet lansira jednostavnu i jasnu ideju koju su kupci odmah razumeli i prihvatili. Njena vizija bila je da ponudi udobne odevne komade koji na sebi nose poruku o stilu koji je autentičan za prostor na kome smo. Kako sama kaže, njena zamisao je bila da se obrati onima koji su sa šikom na ti i mnogi su se u tome lako prepoznali. Zato smo se uputili u concept radnju J25 u Jevremovoj ulici koja je nezvanični Yugochic štab i mesto na kom ćete prvo pronaći novitete koje brend svake sezone uvodi. Ognjeni je cilj da se u okviru svog poslovanja udružuje sa raznim markama, pa smo tako imali serijal YugoSick koji je lansiran u saradnji sa Zla-Zla konceptom, a ove godine nas je obradovala patikama koje su rezultat kolaboracije sa old school brendom Startas.

BURO. razgovor: Ognjena Ratajac (фото 1)

Svima je zanimljiv tvoj početak? Odnosno, kako se zapravo dolazi do jednostavne ideje, koji je to bio tvoj "a-ha!“ momenat?

Ono što ja na svom primeru mogu da potvrdim jeste da kad imate viziju ništa neće biti savršeno i jalovo je čekati taj momenat da se sve poklopi, jer se to neće desiti. Yugochic je na prapočetku bio naziv mog bloga, a zatim koncept koji je nudio zabavne, svečane i ženstvene kreacije. I to pre svega haljine. Da bih promovisala svoju marku napravila sam Yugochic majice (veoma slične klasičnom modelu koji je i danas u prodaji), a moji prijatelji su se praktično pobili oko njih. Tada sam shvatila da bi trebalo odmah da skrenem u vode opuštenije, više casual mode. Tako da su najjednostavnije ideje prosto rezultat gomile nepovezanih elemenata koje tvore širu sliku.

BURO. razgovor: Ognjena Ratajac (фото 2)

Šta je po tvom mišljenju ono što je kupce privuklo na prvom mestu, a šta ih je načinilo fanovima brenda?

Živimo u online eri kada je sve dostupno, a uz Instagram estetiku svima kao da je dosadio ozbiljan upeglan svet, ljudi su poželeli nešto zabavno, lucidno, novo. To ih je privuklo, a zašto su ostali? Pa, Yugochic stvari se izrađuju od kvalitetnih prirodnih materijala i šiju se u Beogradu. Iako core mog biznisa predstavljaju duksevi i majice, konstatntno unapređujemo modele i krojeve, kako bi ti naizgled obični komadi bili savršeno fitovani. Poznajem mnogo devojaka koje žive u Yugochic duksevima jer su udobni, prijatni i mekani za svaki dan, a mogu da izgledaju dobro i uz skinny džins i štikle.

BURO. razgovor: Ognjena Ratajac (фото 3)

Nekako se naziv Yugochic odmah stavlja u perspektivu bivše Jugoslavije i neke vrste nostalgije?

Često to čujem, mada mi je drago da kako godine prolaze se moj brend sve više pozicionira kao nešto što je odvojeno od toga. Jesam fascinirana geografskim regionom bivše Jugoslavije i kombinacijom naroda, kulturnih uticaja i prirodne lepote. Verujem u komunikaciju i neprestano umrežavanje i navijam za kulturno povezivanje.

BURO. razgovor: Ognjena Ratajac (фото 4)

Sa malim serijama i dropovima veoma igraš na liniji trendova prodaje na svetskom nivou, kako biraš artikle koje ćeš ponuditi i marke sa kojima ćeš se udružiti?

Pošto ne moram da imam velike sezonske kolekcije, imam taj luksuz da mogu da reagujem brzo i veoma brzo po osmišljavanju artikal može da izađe u prodaju. Dosta se vodim sopstvenom intuicijom. Svake sezone tu je nekoliko limitiranih serija majica i dukseva u raznim bojama. Na početku je tu bila i stationery kolekcija. Yugochic i Startas patike su nekako delovale kao logičan nastavak priče. Dok je kolaboracija sa Zla-Zla donekle delovala neočekivano, ali svi su je prihvatili kao zabavno iznenađenje. Često viđam devojke i momke po gradu kako šetaju Yugosick. Nastaviću da se igram sa brendom i da se povezujem sa malim kul markama koje mi deluju kao prirodan spoj.

BURO. razgovor: Ognjena Ratajac (фото 5)

Skoro sve it devojke iz regiona ponosno šetaju svoju Yugochic majicu, koga bi volela da vidiš u njoj od globalnih trendseterki?

Oliviau Palermo. Pratim je godinama i još nisam videla neku njenu stilsku grešku. Bilo bi sjajno zapravo i da vidim kako bi njen muž Johannes Huebl iskombinovao svoju Yugochic majicu.

BURO. razgovor: Ognjena Ratajac (фото 6)

Šta je za tebe definicija uspeha?

Zadovoljstvo. Da iz dana u dan vidim pa makar i male pomake u svom radu. Da se probudim srećna i svaki dan uživam u svom životu.

Šta je za tebe sreća?

Moj sin Ilija.

BURO. razgovor: Ognjena Ratajac (фото 7)


Sve fotografije su napravljene SAMSUNG GALAXY NOTE10 telefonom

Sigurnost kao prioritet

Samsung omogućava korisnicima da stalno budu povezani sa stvarima koje su im najvažnije. U raskoraku između poslovnih i privatnih obaveza, trudimo se da održavamo kontakte sa našim prijateljima i voljenima, pri čemu koristimo uređaje za čuvanje važnih podataka i kao pristupne tačke mnogim mrežama. Sigurnost našeg “mobilnog” života je za Samsung prioritet, zbog čega je integrisao Knox platformu koja pruža zaštitu na više nivoa. Od trenutka kada je uređaj uključen Knox je stalno u službi zaštite njegovog identiteta, kao i ličnih i profesionalnih informacija koje se na njemu čuvaju. Knox pruža dvostruku zaštitu – od samog sklopa čipeva uređaja, pa sve do instaliranih programa i operativnog sistema. Drugi nivo zaštite predstavlja Secure Folder aplikacija u kojoj je moguće sačuvati sve što želite samo za svoje oči i jedino vi kao korisnik imate pristup “vašoj skrivenoj kutiji”. Radi se o moćnim uređajima poslednje generacije koji svojim korisnicima pružaju uvek više, dizanjirani su tako da budu lepi koliko su i snažni, kombinujući elegantan dizajn sa moćnim performansama i produktivnošću i omogućavajući korisnicima da maksimalno iskoriste svaki trenutak. Inspirisan generacijom koja u svom radu spaja posao i privatni život, Galaxy Note10 korisnicima pruža slobodu i mogućnost da iskažu svoju kreativnost, ostvare svoje ciljeve i rade ono što vole – gde god se nalazili.

Pročitajte BURO. test Note10+ uređaja.

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor

Ostavite komentar