Pretraga

Koliko daleko ste spremni da idete zbog beauty trika?

Koliko daleko ste spremni da idete zbog beauty trika?

Da li smo išta naučili iz Tessica Brown i Gorilla Glue scenarija?

Tekst: Manda Javorina

Više od mesec dana nakon “nezgode” - ako odlučimo da celu priču posmatramo kao nešto što se ovoj ženi desilo, a ne nešto što je sama sebi uradila - Tessica Brown više nema super-lepak u kosi. Zahvaljujući plastičnom hirurgu iz Los Anđelesa Dr. Michaelu Obengu, gđa Brown je konačno slobodna.

Ne znam da li ste ovu dramu pomno pratili, a pregledi njenih videa na TikToku govore da mnogi jesu, ali poslednjih nekoliko nedelja bile su poprilično burne za Tessicau Brown, ženu iz Luizijane, koja je negde u januaru odlučila da u nedostatku svog regularnog laka za kosu, jednostavno iskoristi super-lepak firme Gorilla Glue.

Nakon praktično mesec dana od nemilog događaja, očajna Tessica obratila se svojim pratiocima na TikToku videom u kom traži pomoć ali i prosvetljuje široke narodne mase rečima da je njena odluka da stavi super-lepak u spreju na kosu “a bad, bad, bad idea.” Na ovo imam samo da kažem: No shit, Sherlock.

Nakon 15-ak pranja, isprobavanja raznih tretmana i odlaska na hitan prijem, njena kose se bukvalno nije pomerila ni makac dok je broj pregleda njenih videa samo rastao: preko 30 miliona i više, ako računamo Twitter i Instagram. Cela priča dobila je srećan kraj zahvaljujući gorepomenutom plastičaru koji je prvo smislio kako da napravi rastvarač za lepak, a satim i pro bono izveo intervenciju kojom je jadnu Tessicau oslobodio muka u vidu okamenjenog repa.

Ne znam da li treba (opet) da naglašavam da je ovo svesno uradila sama sebi ali nekako me zaista brine činjenica da je Tessica Brown zaposlena kao upravnik dečijeg vrtića i da vodi plesnu trupu. Pustite da vam ovo dopre do mozga. Osoba koja je po sopstvenoj izjavi mislila da će biti ok da stavi super-lepak umesto laka za kosu pošto na ambalaži piše da se lepak ne sme koristiti na koži ali “ne piše ništa o kosi” je neko ko je zadužen o tome da vodi računa o velikom broju dece. U najmanju ruku jezivo.

Dok smo razgovarali o ovome u redakciji, isplivala je i priča o devojci koja je - po sopstvenom priznanju da ne bi platila ulaznicu u klub - u isti probala da uđe kroz prozor wc-a, tom prilikom se okliznula, pala i slomila nogu, a zatim dotični klub tužila zato što nigde nije bilo znaka da je pod mokar. Tužbu je, čini mi se i dobila. Ni na jednu ni na drugu priču ne umem da odgovorim nikako drugačije osim da se radi o neviđenom teatru apsurda - koji nam život odlučno priređuje na gotovo svakom ćošku.

Povela se, naravno i priča o tome da li će Tessica Brown tužiti firmu Gorilla Glue. U stvari, ceo razgovor počeo je od toga da sam ja bila frapirana činjenicom da se firma Gorilla Glue javno izvinila TikTokerki - ako je to bila pre ovog lansiranja u orbitu slavnih. Razumem da ih je neki pravni tim na to naterao pošto svi znamo kako ove stvari funkcionišu u SAD ali nikako ne razumem kako iko pri zdravoj pameti može da pomisli da su joj zaista dužni izvinjenje. Ovo je put do pakla potpunog odbacivanja lične odgovornosti kao društvenog pojma, a pri tom mi se čini da nije čak ni popločan dobrim namerama.

Ipak, čim se povede reč o manipulaciji javnim mnjenjem i onome što javnost smatra sopstvenom moći, ne mogu da ne pomislim na to da je firma Gorilla Glue na neki način i profitirala jer realno kada bi bilo koji lepak na svetu odjednom postao predmet interesovanja milionskog auditorijuma? Jedno izvinjenje je zaista mala cena za to pogotovo što je Tessica izjavila da nema nameru da kompaniju tuži. Da li smo svi postali žrtve gerila marketinga?

Verovatno ne.

Ako jesmo, onda im svima zajedno skidam kapu. Ovo ne znači da pare nisu u igri ali mnogo su manje od onoga što bismo očekivali od neke velike akcije. Naime, Tessica je napravila Go Fund Me stranicu kako bi prikupila novac za svoje medicinske tretmane i uklanjanje lepka. Pošto je Dr Obeng intervenciju obavio bez novčane nadoknade, ona je odlučila da prikupljena sredstva donira dobrotvornoj organizaciji čiji je gorepomenuti doktor pokrovitelj. Iznos je nešto veći od 20.000 dolara. Da, samo toliko.

Ipak, ukoliko svojih 15 minuta bude odigrala pametno (ili je možda prikladnije reći “gluplje"), Tessica ima dobre šanse da svojih preko 30 miliona pregleda pretvori u karijeru i da se zatim smeje ljudima koji su je nazvali glupom (uključujući tu i mene) svaki put kad se zaputi u banku. Kakvu karijeru? Ne znam. Ali ne bi bila ni prva ni poslednja koja bi odigrala na taj način.

Realno, to bi možda bio i najsrećnji scenario. Što za nju, što za tu decu koja idu u njeno zabavište. Ozbiljno, ljudi, mislite o tome.

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor