Pretraga

Zašto smo toliko očajni da impresioniramo druge

Ogoljena (i pokrivena) istina

Tekst: Iza štendera

Čini se da niko više ne čita magazine. Niti ih barem prelistava, kao što smo svi činili u poslednjoj blistavoj eri štampanih medija, pre nego što je Instagram ukinuo taktilnu čar saznavanja modnih vesti zamenivši je rapidnim skrolovanjem kroz nikad apsolviran feed.

Pa ipak, u ovo post-print doba, deluje da smo više nego ikad zainteresovani da (po)kažemo mišljenje o nekoj viralnoj naslovnoj strani, da slučajno neko ne bi pomislio kako nemamo (dovoljno jak) stav. A kontroverzi je na pretek - poslednje dve koje su zaokupile svačiju pažnju su ona sa Lindom E. za britanski Vogue i Nikol K. na Perfect magazinu.

Slučaj pomno zamotane i u postprodukciji prepeglane Evangeliste savršeno je opisala naša modna urednica Manda, a ako još niste stigli do razodevene Kidman na ovom niche modnom tomu, ni ne morate iskreno. Senzacionalna Nicole nam se prikazuje u garderobi koje bi se postidela i Nicky Minaj - dopičnjak marke Diesel i podjednako oskudan melirani top treba da nas ubede kako je oskarovka i ikona “na ti” sa trendovima Generacije Z, “zategnuta kao praćka” da to može i da dokaže.

Čak i da ne uđem u tragipoetiku slučaja najpoznatijeg lica na svetu koji je neuspešna estetska procedura dovela na ivicu kubizma - moram da se zapitam zar je najvažnija poruka koju Kidmanova hoće da pošalje sa naslovne strane u 55. godini bilderski fleks napetih bicepsa?

Zapravo, oba ova primera pogrešne procene medijske opscene svode se na iste one slabosti koje, hteli da priznamo ili ne, svi gajimo u sebi: da od želje da zadivimo zaboravimo ko smo u stvari.

U tom smislu, ni ne čudi što nas trigeruje da vidimo kako su zvezde iste kao mi - nesigurne do mere da sebe ubede kako novo lice ili nestvarno telo mogu da nas učine besmrtnim, otresu prašinu sa svakodnevice kojom nismo zadovoljni i skrenu pažnju sa praznine koju ni najbahatiji shopping na kugli zemaljskoj niti prosecco koji teče kao iz česme ne mogu da popune. Ako nam drugi zavide na tome “koliko dobrooooo izgledamo”, da li ćemo konačno više voleti sebe?

Pa ne.

I Linda i Nicole, a i milioni drugih poznatih i neznanih žena širom sveta, ne operišu se niti opsesivno vežbaju da bi opčinile muškarce već da bi videle taj pogled zavisti u očima drugih žena. Envy is the new sex, i digitalno doba čini da “blago njoj” sindrom raste kao virus u laboratoriji sa svakim novim “hejt lajkom”.

Dovodi nas do ruba toksičnih odluka, i nepovratno slabi potencijal da se sa životom nosimo kako je jedino moguće - da volimo sebe i kad nema nikog da nam kaže da smo lepi.

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor