Svetla reflektora, bleštavi osmesi i, naravno, tišina koja usledi kada istina polako ispliva na površinu: to je bila atmosfera u Dolby Theatre-u kada su Eugene i Dan Levy otvorili 76. dodelu nagrada Emmy. „Znam da mnogi od vas očekuju da ćemo se šaliti na račun toga kako ‘The Bear‘ nije komedija,“ rekao je Eugene s osmehom koji je jasno govorio: „Neće biti šale.“
Publika je reagovala pomalo neobično, kao da su u istom trenutku bili i šokirani i oduševljeni, dok su gledali kako omiljeni otac i sin iz „Schitt’s Creek“ ističu problem koji već neko vreme muči televizijsku industriju: niko više ne zna kojoj kategoriji pripada koja serija. Svi vole „The Bear,“ ali gotovo svi se slažu da je to drama s povremenim humorističkim izletima, koja je u komediju svrstana samo zbog trajanja epizoda, ali i činjenice da producenti sami mogu odrediti za koju kategoriju će prijaviti seriju koju prave.
Tokom večeri, čitava situacija se činila kao da će Akademija televizijske umetnosti i nauka ponovo upasti u svoje uobičajene trikove, zatvarajući oči pred problemom žanrovskog preplitanja i servirati „The Bear“ na zlatnom tanjiru. Onda je Jean Smart je, logično, osvojila nagradu za najbolju komičarku, ali ona je već petostruki dobitnik Emmyja, uključujući dva za njen neodoljivi nastup kao Deborah Vance u seriji „Hacks“ (koja je kod nas nespretno prevedena kao “Komičari,” iako je jasno da su komičarke u pitanju).
Svoje glumačke pobede ponovili su protagonisti „The Beara“, Ebon Moss-Bachrach i Jeremy Allen White, kao i tvorac serije, Christopher Storer za režiju. Kreatori „Hacksa” odneli su, pak, pobedu u kategoriji najboljeg scenarija, ali su to uradili i 2021. godine protiv još jednog giganta, „Teda Lassa.”
Cela noć bila je poput bizarne ljubavne afere između prošlosti i sadašnjosti, sa Akademijom koja je izgledala kao da ne da odluči da li želi da se zaglavi u starim vremenima ili da konačno prizna šta je zapravo komedija. Dok smo svi čekali da „The Bear“ pokupi sve nagrade, „Hacks“ je uletela kao nepristojna ljubavnica koja se ne izvinjava i odnela glavnu nagradu, ostavljajući nas sve da se pitamo šta je, zapravo, Akademija zapravo misli.
The Bear je ipak rekorder…
Možda je pobeda genijalnih komičarki u kategoriji komedije bila samo fasada za umirivanje ljubitelja prave komedije. U međuvremenu, „The Bear“ je trijumfalno zauzeo tron, postavši rekorder sa najviše osvojenih Emmyja za komediju u jednoj sezoni. Serija je osvojila osam nagrada na prošlonedeljnoj Creative Arts ceremoniji, uključujući one za Jon Bernthal-a i Jamie Lee Curtis, koji su briljirali kao gostujući glumci u emotivnoj božićnoj epizodi „Fishes“. Kao da im je to bilo predodređeno.
Serije koje inače dominiraju dodelama retko kada izgube glavnu nagradu, sem ako članovi Akademije tj. oni koji za njih (ne) glasaju ne žele da pošalju neku poruku. Već godinama gledamo kako dramatični performansi u komedijama bivaju nagrađeni, i obrnuto, pa je tako u januaru ove godine, na odloženim Emmyjima, “The Bear” krunisan kao najbolja komedija. Ali da su im uručili još jedan trofej u istoj godini, to bi bilo kao da nam serviraju dodatni kolač na kraju već dekadentne večere – preterano, nepotrebno, i nesnosno, kao šećer preko karamelizovanog šećera.
„Hacks“, iako ima svojih dramatičnih trenutaka, ostaje komedija u svojoj srži. U suštini, to je priča o šou-biznisu, a Holivud ne može odoleti prilici da proslavi samog sebe.
Možda je vreme da Akademija ozbiljno razmisli o ponovnoj kategorizaciji, kako ne bismo sledeće godine opet bili zarobljeni u istoj začaranoj dilemi.
Pobeda serije „Hacks“ bila je kao dah svežeg vazduha u noći koja se osećala kao nostalgična vrtoglavica, mešavina prošlosti i sadašnjosti. Ova druga dodela Emmyja u jednoj godini bila je očigledan poziv na putovanje kroz vreme, sa ponovnim susretima i omažima starim TV vremenima. Ali dok su neki grlili prošlost kao ljubavnika koji nikad ne odlazi, oni smeli, oni drski, poput „Hacks“, bacali su pogled prema budućnosti, spremni da isprepliću svetove i oblikuju televiziju koja tek dolazi.
Fotografije: Promo