Jay-Z je od danas zvanično prvi hip-hop milijarder

    03.06.2019.
    RECOMMENDED

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/06/COVER_JAY_Z.jpg

    Ikona pop kulture, umetnik, hip hop legenda od danas zvanično je i milijarder. Od mutnih i maglovitih underground početaka, do akumulacije kapitala koji sada iznosi preko milijardu dolara, Jay-Z spada u nekolicinu imena industrije koji su uspeli u tome, a sasvim sigurno je prvi hip-hop muzičar sa ovakvim statusom. Njegova imperija je rasla srazmerno, polako, ali konstantno i podrazumeva mnoge grane o kojima se nešto manje zna, kao što su nekretnine, alkohol, umetnost, i deonice u različitim kompanijama, od kojih je jedna od glavnih Uber. Ključna poenta u razvoju i rastu je verovatno bio trenutak kada je poznati hip-hoper shvatio da je krucijalno da gradi svoj lični brend umesto da promoviše nečiji tuđ, i tako je došlo do Rocawear linije odeće koju je započeo 1999. da bi je 2007. prodao Iconixu za 204 miliona dolara, D’Ussé konjaka koji drži zajedno sa Bacardijem, i Tidal muzičkog streaming servisa. Kao što Kasseem „Swizz Beatz“ Dean, producentska supersila iza nekih od najvećih hitova kaže, Jay-Z je mnogo više od hip-hopa: „On je šema, predložak za kulturu. Običan lik koji izgleda kao mi, zvuči i razmišlja kao mi, voli kao mi i koji je uspeo u nečemu za šta uvek smatramo da je iznad nas.“

    Raščlanili smo njegove zarade, poslove i ulaganja, i ispostavlja se da Jay-Z stvarno jeste ozbiljan biznismen.


    D’Ussé

    Njegov konjak, zajednički posao koji ima sa gigantom Bacardijem, je porastao za gotovo 80% na godišnjem nivou. Prema rečima eksperata, Jay-Z uspešno komunicira sa potrošačima koji su privučeni premijum, luksuznim lifestyleom i zna kako da im priđe i šta da ponudi.


    Armand de Brignac

    Jay-Z je iskoristio svoju muziku da pokrene biznis zlatnih flaša „Ace of Spades“ šampanjca od 300 dolara, brend koji je lansirao 2006. videom za „Show Me What You Got“.


    Uber

    Njegov udeo u Uber kompaniji se procenjuje na 70 milliona dolara, a navodno svoj deo je kupio za samo 2 miliona još 2013., nakon koje je cifra samo rasla.


    Nekretnine

    Nakon rođenja blizanaca 2017. godine, Jay-Z i Beyoncé su kupili dve nove rezidencije: onu u Istočnom Hemptonu za 26 milliona dolara i rezidenciju u Bel Eru za 88 milliona dolara. Jay-Z poseduje i pentahus u Tribeki, koji je kupio za 6,85 miliona dolara još 2004.


    Tidal

    2015. godine Jay-Z je dao ponudu za sestrinsku kompaniju skandinavskog streaming servisa, za svega 60 miliona dolara. Relansirao je Tidal kasnije te godine, sa dosta drugih poznatih investitora muzičara među kojima su i Beyoncé, Kanye West, Calvin Harris.


    Umetnička kolekcija

    U pesmi „Picasso Baby,“ Jay-Z se hvali Basquiatom u kuhinji i sva je prilika da se ne šali. Više od decenije, Jay-Z kolekcionira radove i investira u dela kao što je Basquiatova „Mecca“ koju je kupio 2013. za navodnih 4,5 miliona dolara.

     

    Saznaj više:
    Povezani članci: