Kako bi izgledale najpoznatije naslovne strane da su nastale u doba korone

    11.04.2020.
    RECOMMENDED

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/04/naslovne-cover.gif

    Pisali smo pre neki dan kako je izdavaštvo reagovalo na trenutnu situaciju i kako su svi magazini, od nedeljnika do modnih, prilagodili svoju uređivačku politiku oslušujući trenutak. Zaključili smo da upravo odgovornošću i kreativnošću koju iskazuju nove naslovne strane, trenutno aktuelna izdanja odskaču i postaju relevantna i da će zbog kombinacije ta dva faktora ostati zauvek upamćena, čak i kada ovo sve prođe. Zatim smo počeli da razmišljamo da su isto tako kroz istoriju postojale naslovne strane koje su na neki način definisale savremenu kulturu i društvo i da će nam, iz raznih razloga, te naslovne ostati zauvek u sećanju. Tako smo se odlučili na jedan mali eksperiment: kako bi te naslovne koje su nam ostale urezane u sećanju izgledale da su nastale u doba pandemije korone?

    Pozvali smo Stefana Gajića i odlučili da započnemo ovaj mali zajednički projekat. Pred vama su naslovne strane koje je Stefan napravio i njegovo razmišljanje koje stoji iza ovog kreativnog zadatka.

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/04/1586787362129859.jpg

    Da li je svaka naslovna „ista“ ili je svaka naslovna posebna?

    „Verujem da smo do sada svi navikli da viđamo savršeno upeglane naslovne strane najvećih časopisa na svetu. U moru naslovnih strana, ima onih koji su ostavile trag ne samo na print industriju već na ceo svet vizuelnih komunikacija. Ta retka rešenja koja su promenila svet, nikad neće izaći iz „mode“. Te fotografije su ostale zaleđene u vremenu i prostoru.“

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/04/1586787362227344.jpg



    Te naslovnice su svakako bile stvar trenutka: političkog, modnog, društvenog. One su reakcije na stvari koje su se tada dešavale. 

    „Ali mi se nalazimo u drugačijem svetu od onog u kome su nastale te legendarne naslovne strane. Ponekad je teško da shvatimo koliko se naš svet promenio u veoma kratkom roku. Kako bi mogli da prikažemo ovu promenu? Kako da napravimo konstrast između onoga ranije i ovog sada?“

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/04/1586787362195952.jpg


    Kako se rodila ideja? 

    „Ideja je bila da uzmemo naslovne strane i fotografije koje smo svi videli, i napravimo da izgledaju kao da su nastale u vreme Covid-19. Od magazina Time pa do National Geographica. Najlegendarnije naslove strane su izmenjene da oslikavaju današnju situaciju.“

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/04/1586787361922034.jpg

    Rezultat je neverovatan i tera na razmišljanje. Kako je samo malo dovoljno da se sve promeni.

    „Ono sto je mene najviše od svega iznenadilo jeste koliko zapravo dodavanjem jednog elementa mi menjamo priču i kontekst. Zamenili smo savršenost realnošću. Vrlo brzo shvatamo koliko ova situacija ne bira. Nije bitno da li ste na naslovnoj strani magazina Vogue ili Rolling Stone. Svi smo u ovome zajedno i jedino zajedno možemo promeniti stvari.“

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/04/1586787361994533.jpg


    Saznaj više:
    Povezani članci: