Crveni ruž je postao obavezan proizvod u svakom neseseru, ali i jedan od najmoćnijih simbola u beauty svetu, posebno kada se sagleda istorija ženskog pokreta. Ovaj vizuelni izraz je bila deklaracija društvenog statusa, simbol otpora i pokazatelj samopouzdanja.
CRVENI KARMIN I EMANCIPOVANA ŽENA
Kada su američke žene marširale za ravnopravnost (između ostalog i za pravo glasa) 1912. godine, sufražetkinje su nosile crveni karmin kako bi privukle pažnju javnosti. To je bio simbol nezavisne i emancipovane žene, što se tada smatrala skandaloznom pojavom. Ovaj subverzivan potez bi izazvao osudu od strane muškaraca (i nekih žena) koji su smatrali da su ovakve žene moralno nedostojne.
Vođe sufražetkinja, posebno Elizabeth Cady Stanton i Charlotte Perkins Gilman, volele su ovu boju ruža zato što su smatrale da zastrašuje muškarce, što je u to vreme možda bilo i tačno. Preduzetnica i osnivačica kozmetičkog brenda Elizabeth Arden delila je besplatne primerke svetlocrvenog karmina ženama dok su marširale duž Pete avenije u Njujorku. Tako je počeo da postaje simbol slobode i pobune, pokazatelj da se žene bore za nezavisnost od društvenih normi koje ih ograničavaju.
Crveni ruž u kontekstu politike i dalje opstake. Muškarci i žene su 2018. godine u Nikaragvi nosili crveni ruž kao prikaz solidarnosti i podrške za aktivisti koji su vodili demonstracije protiv vladajuće partije. U Čileu 2019. godine je skoro 10.000 žena izašlo na ulicu sa crnim povezom preko očiju i crvenim ružom, u znaku protesta protiv seksualnog nasilja u njihovoj zemlji.
BOJA STRASTI I SNAGE
Crveni karmin je šik i elegantan, ali i mnogo više od toga. „Ženski pokret se odnosio na borbu da žene imaj izbor, što se odnosi i način na koji izgledaju. Crvena boja je boja strasti i snage. Mislim da je šminka sada zaista način da se slobodno izražavamo“, rekla je Gabriela Hernandez, istoričarka i osnivačica kompanije Bésame Cosmetics.