Ko i šta danas utiče na ljude da kupuju kozmetiku?
Odgovor na ovo pitanje je do relativno skoro bio veoma jednostavan: Youtube influenseri. Oni sa videima koji traju bar petanestak minuta (a najčešće i duže) u kojima se u sitna crevca i šepurenje raznih vrsta ekspertiza na široko objašnjavaju novi it-sastojci krema i seruma ili trikovi konturiranja. Shvatati sebe i svoje mišljenje (pre)ozbiljno bio je imperativ.
Premotavamo unapred, do današnjih dana i situacija je poprilično drugačija, bar u praksi.
mnogi nedavni fejlovi kozmetičkih brendova u marketingu i prodaji desili su upravo zbog velike promene težišta po pitanju toga na koga se ljudi ugledaju i kome dopuštaju da na njih utiče
Youtube je nekada bio mesto na koje su ljudi hrlili kako bi gledali tutorijale za šminku u kojoj posle ne bi mogli ni da izađu iz kuće po danu (mada neke to nije sprečavalo, a ni dalje ih ne sprečava). Ipak, većina kupaca danas želi nešto drugo.
Razlozi za ovo su mnogi, a jedan od njih su svakako promene koje smo svi doživeli u protekle dve godine. Način na koji živimo, na koji se oblačimo i šta na sebe stavljamo u svakom smislu su se dratsično promenili, a zajedno sa tim promenio se i način na koji reagujemo na njihovo prezentovanje.
Mnogi ljudi, pogotovo oni mlađi od 25 razočarani su merom do koje sadržaj na društvnim mrežama postaopromotivan i to se ne odsnoi samo na plaćene sponzorisane kritike i objave. Slično važi i za slučajeve u kojima influenseri guraju svoje sopstvene brendove, prozivode i kolaboracije.
Dodajte na ovo činjenicu da je attention spam spao sa kratkog na još kraći i slika postaje sve potpunija i jasnija.
pa kuda su onda otišli sva pažnja i uticaj koji su decenijama uživali youtuberi? preselila se na tiktok
YouTube je izrodio mnoge beuaty zvezde ali više jednostavno ne rezonira kod potrošača. Vrlo slično važi i za predragi nam Instagram na kom je hashtag #ad, sve sa influenserom koji u ruci drži tubu sa kremom ili maskaru dok na sva usta hvali proizvod u pitanju postao, nardnim jezikom rečeno, bajat.
TikTok je došao glave influenserskoj hijerarhiji. Čuvari kapije influenserskog carstva, posebno onog beauty na Youtube-u, pale su sa praskom sada kada pripadnici Generacije Z postaju ciljna grupa. Njih ne interesuje broj pratilaca, baš ih je briga za fensi videe, tečne pudere koji izgledaju kao da ste ih naneli špahtlom ali i za saradnje za kozmetičkim gigantima. Ovo je dokazana činjenica. Uostalom zar nisu najveće TikTok senzacije najčešće srednjoškolci i studenti čiji videi su nekako postali viralni?
Beauty rutine i kupovina inspirisana klipovima koji traju pola minuta do minut, a napravili su ih „obični ljudi“ danas i gvozdena vrata otvaraju. Ideja o plasiranju proizvoda je u suštini ista ali je forma drastično pormenjena, baš kao i činjenica da ovaj pitak sadržaj prave ljudi koji nisu influenseri – ili se bar tako čini.
Na kraju krajeva, posle izvesnog vremena i TikTokeri su postali ozbiljna vrsta influensera za sebe. Hajde da ne zaboravimo da su svi ti spontani video koje su napravili „obični ljudi“ mamac za velike brendove i daje samo pitanje vremena kada će im zakucati na vrata. A onda, hajde sve jovo-nanovo.