Pametno izgrađen posao: Glossier je i zvanično postao brend od milijardu dolara

autor BURO.
COVER SQUARE glosier 1

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/04/SLIKA_U_CLANKU_glosier.jpg

Prema magazinu Wall Street Journal

Američki brend Glossier je jedan on onih brendova koje još uvek moramo da naručujemo od ljudi koji putuju u inostranstvo. Svoje želje uglavnom svedemo na nekoliko (već) kultnih proizvoda, a hteli bismo da kupimo sve! Ako ste, kojim slučajem, probali da odete u njihovu radnju u njujorškoj četvrti Little Italy, onda znate da ulazak u nju nije jednostavna misija. Kad nije gužva, u redu se čeka desetak minuta, a kad jeste, i po pola sata. Niz njihovih proizvoda je skoro preko noći dostigao kultni status (kao na primer Haloscope Dew Effect Highlighter), a ponudu stalno (i pametno) dopunjuju, potpuno svesni činjenice da će preko noći osvanuti na hiljadama Instagram profila takozvanih beauty junkies. Zbog ovog, i mnogih drugih razloga, nije nas iznenadila vest da je Glossier, nakon poslednjeg kruga finansiranja, dobio od investitora sto miliona dolara i tako dostigao vrednost od okruglo milijardu. Ono što je zapravo bitno jeste činjenica da se radi o nezavisnom brendu koji je uspeh postigao zahvaljujući trudu nekoliko entuzijasta iza beauty portala Into The Gloss, na čelu sa devojkom koja ga je osnovala, Emily Weiss. Podatak da su prošle godine vrednost od milijardu dolara dostigli i brend Path McGrath i Kylie Cosmetics idu u prilog tome da će manje kozmetičke marke sve više uzimati deo kolača gigantima.

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/04/about_01-e9047e58ae02c878cef0940ced0d1166018717e0cd93e679beb2f219cdd7d8714.jpg

 

Ipak, dok se gorepomenuti brendovi poprilično oslanjaju na popularnost svojih osnivača, Glossier svoj uspeh duguje isključivo izuzetno pametnoj strategiji poslovanja. Danas nije dovoljno imati genijalnu ideju – ako ne pratite aktuelne trendove, nećete imati mnogo koristi od nje. Emily Weiss je, u sklopu svog sajta Into The Gloss, izgradila zajednicu koja se jako oslanja na povratne informacije od svojih čitateljki-potrošača. Bila je dovoljno mudra da rano prepozna potencijale koje donosi takva interakcija. Društvene mreže kao što su Facebook i Twitter redovno puni sadržajem na koji posetioci mogu lako da se nadovežu. „Ako u komentarima vidim nešto uzbudljivo, to prihvatamo.“ izjavila je. Sajt mesečno posećuje osam miliona čitatelja, a uredništvo je na vreme shvatilo kakav je to potencijal za dalji razvoj poslovanja.

Tri godine nakon lansiranja sajta, Emily Weiss se prihvatila ambicioznog poduhvata pokretanja linije proizvoda za negu kože i dekorativnu kozmetiku. Svoj potez je objasnila dugogodišnjim iskustvom u testiranju kozmetike što joj je pružilo informacije o tome šta na tržištu nedostaje i šta čini kvalitetan proizvod. Rezultat je brend Glossier, koji u ponudi ima šminku, tonike, balzame za usne, hidrantne kreme… Kupci su prepoznali kvalitet, a oni kao proizvođači su se našli u situaciji da ne mogu da isporuče dovoljnu količinu proizvoda u odnosu na potražnju. 

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/04/BalmTrio_02_All.jpg

 

Ono što je u ovoj priči zanimljivije i od samog uspeha je način na koji je on ostvaren. Sama Emily je uvek kao jedno od glavnih načela svog poslovanja isticala transparentnost i upućenost čitatelja-kupaca u skoro sve njegove sfere. U skladu sa tim, objavila je detaljan izveštaj o tome kako je linija kozmetike krenula od nule i postepeno došla do investicije od dvadeset miliona dolara koja im je omogućila dalji razvoj poslovanja, kao što su otvaranje prodajnog mesta i međunarodna dostava. Za početak je objasnila kako je svesna da put neće biti lak jer, uprkos velikom broju čitatelja, ne postoji nikakva garancija da su zainteresovani za kupovinu proizvoda, kao ni to da će sami proizvodi biti dobri.

Pošto u principu ne prihvata „ne“ kao odgovor, nakon duge potrage pronašla je Kirsten Green, preduzetnicu koja se bavi rizičnim investicijama. Greenova je pristala da kupi udeo u kompaniji, platila ga milion dolara i time dala prvu finansijsku injekciju proizvodnji. Brend je iznajmio kancelarijski prostor i zaposlio desetak ljudi. Podstaknuti prvim talasom uspeha, nastavili su da traže ulagače i pronašli ih u firmi Thrive koja je već investirala u mega-uspešne projekte poput Instagrama. Glossier je tako dobio narednih osam miliona dolara i lansirao nove proizvode, proširio kancelarije i zaposlio veći broj ljudi. Brend se razvio, postao tražen, a nove investicije je postalo lakše privući. Kompanija IVF, ulagač u Snapchat i Twitter, dala im je konačni vetar u leđa investicijom od dvadesetčetiri miliona.

 

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/04/1about_03-59d710170d09bb97a8a6037388c94bdff93caae91d36adee975cf50563ec201b3.jpg

 

Sajt Into The Gloss i brend Glossier, koji je nastao nešto kasnije, savršen su primer savremenog poslovnog modela koji prati trendove, maksimalno uključuje korisnike i ne boji se da rizikuje. Čitatelji koji su na početku pratili savete insajdera na portalu, sada su kupci kozmetike sa potpisom Glossier. Naučili su da veruju uredništvu i vrlo dobro znaju da će njihovi eventualni predlozi ili kritike biti razmotreni (i eventualno, uvaženi). Emily Weiss je od svojih brendova napravila ono čemu mnogi teže, a vrlo mali broj uspeva, a to je da vodi posao koji je delimično stvorila i njena publika, a kojoj je maksimalno stalo da se on unapredi i opstane na tržištu. Upravo to je način na koji se u roku od manje od deset godina dolazi do brenda od milijardu dolara.