5 najvećih trendova koji će vladati kozmetičkom industrijom u 2020. godini

    10.01.2020.
    RECOMMENDED

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/01/beautytrends2020-cover.gif

    Prošlu godinu su obeležili porast ekološke svesti (i zahteva), neinvazivne metode podmlađivanja i, naravno, kozmetički proizvodi koji kao aktivan sastojak sadrže marihuanu. Ne bi trebalo zaboraviti i apsolutnu navalu brendova koji nose poznata imena – mnogi su se zadržali samo na nivou najave, a neki su postigli bilionske cene pri prodaji. Evo šta će, po svemu sudeći, gledati na polju kozmetičke industrije u toku 2020 godine. (hint hint – generacija Z ima puno veze sa tim).

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/01/1578652976206951-1.gif

    Konglomerati kupuju clean beauty brendove

    1

    Iako niču kao pečurke posle kiše, većina clean beauty brendova nema ozbiljne resurse, jako brzo rastu i to često nisu u stanju da logistički isprate. Kozmetički giganti nemaju dovoljno inovacija, a čini se i da su pustili malo vremena da vide da li je ljudima starno stalo do planete ili nije, i da li će ovi “mali” revolucionarni individualci uspeti nešto da urade. Logičan sledeći (korporativni) korak: veliki kupuju male. Tako svi dobijaju, pod uslovom da se održe standardi proizvodnje. Tako je Shiseido kupio Drunk Elephant, brend koji je gotovo preko noći (čitaj: za svega nekoliko godina postojanja) dostigao gotovo kultni status među ljubiteljima ove vrste kozmetike, i za njega platio 845 miliona dolara. Unilever je kupio japanski Tatcha za $500 miliona. Pored ovakvih preuzimanja, očekujemo i da veliki brendovi počnu sami da proizvode clean beauty linije. Neka igre počnu!

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/01/1578653430030221-1.gif

    Proizvodi koji ne sadrže vodu

    2

    Još jedan trend koji proizilazi iz brige za planetu je kozmetika koja ne sadrži vodu. Pročitajte bilo koju etiketu i videćete da je “acqua” na vrhu liste sastojaka. Pošto je potrošnja vode jedno od glavnih pitanja na ovom frontu, mnogi brendovi su pokrenuli istraživanja kako da smanje sadržaj vode u svom asortimanu ili da je potpuno izbace i prebace se na jače koncentrovane formule (od kojih se neke aktiviraju u dodiru sa vodom ali je ne sadrže), ili ulje gde je to moguće.

    Sam trend je započeo u linijama za kosu pre nekoliko godina, a nezavisni brendovi poput Pinch of Colour danas prave šminku po ovom principu. Tatcha, sa svoje strane proizvodi serume i proizvode za negu kože, a konglomerati Procter & Gamble najavio je liniju za kosu koja ne sadrži vodu za ovu 2020. godinu.

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/01/1578653533301945-1.gif

    Kozmetika sa potpisom influensera

    3

    Naravno, ne samo u smislu da je promovišu ili “pozajmljuju lice” već da zvanično stoje iza celog projekta. Ovo je trend koji apsolutno nije nov ali ako ste mislili da ne može biti veći nego prošle godine, razmislite još jednom. Mnoge najavljivane linije još uvek nisu ugledale svetlo dan (kao, na primer, ona sa potpisom Hailey Bieber), a one koje postoje stalno i neprekino rastu. Ovome je svakako najviše doprinela Kylie Jenner koja je nedavno prodala deo svoje kompanije za neverovatnu sumu i time pokazala šta je sve moguće na ovom polju. Hudai Kattan su se prošle godine pridružili Jaclyn Hill, Tati Westbrook, Patrick Ta i Nikita Dragun, a ove godine očekujemo da im se pridruži James Charles na krilima nedavne drame, kao i mnogi drugi koji tajno rade na sopstvenim linijama.

    Iako mnogi analitičari veruju da već postoji previše kozmetičkih brendova, to svakako neće sprečiti Youtube influensere da se otisnu i u ove vode. Razlog je vrlo jednostavan: imaju realnu šansu da dobiju jako puno uz (relativno) mali rizik. Ove godine očekujte napade paleta i balzama sa svih strana.

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/01/1578653638628306-1.gif

    Nove društvene mreže za nove generacije

    4

    Instagram i Facebook su i dalje platforme koje imaju najviše uticaja ali beauty industrija je posaban slučaj po mnogim stvarima pa i po tome koje platforme su presudne za uspeh u njoj. Brendovi su, pored Youtubea, počeli da primećuju i isprobavaju platformu TikTok koja je obuzela publiku genercije Z svojim kratkim formatima u stilu nekadašnjeg Vinea. Igrači poput Huda Beauty, Jeffree Star i Fentyja su svi otvorili svoje naloge, a brendovi kao što su Too Faced prave sponzorisane challenges u kojima se skupljaju poeni i dobijaju nagrade. Ovaj pristup omogućava mnogo veću slobodu i kreativnot nego tradicionalni kanali marketinga i prodaje, a upravo je to ono što mlađe generacije potrošača žele (pored transparentnosti i ekološke osvećenosti, naravno). Kao odgovor na trend, platforma TikTok uvela je opciju kupovine. Otvorite nalog, šta čekate?

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/01/1578659539478275-1.gif

    Ambalaža koja se reciklira

    5

    O ovome smo detaljno pisali i srce nam je puno zbog toga što je sve jasnije da se ne radi samo o prolaznom trendu već da je potrošačima zaista sve više stalo do reciklaže. Idealno rešenje i dalje ne postoji ali krećemo se u pravom pravcu. Mnogi brendovi su dobili dodatni hajp i popularnost zbog svoje politike da prave pakovanja koja se dopunjuju umesto da ih bacite, a što na duže staze smanjuje količinu otpada. Veliki igrači poput Guerlaina, Deciema, L’Occitane i Welede napravili su partnerstvo sa Terracycle kompanijom koja se bavi reciklažom u pokučaju da izgrade održive protokole za industriju koja se u velikoj meri oslanja na upotrebu plastike za jednokratnu upotrebu. Konglomerat L’Oréal je pokrenuo sopstvenu inicijativu pod imenom Seed Phytonutrients još 2018. godine sa proizvodima i ambalažom koji se mogu reciklirati.

    Jasno je da je za sistemske promene na ovom planu potrebno vreme ali se ova činjenica ne sme koristiti kao izgovor za odugovlačenje i ovo je trend za koji se nadamo da će sve više uzimati maha i koji podržavamo 100%.

    Saznaj više:
    Povezani članci: