Da li ste znali da je veštačka inteligencija napravila novi kozmetički brend? O čemu se tu uopšte radi

autor Kristina Mikulić
hrbeautysquare

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2022/05/hrbeautycover.jpg

Već je dobro poznato da se tržište rada uveliko automatizuje. Zamena rutinskih poslova robotima pomaže da se smanje količina i mogućnost grešaka, a procesi postaju efikasniji – što u teoriji treba da dovede do jeftinijeg proizvoda. Sa druge strane, pretpostavlja se da automatizacija dovodi do oslobođenja od dosadnih poslova kako bi ljudi mogli da se posvete kreativni(ji)m zadacima. Ovo je čest argument jer se uzima zdravo za gotovo ideja da AI, odnosno veštačka inteligencija, ne može da reprodukuje kreativni rad, no jedan mladi beauty brend sada pokušava da nas uveri kako je upravo AI u stanju da stvori ceo celcati pravi brend.

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2022/05/1652875713537249.png

Proven Skincare je jedan vrlo mlad inovativan američki brend za negu kože koji je nastao 2019. O njegovoj uspešnosti i oduševljenosti klijenata govore brojke, a navodi se kako su do 2021. godine ostvarili prihod u iznosu od 20 miliona dolara. Tajna njegove učinkovitosti jeste specijalni algoritam odnosno AI. Brend su osnovali konsultantkinja za poslovne strategije Ming Zhao i inženjerka Dr. Amy Yuan. AI algoritam su “nahranile” sa preko 4000 naučnih studija vezanih za kožu kako bi definisale probleme na koje treba ciljati, a zaključci su im pomogli u odabiru najučinkovitijih sastojaka. Svoj projekat zovu The Skin Genome Project, a temelji se na bazi podataka i zaključaka koje je kreirao AI dopunjenih odgovorima koje su davali sami kupci na temu ciljeva koje žele da postignu na svojoj koži, kao i na temu toga kako životni stil pa čak i mesto života utiču na zdravlje kože, isto kao i zagađenje vazduha. Sve ove informacije brend koristi u svrhu kreiranja personalizovanih proizvoda – što im je glavna okosnica diferencijacije u odnosu na druge brendove.

Osnovna Proven linija sastoji se od čistača, kreme sa zaštitnim faktorom i noćne kreme, a nedavno su tu osnovnu liniju proširili sa dva nova proizvoda: dve vrste krema za područje oko očiju – noćna i dnevna. Gledajući aktivne sastojke ostala sam razočarana. Početna priča ulivala mi je nadu da ću otkriti nešto potpuno novo. Naime, brend ne koristi ništa revolucionarno drugačije. Čini mi se da je te sastojke mogao da odabere bilo ko iole malo bolje razume svoje proizvode za negu kože. Linija sadrži retinol, vitamin C, ekstrakt zelenog čaja i Q10. Sastojke koje smo već videli u hiljadu kombinacija.

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2022/05/1652876085876563.pnghttps://buro247.rs/wp-content/uploads/2022/05/1652875713705254.png

Proizvodi su, naravno, onlajn popraćeni gomilom recenzija oduševljenih korisnika, pošto svakako jesu delotvorni. Kako i ne bi bili kad sadrže retinol, antioksidanse poput zelenog čaja i Q10-a, te SPF. Sve sastojke koje je moguće pronaći kod mnogo drugih brendova, jer su već decenijama dokazani kao učinkoviti. Pretpostaviću ću da je za ovakvu brend priču zaslužna strateškinja Ming Zhao koja je osmislila model prodaje u kom plaća mesečna pretplata i u okviru koje se kupcu na svaka 3 meseca šalje njegova (nova) personalizivana posudica.

Iako sam uverena da bi se mnogi skincare znalci susreli sa mojim razočarenjem s obzirom na početnu obećavajuću priču, prodajne brojke brenda starog samo 4 godine pokazuju oduševljenje preko 28 miliona kupaca koji žele da žive u uverenju kako kremu koju koriste, u ruci drže samo i isključivo oni. Šta reći – za dobrim marketingom prašina se diže. No, tu se za mene otvara jedan problem koji mi već duže vremena izuzetno smetati – prodaja naučnog autoriteta. No, o toj temi ću vrlo detaljno jedan drugi put, pa zato ostanite i pomno pratite članke koje izbacujemo na Buro-u.