Kako beauty industrija zauzima svoje mesto u Metaversu

autor BURO.
metabsquare

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2022/09/metabcover.jpg

Da li se sećate onih besplatnih igrica u kojim pravite beauty makeover svog malog avatara? Svi smo kao klinci bukvalno otkidali na njih, a Metaverse beauty iskustvo se uopšte ne razlikuje od tog koncepta, samo je iskustvo igranja iskorišćeno za stvaranje potpuno novog koncepta sakupljanja virtuelnih dragocenosti. Isto kao i mnoge druge industrije, modni brendovi su nanjušili profit od NFT-a i virtualnih revija u kojima, baš kao u makeover igricama, kupujemo Balenciaga, Gucci i Burberry komade. Iako je još uvek na samom početku, kozmetička industrija takođe počinje da se gnjezdi u Metaversu ali na sebi svojstven način. Evo kako to izgleda.

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2022/09/1662121869007553.png

BEAUTY BRENDOVI SE INTEGRIŠU U SVET IGRICA

Beauty industrija je po samoj svojoj prirodi manje „kolekcionarska“ od modne. Zato se ona u Metaversu više oslanja na eksperimentisanje i osećaj za igru onih koji vole kozmetiku. Dakle, većina beauty brendova se neće upustiti u stvaranje NFT-a, već iskoristiti moć video igrica za sopstveno pozicioniranje u Metaversu, a ovo postižu tako što se udružuju sa platformama za igrice i e-sport. Tako je, na primer, Charlotte Tilbury sponzorisala Girl Gamer Festival 2021. godine. YSL Beaute je napravio saradnju sa streamerkom Taliom Mar za promociju parfema Black Opium. No, osim klasičnog sponzorstva brendovi idu korak dalje. Estée Lauder kreirao je mikrostranicu Anrcade na kojoj korisnici igraju igre u arkadnom stilu i usput uče o serumu Advanced Night Repair. Možda se pitate kako se kozmetičkim brendovima koji su većinom naklonjeni ženama isplati da se promovišu putem sveta video igrica koji se najviše povezuje sa muškom populacijom? „Igre su daleko više mejnstrim nego što to mnogi ljudi shvataju, pogotovo među ženama“, pojasnila je Lisa Hau, iz tech firme Bidstack koja se bavi reklamiranjem putem igrica. Prema istraživanju Global World Indexa, u 2021. godini je čak 53% ljubitelja lepote igralo ili preuzelo besplatnu igricu. Zato se beauty brendovi vrlo vešto uključuju u gaming i nenametljivo nude sebe potencijalnim kupcima.

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2022/09/1662121853529238.pnghttps://buro247.rs/wp-content/uploads/2022/09/1662121853583202.png

Iako se dosta beauty brendova još uvek nije usudilo da krene na NFT, neki su se ipak i u to ubacili. Nars, Nyx, Elf i Clinique su među prvima koji su se plasirali NFT na tržište. Za vreme Meseca Ponosa, Nyx se integrisao u Sandbox posebnom kampanjom kojom su isticali da makeup nema veze sa polom i izbacili su ukupno 8430 NFT avatara sa više od 36 nijansi boje kože, svake etničke pripadnosti, seksualne orijentacije i rodne identifikacije.

ŠTA JE CILJ BEAUTY BRENDOVA U METAVERSU?

Neki već etablirani kozmetički brendovi koji uživaju svu pažnju svojih korisnika nemaju potrebe da se upuštaju u totalno novi, još nedovoljno istražen koncept, a svejedno se upuštaju. Zašto? Zato što svet ide napred, a onaj ko je prvi, taj i vlada. Metaverse je nova stvar pa je potrebno što pre uskočiti na taj voz. Na primer, kome se sada isplati da se trudi da postane najpoznatiji TikToker kad ih je već toliki broj? Oni koji su bili prvi dok se još aplikacija ispipavala su ti koji su relevantni. Isto tako je sa beauty brendovima, pogotovo onima koji nisu luksuzni i ekskluzivni, već su cenovno namenjeni širokim narodnim masama poput Nyxa i Elfa. Takođe, ovim putem brendovi dolaze do novih kupaca i to onih mlađih. Nars cilja na korisnike Robloxa od 13 do 24 godine, odnosno na korisnike koji vrlo verovatno još uvek nisu potpuno ni upoznati sa brendom. I na kraju, Metaverse beauty brendovima, kao i onim modnim, daje priliku da na jedinstven i kreativan način ispričaju svoju priču.